ZAGREB, 23. studenoga (Hina) - Stanje sigurnosti u cestovnom +prometu profesionalnih vozača i općenito u komercijalnom prijevozu +(autobusi, tramvaji, teretna i priključna vozila i slično) nije +povoljno, posebice zbog velikog broja
prometnih nesreća, u koje su +uključena komercijalna vozila. To je ocijenjeno na današnjem +okruglom stolu posvećenom problemima komercijalnog prijevoza koji +je u prostorijama Ministarstva pomorstva, prometa i veza okupio +više stručnjaka s područja cestovnog prometa.
ZAGREB, 23. studenoga (Hina) - Stanje sigurnosti u cestovnom
prometu profesionalnih vozača i općenito u komercijalnom prijevozu
(autobusi, tramvaji, teretna i priključna vozila i slično) nije
povoljno, posebice zbog velikog broja prometnih nesreća, u koje su
uključena komercijalna vozila. To je ocijenjeno na današnjem
okruglom stolu posvećenom problemima komercijalnog prijevoza koji
je u prostorijama Ministarstva pomorstva, prometa i veza okupio
više stručnjaka s područja cestovnog prometa. #L#
Kako je u ime Centra za vozila istaknuo Zoran Kalauz, ukupno je s
uključenim komercijalnim vozilima bilo 10.407 nesreća što
predstavlja 21 posto svih prometnih nesreća u prvih devet mjeseci
ove godine. Uzme li se u obzir ukupan vozni park komercijalnih
vozila u Hrvatskoj, dodao je, u navedenom razdoblju gotovo je svaki
treći autobus bio uključen u prometnu nezgodu.
Načelnik Odjela inspekcije cestovnog prometa i cesta pri
Ministarstvu prometa Darko Viličić kao glavni problem povećanog
broja nezgoda naveo je "slabu edukaciju vozača, te bi za vozače
komercijalnih vozila trebalo organizirati tečajeve sigurne
vožnje".
Bernard Cvek iz Odjela za sigurnost Zagrebačkog električnog
tramvaja kazao je da je u prvih devet mjeseci 1998. zabilježeno 246
nezgoda u kojima su sudjelovala vozila ZET-a, a u kojima se 51 vozač
"tretira kao pretpostavljeni krivac". Pritom je naglasio da je
"krivac" za povećani broj nesreća u prvome redu "teško stanje
kolnika koje često uvjetuje stanje prometa".
Po riječima pomoćnika ministra za cestovni promet Željka Vivode,
Ministarstvo prometa predvidjelo je tri osnovna strateška uvjeta
za poboljšanje cestovnog prometa u Hrvatskoj, kao i razmjer za to
predviđenih sredstava - dizanje razine standarda održavanja cesta
(40 posto sredstava), donošenje programa i mjera za rješavanje
najkritičnijih mjesta na prometnicama (20 posto) i izgradnja
autocesta, poluautocesta i brzih cesta te njihovo uključivanje u
mrežu europskih prometnica (40 posto).
Budući da sredstva iz državnog proračuna nisu dovoljna da se ti
uvjeti ispune, moraju se iskoristiti vanjski dugoročni krediti ili
dati koncesije za izgradnju cesta, dodao je Vivoda.
(Hina) tr ds