FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: ISTRAŽIVANJE GORIVIH ĆELIJA SMANJIT ĆE TRŽIŠTE MOTORNIH GORIVA

ZAGREB, 16. listopada (Hina) - Primjena gorivih ćelija u automobilskoj industriji, na kojoj intenzivno rade proizvođači kao što su General Motors (GM), Crysler, Daimler-Benz, Volvo, Volkswagen (VW), Peugeot, Toyota i Mitsubishi, u skoroj će budućnosti svojom masovnom primjenom u prometu potisnuti motore s unutrašnjim izgaranjem, a naftna se industrija mora pripremiti na značajno smanjivanje tržišta klasičnih motornih goriva, podaci su Službe za strategijski razvitak Ine.
ZAGREB, 16. listopada (Hina) - Primjena gorivih ćelija u automobilskoj industriji, na kojoj intenzivno rade proizvođači kao što su General Motors (GM), Crysler, Daimler-Benz, Volvo, Volkswagen (VW), Peugeot, Toyota i Mitsubishi, u skoroj će budućnosti svojom masovnom primjenom u prometu potisnuti motore s unutrašnjim izgaranjem, a naftna se industrija mora pripremiti na značajno smanjivanje tržišta klasičnih motornih goriva, podaci su Službe za strategijski razvitak Ine. #L# Crysler najavljuje prototip nove generacije vozila s gorivim ćelijama do 2005, a njihovu komercijalnu upotrebu do 2015. godine. Spajanjem Cryslera s Daimlerom, moguće je da će rok komercijalne primjene biti još skraćen. Gorive ćelije služe pretvaranju kemijske energije vodika u električnu energiju, a u njihovu dosadašnjem razvoju usavršeno je nekoliko vrsta: alkalijske gorive ćelije, zatim gorive ćelije s fosfornom kiselinom, s polimernom membranom, s rastopljenim karbonatom i krutim oksidom. Dok se, primjerice, NASA za svoje svemirsko vozilo koristila alkalijskim ćelijama, za široku komercijalnu uporabu tražila su se druga rješenja koja ne troše čisti vodik i kisik. Tako se razvoj usmjerio prema polimernoj membrani za pogon u automobilima i tzv. stacionarne izvore male snage od 200 do 250 kilovata (kW). U komercijalnoj su primjeni i gorive ćelije s fosfornom kiselinom, također za stacionarne izvore snage do 200 kW. Cijena vodika je, procjenjuju stručnjaci, osnovni problem u komercijalizaciji gorivih ćelija. Vodik proizveden iz prirodnog plina prodaje se, primjerice, u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) po dva dolara za kilogram, što je dvostruko više nego što je cijena benzina u SAD-u. Gorivo za dobivanje vodika može biti sintetski plin, prirodni plin i metanol. Stoga će zalihe plina imati u idućem stoljeću važnu ulogu ne samo u energetici, nego i kao sirovina za dobivanje vodika. (Hina) js vel 161013 MET oct 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙