ZAGREB, 11. studenoga (Hina) - Novim prijedlogom zakona o doplatku +za djecu povećao bi se broj korisnika doplatka za djecu i visina +iznosa doplatka. Za razliku od sadašnjeg zakona koji pravo na +doplatak za djecu veže uz radni
odnos, novim bi zakonom to pravo +bilo prošireno i na poljoprivrednike i nezaposlene. Prijedlog tog +zakona Zastupnički dom Hrvatskog državnog sabora raspravio je u +nastavku 35. sjednice. Time je i završen današnji rad, a Dom +sjednicu nastavlja sutra.
ZAGREB, 11. studenoga (Hina) - Novim prijedlogom zakona o doplatku
za djecu povećao bi se broj korisnika doplatka za djecu i visina
iznosa doplatka. Za razliku od sadašnjeg zakona koji pravo na
doplatak za djecu veže uz radni odnos, novim bi zakonom to pravo
bilo prošireno i na poljoprivrednike i nezaposlene. Prijedlog tog
zakona Zastupnički dom Hrvatskog državnog sabora raspravio je u
nastavku 35. sjednice. Time je i završen današnji rad, a Dom
sjednicu nastavlja sutra. #L#
Pravo na doplatak za djecu imala bi djeca do navršene 15 godine
života, a nakon toga djeca koja se školuju, ili su neposobna za
samostalan rad i život. Pravo na doplatak ovisilo bi o ukupnom
dohotku po članu kućanstva u prethodnoj godini, a na taj bi se način
utvrđivala dva cenzusa. U postotku na prosječnu plaću, korisnici s
nižim cenzusom dobivali bi od sedam posto prosječne plaće za prvo
dijete, do 16 posto za šesto i svako dalje dijete. Korisnicima s
višim cenzusom taj bi se postotak kretao od četiri posto (za prvo
dijete) do 11 posto prosječne plaće za šesto i svako dalje dijete.
Predstavnici klubova i zastupnici posebno su pozdravili
proširivanje kruga korisnika dječjeg doplatka na nezaposlene i
poljoprivrednike, te dodatno stimuliranje samohranih roditelja i
roditelja hendikepirane djece. Zadovoljstvo time izrazio je i
Petar Šarčević (Klub HSS-a) koji to pravo gleda i kroz prizmu prava
na školovanje djece. Tko zna koliko je do sada siromašnih, prije
svega seljačke djece, talenata bilo zaustavljeno u školovanju.
No, zamijećeno je također kako se novim zakonom krug korisnika
proširuje sa 370.000 na 550.000 djece, ali će izvan tog sustava ipak
ostati još 450.000 djece.
Više zastupnika, među njima i Ante Tukić (Klub LS-a) ocijenilo je da
su cenzusi za prvo i drugo dijete destimulativni. Pridružio se i
ocjenama da Vlada ne bi trebala određivati visinu postotka od
prosječne neto plaće, jer se, kao i kod porodnog dopusta, može
desiti da Vlada zbog nedostatka novaca ne ispuni zakonske obveze.
Zastupnici su se osvrnuli i na najavu da bi u idućoj godini iz
proračuna za dječji doplatak trebalo osigurati 1,7 milijardi kuna,
što je 500 milijuna više nego u ovoj godini. No, Željka Antunović
(Klub SDP-a) zaključuje kako se ni s iznosom 1,7 milijardi kuna ne
može očekivati povećanje samog iznosa dječjeg doplatka.
U raspravi je izražena i bojazan zbog mogućeg daljnjeg
administriranja i kompliciranja sustava. Naime, poslovi dječjeg
doplatka iz Ministrstva rada i socijalne skrbi bili bi prebačeni na
Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži. Za
osposobljavanje Zavoda bilo bi potrebno 35 milijuna kuna, no
Radimir Čačić (Klub HNS/IDF) upozorava da bi uspostava takve mreže
vrlo brzo mogla dosegnuti 150 milijuna kuna.
Zastupnici su zamjerili i na netransparentnosti postotaka, odnosno
skale za iznose dječjeg doplatka, te pozdravili inicijativu
donošenja nacionalnog programa djelovanja za djecu. Upozoreno je i
da se novim zakonom ne smiju smanjiti prava iz sadašnjeg zakona, te
da bi doplatak trebalo osigurati i redovnim studentima.
(Hina) bm/bn/sšh dd