ZAGREB, 13. studenoga (Hina) - Hrvatska mostogradnja ima +tradiciju, iskustvo i dobre reference, a da bi ih održala, potrebna +je bolja suradnja između metalske industrije, stručnih i +obrazovnih institucija te državna pomoć. Jedan od
najvećih +problema na tom području danas je nezainteresiranost projektanata +i izvođača radova, o kojima ovisi inovativnost i razvitak te +tehnološke discipline, istaknuto je na današnjoj 5. raspravi o +proizvodima i proizvodnji u Hrvatskoj na temu "Hrvatska +mostogradnja", u organizaciji Akademije tehničkih znanosti +Hrvatske i Hrvatskog društva za sustave.
ZAGREB, 13. studenoga (Hina) - Hrvatska mostogradnja ima
tradiciju, iskustvo i dobre reference, a da bi ih održala, potrebna
je bolja suradnja između metalske industrije, stručnih i
obrazovnih institucija te državna pomoć. Jedan od najvećih
problema na tom području danas je nezainteresiranost projektanata
i izvođača radova, o kojima ovisi inovativnost i razvitak te
tehnološke discipline, istaknuto je na današnjoj 5. raspravi o
proizvodima i proizvodnji u Hrvatskoj na temu "Hrvatska
mostogradnja", u organizaciji Akademije tehničkih znanosti
Hrvatske i Hrvatskog društva za sustave. #L#
Hrvatska mostogradnja po tehničko-tehnološkim mogućnostima prati
trendove sa svijetom, rekao je prof. dr. Đuro Dekanović iz
zagrebačke tvrtke Viadukt. No, razlike postoje u sustavu
projektiranja, nadmetanja i ugovaranja.
U svijetu je praksa sastavljati tender za izgradnju mosta na način
da on ostavlja graditeljima široke mogućnosti za predlaganje
vlastitih rješenja, tj. inovativnost. Naš je sustav u tom pogledu
"konzervativan", budući graditelj ne može odstupati od osnovnih
postavki tendera, a to je, po njegovim riječima, kočnica napretku i
invenciji.
Nositelj razvitka mostogradnje upravo je operativa, tj.
graditelji, a zbog nedostatka kapitala kojim bi se mogao osigurati
razvoj tehničkih sredstava u Hrvatskoj, izvođači su osuđeni na
nesamostalan nastup na stranim, ali i na domaćem tržištu.
Posebno je u raspravi istaknuta potreba za redovitim održavanjem
mostova, što se u Hrvatskoj ne radi sustavno, a osnovni je preduvjet
opstanka betonskih i čeličnih konstrukcija.
Topografski uvjeti u Hrvatskoj takvi su, smatraju sudionici
rasprave, da bi u boljim gospodarskim okolnostima domaća
mostogradnja mogla ostvariti izvanredna tehnološka dostignuća.
Budućnost mostogradnje domaći građevinski stručnjaci vide u
spregnutim konstrukcijama.
(Hina) alt sbo