FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OTKUD KOD HRVATICA TETOVIRANJE ILI SICANJE?

ŠIBENIK, 29. listopada (Hina) - Među priprostim zabaštinjenim +navadama Dalmatinske zagore sasvim se tiho skrila i jedna kojoj +istječu zadnja desetljeća dugog trajanja - to je žensko +tetoviranje, ili, rečeno hrvatski, sicanje, objašnjava Jadran Kale +u "Šibenskom listu". L#L+ O sicanju ili tetoviranju među Ilirima i Tračanima pisali su, +primjerice, Herodot, Strabon i Plinije. Kasniji opisi svraćaju +pozornost na postojanje ovakvog načina ukrašavanja tijela kod +katoličke populacije, na primjer kod Albanaca i Hrvata. "Ono u +Srbiji nije poznato", napominje Kale. "U najbližim nam je krajevima +najpoznatije među Hrvaticama srednje Bosne." To je i danas +najznačajnije područje sicanja na širem prostoru koji nastanjuju +Hrvati. Danas se taj običaj obdržao u petnaestak sela Zagore - od +borajskih obronaka do prekosvilajskih sela. Prema Kaleu, sicanje +se zbivalo u društvu starijih djevojčica. Prva su mjesta sicanja +zapešće, potom podlaktica i članci prstiju. Na izboranim +podlakticama starica i danas se razabiru jednostavni motivi: +križevi, stilizirane grane i grančice ili krugovi. Ovakav +najjednostavniji skup likova tek je zadnji odraz "izdašnije +ornamentike iz ranijih razdoblja, okupljenih oko motiva križa", +stoji u nastavku. "Još samo jedna žena Dalmatinske zagore danas
ŠIBENIK, 29. listopada (Hina) - Među priprostim zabaštinjenim navadama Dalmatinske zagore sasvim se tiho skrila i jedna kojoj istječu zadnja desetljeća dugog trajanja - to je žensko tetoviranje, ili, rečeno hrvatski, sicanje, objašnjava Jadran Kale u "Šibenskom listu". L#L O sicanju ili tetoviranju među Ilirima i Tračanima pisali su, primjerice, Herodot, Strabon i Plinije. Kasniji opisi svraćaju pozornost na postojanje ovakvog načina ukrašavanja tijela kod katoličke populacije, na primjer kod Albanaca i Hrvata. "Ono u Srbiji nije poznato", napominje Kale. "U najbližim nam je krajevima najpoznatije među Hrvaticama srednje Bosne." To je i danas najznačajnije područje sicanja na širem prostoru koji nastanjuju Hrvati. Danas se taj običaj obdržao u petnaestak sela Zagore - od borajskih obronaka do prekosvilajskih sela. Prema Kaleu, sicanje se zbivalo u društvu starijih djevojčica. Prva su mjesta sicanja zapešće, potom podlaktica i članci prstiju. Na izboranim podlakticama starica i danas se razabiru jednostavni motivi: križevi, stilizirane grane i grančice ili krugovi. Ovakav najjednostavniji skup likova tek je zadnji odraz "izdašnije ornamentike iz ranijih razdoblja, okupljenih oko motiva križa", stoji u nastavku. "Još samo jedna žena Dalmatinske zagore danas nosi sicani lik križa u krugu". Vjerojatno je "križ poslužio kao razlikovni znak katolkinja, napose u osmanlijsko doba". Nakon Drugog svjetskog rata običaj sicanja u Zagori zamire, kaže Kale. "Vrijeme je ovog običaja za nama!" (Hina) ld ld

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙