ZAGREB, 14. listopada (Hina) - Nastava likovne naobrazbe u hrvatskom školstvu održava se neprekinuto već 210 godina. No, u posljednja dva stoljeća nije bilo značajnijih pomaka u nastavi toga predmeta, a sada se situacija i pogoršala
jer su nastavni sati likovne kulture u osnovnim i srednjim školama smanjeni, umjesto da se povećaju. Istaknula je to Vera Turković, prodekanica Akademije likovnih umjetnosti zagrebačkoga Sveučilišta, na večerašnjoj svečanosti u Muzeju Mimara u Zagrebu na početku trodnevnih zbivanja priređenih u povodu proslave 210. obljetnice nastave likovne naobrazbe u hrvatskom školstvu.
ZAGREB, 14. listopada (Hina) - Nastava likovne naobrazbe u
hrvatskom školstvu održava se neprekinuto već 210 godina. No, u
posljednja dva stoljeća nije bilo značajnijih pomaka u nastavi toga
predmeta, a sada se situacija i pogoršala jer su nastavni sati
likovne kulture u osnovnim i srednjim školama smanjeni, umjesto da
se povećaju. Istaknula je to Vera Turković, prodekanica Akademije
likovnih umjetnosti zagrebačkoga Sveučilišta, na večerašnjoj
svečanosti u Muzeju Mimara u Zagrebu na početku trodnevnih zbivanja
priređenih u povodu proslave 210. obljetnice nastave likovne
naobrazbe u hrvatskom školstvu. #L#
Naime, Zagreb će od 15. do 17. listopada biti domaćin brojnim
hrvatskim i inozemnim stručnjacima koji će nastojati javnost
upoznati i potaknuti na promišljanje o važnosti likovne kulture i
obrazovanja za ono što podrazumijevamo pod pojmom kulture uopće.
Tako će se u četvrtak, 15. listopada, održati međunarodni
znanstveni simpozij "Izazovi likovnog odgoja i obrazovnja u
Hrvatskoj i svijetu."
Prvi hrvatski kongres Međunarodnoga društva za odgoj putem
umjetnosti - INSEA, najavljen je za petak, 16. listopada, a u
subotu, 17. listopada, posljednjega dana priredbe, programom je
predviđeno održavanje simpozija o crtežu u znanosti.
Nastavu likovne kulture u Hrvatskoj treba intenzivirati, jer je
znakovno izražavanje jedna od mogućnosti ljudskoga izražavnja,
rekao je dr. Radovan Ivančević, predsjednik Hrvatskoga vijeća
INSEA. O važnosti takvog izražavanja u jednom drugom području
ljudskoga djelovanja - znanosti, govori i primjer crteža. Jer,
podsjetio je Ivančević, crtež je u znanosti upotrebljiv na četiri
razine - služi u fazi znanstvenih istraživanja, prikazivanja
rezultata tih istraživanja, a koriste ga i nastavnici i učenici.
(Hina) ip sp
142259 MET oct 98