PARIZ, 15. listopada (Hina/AFP) - Novi, posve automatizirani pariški metro, bez vozača, počet će voziti od četvrtka, a višegodišnji rad i milijarde franaka omogućile su uvođenje veze koju njezini protivnici smatraju beskorisnom,
budući da neće služiti potrebama pariških predgrađa.
PARIZ, 15. listopada (Hina/AFP) - Novi, posve automatizirani
pariški metro, bez vozača, počet će voziti od četvrtka, a
višegodišnji rad i milijarde franaka omogućile su uvođenje veze
koju njezini protivnici smatraju beskorisnom, budući da neće
služiti potrebama pariških predgrađa. #L#
Stvaratelji Meteora, novoga metroa, ipak se nadaju da će njihova
futuristička tehnologija, koja se temelji na potpunoj
automatizaciji, toj vrsti metroa otvoriti inozemna tržišta. Za
Meteor su već sada zainteresirani gradovi New York, Berlin,
Nuernberg i Singapur.
Dugo je vremena trebalo za uspostavu nove linije, koju je osobno
otvorio Jacques Chirac, budući da ona kasni tri godine. U prvo će
vrijeme povezivati Trg Madeleine, u središtu Pariza, s velikom
Nacionalnom knjižnicom, na jugoistoku, a u potpunosti će prolaziti
ispod zemlje.
Uvođenje linije broj 14 stajalo je oko 6,8 milijardi franaka (1,2
milijarde dolara).
Uprava pariške gradske mreže javnog prijevoza RATP (Regie Autonome
des Transports Parisiens) drži da Meteor, čiji je kilometar pruge
stajao 800 milijuna FRF, ipak nije pretjerano skup u usporedbi s
nedavno uspostavljenom "Jubilee Line" londonskog metroa, čiji je
kilometar pruge stajao 1,6 milijardi FRF (286 milijuna dolara).
Unatoč tome, udruge korisnika metroa ne slažu se s tim mišljenjem i
tvrde da je na novu liniju potrošena glavnina raspoloživih kredita
za javni prijevoz koji osigurava veze u pariškim predgrađima .
Pariška regija Ile-de-France ima osam departmana s oko 11 milijuna
stanovnika.
Osim dvije nedavno uvedene tramvajske linije, ne postoji nikakva
važnija veza između pariških predgrađa koja ne bi prolazila kroz
sam grad Pariz, iako se dvije trećine svakodnevnog putovanja na
posao u regiji Ile-de-France odvijaju između predgrađa, prema
podacima francuskog ministarstva prometa, a do 2015. godine promet
između pojedinih predgrađa povećat će se za 47 posto.
Ti su prigovori dodatno pojačani i pitanjima o svrsi otvaranja te
linije bez vozača u trenutku kad vlada pokušava u sve vlakove i
metro opet uvesti ljude, kao vozače, kako bi se povećala njihova
sigurnost.
Automatizirana linija br. 14 posebno je uređena kako bi njezini
korisnici bili u potpunosti zadovoljni. Tako će se putnici kod
metro-postaje ispod željezničkog kolodvora Gare de Lyon naći u
pravom tropskom stakleniku koji će biti automatski zalijevan svaka
dva sata, a čut će se, navodno, i ptičji pjev.
(Hina) rug bnš
150124 MET oct 98