RIJEKA DUBROVAČKA, 9. listopada (Hina) - Predsjednik Republike Hrvatske dr. Franjo Tuđman položio je danas oko 17,30 sati metalni tuljac s poveljom u budući stup Mosta Dubrovnik preko rijeke Omble u Rijeci Dubrovačkoj nedaleko od
Dubrovnika, čime je svečano obilježio početak gradnje toga mosta koji će put do Dubrovnika skratiti za oko 12 kilometara. I ovaj veliki pothvat u povezivanju Dubrovnika s ostatkom Hrvatske i sa svijetom dokaz je odlučnosti hrvatske Vlade da rješava sve životne probleme Hrvatske, pa i njezinoga povezivanja s Europom i svijetom, kazao je u prigodnome govoru predsjednik Tuđman.
RIJEKA DUBROVAČKA, 9. listopada (Hina) - Predsjednik Republike
Hrvatske dr. Franjo Tuđman položio je danas oko 17,30 sati metalni
tuljac s poveljom u budući stup Mosta Dubrovnik preko rijeke Omble u
Rijeci Dubrovačkoj nedaleko od Dubrovnika, čime je svečano
obilježio početak gradnje toga mosta koji će put do Dubrovnika
skratiti za oko 12 kilometara. I ovaj veliki pothvat u povezivanju
Dubrovnika s ostatkom Hrvatske i sa svijetom dokaz je odlučnosti
hrvatske Vlade da rješava sve životne probleme Hrvatske, pa i
njezinoga povezivanja s Europom i svijetom, kazao je u prigodnome
govoru predsjednik Tuđman. #L#
Čestitajući konstruktorima i arhitektima mosta, predsjednik
Tuđman u svojemu je govoru naglasio kako će most bolje povezati
Dubrovnik s ostatkom Hrvatske, ali i sa svijetom. Taj most, koji
gradimo s prijateljima iz Bavarske, najbolji je odgovor onima koji
tvrde kako hrvatska vlast ne vodi računa o integraciji Hrvatske u
Europu, kazao je predsjednik Tuđman u svojemu govoru nakon što je
povelju s podacima o mostu uložio u budući stup objekta.
Uskoro ćemo i oko Zagreba početi graditi suvremenu autocestu kako
bismo Hrvatsku povezali sa zapadnim zemljama, pa i sa SAD-om, ali i
hrvatske krajeve međusobno, uključujući i Dubrovnik, podsjetio je
Tuđman.
Ova je vlast vlast hrvatskoga naroda, i vodi računa samo o tome kako
da Hrvatsku poveže duhovno i materijalno, kao i da sve što gradi
bude u interesu hrvatskih ljudi. Moramo, međutim, biti svjesni kako
smo tek izašli iz teškoga rata i velikosprske agresije koja je
Dubrovnik posebno pogodila, podsjetio je predsjednik ustvrdivši
kako se Hrvatska usprkos tome uspjela financijski i politički
stabilizirati.
Nametnuli smo se svijetu, priznao nas je, pa i oni koji nisu željeli
samostalnu Hrvatsku. Izvojevali smo političke, diplomatske i vojne
pobjede kojima se svijet čudio, po prvi puta Hrvati se nisu borili
međusobno, i pokazali smo kako se bez nas na ovim prostorima ništa
ne može događati, ali da nam se ne može ni nametati svoja volja kako
bi neki htjeli, kazao je Predsjednik. Pritom je podsjetio na izjavu
Stjepana Radića, koji je u Konavlima 1926. kazao kako Hrvatima nisu
krivi samo stranci, nego su i sami krivi za svoju zlu sudbinu.
Međutim, sada smo svoju sudbinu uzeli u vlastite ruke, i nećemo je
više ispustiti, kazao Predsjednik zaključivši kako Hrvatska sada
može sama odlučivati osvojoj sudbini.
Postigli smo da naši ljudi više ne odlaze u daleke zemlje, svoji smo
na svome i imamo na čemu graditi. Hrvatska će biti onakva kakvom je
sami izgradimo, a ova je vlast jamstvo da nema drugoga cilja nego da
je gradimo u interesu hrvatskih ljudi, zaključio je predsjednik
Tuđman.
Ova će vlast raščistiti slučaj Dubrovačke banke i sav kriminal na
ovome području kako bi građani bolje živjeli, ustvrdio je Jure
Radić, govoreći prije predsjednika Tuđmana. Na dubrovačkome je
području obnovljeno 2000 ratom i potresom porušenih kuća,
podsjetio je i izjavio kako je zadatak hrvatske vlasti da u
sljedećih šest ili sedam godina sagradi autocestu Zagreb-Split, a
da Jadransku magistralu za to vrijeme popravi i na kritičnim
točkama proširi trećom trakom. Tim bi se radovima, ocjenjuje Radić,
putovanje od Dubrovnika do Zagreba skratilo za polovicu.
Radić je opovrgnuo tvrdnje oporbe kako manjkaju neka istraživanja
za Most Dubrovnik rekavši kako je sadašnje rješenje odabrano
poslije pomnoga stručnog razmatranja niza varijanti. Također,
tvrdi kako je načinjena i studija utjecaja na okoliš.
Saborski zastupnik i nositelj liste HDZ-a za preksutrašnje lokalne
izbore Niko Bulić izjavio je kako je u posljednje četiri godine u
dubrovačko područje uloženo 1,5 milijardi kuna te kako će do kraja
stoljeća biti uložena još milijarda.
Gradonačelnik Dubrovnika Vido Bogdanović zaželio je uspjeh
graditeljima mosta, izrazivši nadu kako se neće obistiniti sumnje i
glasine o nekvalitetnoj pripremi radova. Kako je rekao, gradska
uprava nije imala prigodu utjecati na odluke o gradnji toga
objekta.
Direktor jednog od izvođača radova "Walter Baua" Joerg Eschenbach
pročitao je pozdravno pismo ministra gospodarstva, prometa i
tehnologije Bavarske Otta Wiesheua koji nije bio nazočan
svečanosti jer je ona, pojasnio je Eschenbach, tri puta odgađana. I
on se pridružio dobrim željama izraženim u ministrovu prigodnom
pismu.
Na skupu su govorili i povjerenik Vlade za Dubrovačko-neretvansku
županiju Luka Šiljeg i direktor Hrvatske uprave za ceste Aleksandar
Čaklović.
Po podacima Hrvatske uprave za ceste, u metalnome tuljcu što ga je
predsjednik Tuđman uložio u temelje budućega mosta, posebna je
povelja s podacima o mostu, primjerak posebnoga izdanja Slobodne
Dalmacije u prigodi Papina posjeta, primjerak Dubrovačkoga
Vjesnika te nekoliko kovanica kune.
Naručitelj mosta je Hrvatska uprava za ceste. Financiranje je, na
temelju Memoranduma Hrvatske i Bavarske, riješeno preko Berliner
Bank AG i Bayerische Landesbank AG, a most vrjedan 37 milijuna DEM
do rujna 2001. trebaju sagraditi njemački Walter Bau i Konstruktor
iz Splita. Most će biti dug 481, a visok 52 metra, i ubrzat će razvoj
dubrovačkoga kraja.
Zamisao o izgradnji toga mosta stara je tridesetak godina, a radovi
na prilaznim cestama izvedeni su još prije Domovinskoga rata, stoji
u materijalima Hrvatske uprave za ceste, podijeljenima novinarima.
Osnovna projektna dokumentacija, pak, izrađena je prije deset
godina, pa su načinjena dodatna geomehanička ispitivanja, a upravo
se provjerava utjecaj vjetra, dodaje se u tome materijalu.
(Hina) pbo vkn
092012 MET oct 98