PARIZ, 14. studenoga (Hina/AFP) - Učenje sviranja na nekom +instrumentu prije navršene 12. godine života potiče razvoj boljeg +verbalnog pamćenja, piše britanski časopis "Nature".
PARIZ, 14. studenoga (Hina/AFP) - Učenje sviranja na nekom
instrumentu prije navršene 12. godine života potiče razvoj boljeg
verbalnog pamćenja, piše britanski časopis "Nature". #L#
Agnes S. Chan i njezini kolege s Kineskog sveučilišta u Hong Kongu
zainteresirali su se za članak objavljen u američkom tjedniku
"Science" u kojemu se tvrdi da je jedan dio mozga, temporalni
planum, razvijenji kod glazbenika.
Agnes S. Chan se tada zapitala bi li se mogla uspostaviti neka veza
između te informacije i činjenice da je lijevi temporalni režanj,
koji okružuje temporalni planum, zadužen za verbalno pamćenje, za
razliku od vizualnog pamćenja čiji se centar nalazi u desnoj
moždanoj polutci.
Istraživanje je obavila na 60 studentica iz Hong Konga od kojih je
polovica njih svirala neki glazbeni instrument već i prije svoje
12. godine, a glazbom su se bavile najmanje 6 godina.
Studentice su morale zapamtiti popis s riječima, a od toga su 16
riječi morale izgovoriti tri puta na glas. Morale su zapamtiti i
ponoviti i deset jednostavnih crteža.
Rezultati su pokazali da "glazbenice" bolje pamte riječi od
ostalih, a pri testiranju vizualnog pamćenja nisu se značajno
razlikovale od ostalih studentica.
"Ovo istraživanje još jednom dokazuje da bavljenje različitim
aktivnostima pogoduje boljem cjelokupnom razvoju mozga", kaže dr.
Florence Mahieux, neurolog i stručnjak za poremećaje pamćenja u
bolnici Tenon (Pariz).
Sada se još treba utvrditi u kojoj je dobi najbolje započeti učenje
sviranja klavira ili violine i minimalno trajanje toga učenja.
(Hina) rug md