RIJEKA, 3. listopada (Hina) - U povodu Dana Hrvatskih željeznica i 125. obljetnice riječkih pruga, Hrvatske su željeznice danas od Zagreba do Rijeke upriličile probnu vožnju talijanskim vlakom Fiat Ferroviarie Pendolino ETR 407.
Svečana vožnja tim vlakom najavljena je za dan Hrvatskih željeznica 5. listopada.
RIJEKA, 3. listopada (Hina) - U povodu Dana Hrvatskih željeznica i
125. obljetnice riječkih pruga, Hrvatske su željeznice danas od
Zagreba do Rijeke upriličile probnu vožnju talijanskim vlakom Fiat
Ferroviarie Pendolino ETR 407.
Svečana vožnja tim vlakom najavljena je za dan Hrvatskih željeznica
5. listopada.#L#
U Hrvatskim željeznicama razmišljaju o skorom uvođenju u promet
ovakvog vlaka. Dvije godine ispituju se osobine tog vlaka, a uskoro
se očekuje i izrada Studije o opravdanosti njegova uvođenja. Izradu
studije financirat će talijanska vlada, rekao je Igor Knaffl,
predsjednik Povjerenstva za uvođenje nagibnih vlakova u Hrvatskim
željeznicama.
Pendolino je vlak namijenjen ponajprije zavojitim, brdskim
prugama. Ima veliku snagu od 2000 kilovata, nagiba se i može postići
maksimalnu brzinu od 250 km/sat i jamči potpuno ubrzanje i na većim
usponima. Posebna pozornost posvećena je smanjenju zračnih udara u
unutrašnjosti vlaka. Koncepcija tog vlaka je da jedna vozna
jedinica, sastavljena od tri vagona, koji sadrže i pogonske
uređaje, ima manji osovinski pritisak i time može postići veću
brzinu i na zavojima.
Umjesto dosadašnjih 4 sata od Zagreba do Rijeke, ovim se vlakom može
doći za 2 sata i 40 minuta.
Cijena vozne jedinice vlaka Pendolino, sastavljena od tri vagona,
je oko 9 milijuna njemačkih maraka, napomenuo je Knaffl.
(Hina) bma ds
031849 MET oct 98