FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PREDSJEDNIK OZNAČIO POČETAK GRADNJE MOSTA (ŠIRA VERZIJA)

RIJEKA DUBROVAČKA, 9. listopada (Hina) - Predsjednik Republike Hrvatske dr. Franjo Tuđman položio je danas oko 17,30 sati metalni tuljac s poveljom u budući stup Mosta Dubrovnik preko rijeke Omble u Rijeci Dubrovačkoj nedaleko od Dubrovnika, čime je svečano obilježio početak gradnje toga mosta koji će put do Dubrovnika skratiti za oko 12 kilometara. I ovaj veliki pothvat u povezivanju Dubrovnika s ostatkom Hrvatske i sa svijetom dokaz je odlučnosti hrvatske Vlade da rješava sve životne probleme Hrvatske, pa i njezinoga povezivanja s Europom i svijetom, kazao je u prigodnome govoru predsjednik Tuđman.
RIJEKA DUBROVAČKA, 9. listopada (Hina) - Predsjednik Republike Hrvatske dr. Franjo Tuđman položio je danas oko 17,30 sati metalni tuljac s poveljom u budući stup Mosta Dubrovnik preko rijeke Omble u Rijeci Dubrovačkoj nedaleko od Dubrovnika, čime je svečano obilježio početak gradnje toga mosta koji će put do Dubrovnika skratiti za oko 12 kilometara. I ovaj veliki pothvat u povezivanju Dubrovnika s ostatkom Hrvatske i sa svijetom dokaz je odlučnosti hrvatske Vlade da rješava sve životne probleme Hrvatske, pa i njezinoga povezivanja s Europom i svijetom, kazao je u prigodnome govoru predsjednik Tuđman. #L# Čestitajući konstruktorima i arhitektima mosta, predsjednik Tuđman u svojemu je govoru naglasio kako će most bolje povezati Dubrovnik s ostatkom Hrvatske, ali i sa svijetom. Taj most, koji gradimo s prijateljima iz Bavarske, najbolji je odgovor onima koji tvrde kako hrvatska vlast ne vodi računa o integraciji Hrvatske u Europu, kazao je predsjednik Tuđman u svojemu govoru nakon što je povelju s podacima o mostu uložio u budući stup objekta. Uskoro ćemo i oko Zagreba početi graditi suvremenu autocestu kako bismo Hrvatsku povezali sa zapadnim zemljama, pa i sa SAD-om, ali i hrvatske krajeve međusobno, uključujući i Dubrovnik, podsjetio je Tuđman. Ova je vlast vlast hrvatskoga naroda, i vodi računa samo o tome kako da Hrvatsku poveže duhovno i materijalno, kao i da sve što gradi bude u interesu hrvatskih ljudi. Moramo, međutim, biti svjesni kako smo tek izašli iz teškoga rata i velikosprske agresije koja je Dubrovnik posebno pogodila, podsjetio je predsjednik ustvrdivši kako se Hrvatska usprkos tome uspjela financijski i politički stabilizirati. Nametnuli smo se svijetu, priznao nas je, pa i oni koji nisu željeli samostalnu Hrvatsku. Izvojevali smo političke, diplomatske i vojne pobjede kojima se svijet čudio, po prvi puta Hrvati se nisu borili međusobno, i pokazali smo kako se bez nas na ovim prostorima ništa ne može događati, ali da nam se ne može ni nametati svoja volja kako bi neki htjeli, kazao je Predsjednik. Pritom je podsjetio na izjavu Stjepana Radića, koji je u Konavlima 1926. kazao kako Hrvatima nisu krivi samo stranci, nego su i sami krivi za svoju zlu sudbinu. Međutim, sada smo svoju sudbinu uzeli u vlastite ruke, i nećemo je više ispustiti, kazao Predsjednik zaključivši kako Hrvatska sada može sama odlučivati osvojoj sudbini. Postigli smo da naši ljudi više ne odlaze u daleke zemlje, svoji smo na svome i imamo na čemu graditi. Hrvatska će biti onakva kakvom je sami izgradimo, a ova je vlast jamstvo da nema drugoga cilja nego da je gradimo u interesu hrvatskih ljudi, zaključio je predsjednik Tuđman. Ova će vlast raščistiti slučaj Dubrovačke banke i sav kriminal na ovome području kako bi građani bolje živjeli, ustvrdio je Jure Radić, govoreći prije predsjednika Tuđmana. Na dubrovačkome je području obnovljeno 2000 ratom i potresom porušenih kuća, podsjetio je i izjavio kako je zadatak hrvatske vlasti da u sljedećih šest ili sedam godina sagradi autocestu Zagreb-Split, a da Jadransku magistralu za to vrijeme popravi i na kritičnim točkama proširi trećom trakom. Tim bi se radovima, ocjenjuje Radić, putovanje od Dubrovnika do Zagreba skratilo za polovicu. Radić je opovrgnuo tvrdnje oporbe kako manjkaju neka istraživanja za Most Dubrovnik rekavši kako je sadašnje rješenje odabrano poslije pomnoga stručnog razmatranja niza varijanti. Također, tvrdi kako je načinjena i studija utjecaja na okoliš. Saborski zastupnik i nositelj liste HDZ-a za preksutrašnje lokalne izbore Niko Bulić izjavio je kako je u posljednje četiri godine u dubrovačko područje uloženo 1,5 milijardi kuna te kako će do kraja stoljeća biti uložena još milijarda. Gradonačelnik Dubrovnika Vido Bogdanović zaželio je uspjeh graditeljima mosta, izrazivši nadu kako se neće obistiniti sumnje i glasine o nekvalitetnoj pripremi radova. Kako je rekao, gradska uprava nije imala prigodu utjecati na odluke o gradnji toga objekta. Direktor jednog od izvođača radova "Walter Baua" Joerg Eschenbach pročitao je pozdravno pismo ministra gospodarstva, prometa i tehnologije Bavarske Otta Wiesheua koji nije bio nazočan svečanosti jer je ona, pojasnio je Eschenbach, tri puta odgađana. I on se pridružio dobrim željama izraženim u ministrovu prigodnom pismu. Na skupu su govorili i povjerenik Vlade za Dubrovačko-neretvansku županiju Luka Šiljeg i direktor Hrvatske uprave za ceste Aleksandar Čaklović. Po podacima Hrvatske uprave za ceste, u metalnome tuljcu što ga je predsjednik Tuđman uložio u temelje budućega mosta, posebna je povelja s podacima o mostu, primjerak posebnoga izdanja Slobodne Dalmacije u prigodi Papina posjeta, primjerak Dubrovačkoga Vjesnika te nekoliko kovanica kune. Naručitelj mosta je Hrvatska uprava za ceste. Financiranje je, na temelju Memoranduma Hrvatske i Bavarske, riješeno preko Berliner Bank AG i Bayerische Landesbank AG, a most vrjedan 37 milijuna DEM do rujna 2001. trebaju sagraditi njemački Walter Bau i Konstruktor iz Splita. Most će biti dug 481, a visok 52 metra, i ubrzat će razvoj dubrovačkoga kraja. Zamisao o izgradnji toga mosta stara je tridesetak godina, a radovi na prilaznim cestama izvedeni su još prije Domovinskoga rata, stoji u materijalima Hrvatske uprave za ceste, podijeljenima novinarima. Osnovna projektna dokumentacija, pak, izrađena je prije deset godina, pa su načinjena dodatna geomehanička ispitivanja, a upravo se provjerava utjecaj vjetra, dodaje se u tome materijalu. (Hina) pbo vkn 092012 MET oct 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙