HR-smuta-Sudovi-Nemiri-Nac. manjine i etn. zajednice-Političke stranke +belg-le soir 14.11.antisemitizam u rusiji ++BELGIJA+LE SOIR+14. XI. 1998.+Zli duhovi prošlosti još uvijek salijeću Rusiju+Pol Mathil komentira pojavu
antisemitizma u Rusiji koju je pokrenuo +komunistički zastupnik general Albert Makašov uz potporu svoje +stranke i znatnog dijela javnog mišljenja: "Skandal Makašov na +žalost ne čudi. Naprotiv, on se uklapa u vrlo mračnu rusku tradiciju +i istodobno podsjeća na carsko razdoblje s glasovitom +antisemitskom krivotvorinom 'Protokolom sionskih mudraca' i na +doba Staljina sa 'znamenitom' aferom 'ubojica u bijelim +košuljama'.+Obećanjem da će 'na drugi svijet poslati Židove, lihvare koji +Rusima piju krv i koji su krivi za propast zemlje' i traženjem +'kvota u davanju državljanstva', general Makašov ne samo da je +oživio najcrnju rusku prošlost, već je u međunarodni rječnik +ponovno uveo dva zlokobna pojma: 'smuta' ili doba nemira, prijevare +i očaja, i 'pogrom' koji ne treba prevoditi.+Zapravo, nije riječ o Makašovu. Riječ je o Rusiji. U toj su zemlji +doba meteža uvijek pratili antisemitski pohodi, a često i pogromi. +Danas je 'smuta' tu. Jesu li na putu i pogromi?
BELGIJA
LE SOIR
14. XI. 1998.
Zli duhovi prošlosti još uvijek salijeću Rusiju
Pol Mathil komentira pojavu antisemitizma u Rusiji koju je pokrenuo
komunistički zastupnik general Albert Makašov uz potporu svoje
stranke i znatnog dijela javnog mišljenja: "Skandal Makašov na
žalost ne čudi. Naprotiv, on se uklapa u vrlo mračnu rusku tradiciju
i istodobno podsjeća na carsko razdoblje s glasovitom
antisemitskom krivotvorinom 'Protokolom sionskih mudraca' i na
doba Staljina sa 'znamenitom' aferom 'ubojica u bijelim
košuljama'.
Obećanjem da će 'na drugi svijet poslati Židove, lihvare koji
Rusima piju krv i koji su krivi za propast zemlje' i traženjem
'kvota u davanju državljanstva', general Makašov ne samo da je
oživio najcrnju rusku prošlost, već je u međunarodni rječnik
ponovno uveo dva zlokobna pojma: 'smuta' ili doba nemira, prijevare
i očaja, i 'pogrom' koji ne treba prevoditi.
Zapravo, nije riječ o Makašovu. Riječ je o Rusiji. U toj su zemlji
doba meteža uvijek pratili antisemitski pohodi, a često i pogromi.
Danas je 'smuta' tu. Jesu li na putu i pogromi?
Nikada nigdje, ni u Rusiji, ni primjerice u Poljskoj 1968. Židovi
nisu bili jedine žrtve antisemitizma. U današnjoj Rusiji nije riječ
samo o Židovima, već također, ili jedino, o Rusima. Svugdje i uvijek
riječ je o vlasti. Ako borba za vlast počinje napadom na Židove, ona
će se u najboljem slučaju završiti represijom 'domaćih' s čistim
korijenima, a u najgorem, kao u Njemačkoj i Rusiji, dolaskom na
vlast smeđeg ili crvenog totalitarizma.
Iznenadna i otvorena antisemitska ofenziva u Rusiji odašilje
dvostruki znak upozorenja. Prvo Rusima. Počeo je lov na vještice,
traženje žrtvenog jarca koji je kriv za krizu i gospodarski slom.
Rusija propada, čitave se pokrajine sučeljavaju s glađu i zimom.
Tko je kriv? Unaprijed određeni, Židovi su nadohvat ruke.
Drugi je znak odaslan izvan zemlje. Budimo ozbiljni, Rusiji danas
ne prijeti komunistički ni fašistički udar. Boris Jeljcin se
probudio i zazvonio na uzbunu protiv opasnosti od ekstremizma. Iako
većina u Dumi ne želi kazniti svog fašističkog kolegu, državno je
tužiteljstvo pokrenulo istragu protiv generala Makašova. U
današnjoj Rusiji ima dosta odgovornih ljudi koji su svjesni koliko
je važno zaustaviti totalitarizam.
No poruka je tužna: Rusija ponovno pokazuje svoje natražnjačko
lice, svoj krajolik pun zlih duhova iz prošlosti, kao zemlja koja
još nije sredila račune s vlastitom povijesti. No makašovi se ne
mogu protjerati iz ruskog društva. Njih se samo može pobijediti.
Putem demokratskih izbora. Glasovima slobodnih Rusa."