ZAGREB, 24. rujna (Hina) - Hrvatska brodogradnja treba se riješiti gubitaka iz prošlosti, dovršiti restrukturiranje i tehnološku modernizaciju, a država treba kroz svoje institucije i zakonsku regulativu stvoriti povoljno ozračje za
brodograditelje, kazao je pomoćnik ministra gospodarstva Milan Čuvalo na današnjoj raspravi o hrvatskoj brodogradnji održanoj na Fakultetu kemijskog inženjerstva i tehnologije.
ZAGREB, 24. rujna (Hina) - Hrvatska brodogradnja treba se riješiti
gubitaka iz prošlosti, dovršiti restrukturiranje i tehnološku
modernizaciju, a država treba kroz svoje institucije i zakonsku
regulativu stvoriti povoljno ozračje za brodograditelje, kazao je
pomoćnik ministra gospodarstva Milan Čuvalo na današnjoj raspravi
o hrvatskoj brodogradnji održanoj na Fakultetu kemijskog
inženjerstva i tehnologije.#L#
Čuvalo je, govoreći o mogućnosti prestanka rada pojedinih
hrvatskih brodogradilišta, ustvrdio da nitko neće gasiti nešto
korisno, no treba dokazati da brodogradilišta mogu proizvesti
'isplativ' brod.
Sudionici rasprave složili su se u ocijeni da hrvatska brodogradnja
ne može opstati bez pomoći države, ali i da joj nedostaje kvalitetni
djelatnici koje će uskoro trebati "uvoziti". Zbog toga, kazao je
glavni direktor Hrvatske brodogradnje Ante Baučić, treba
promijeniti strukturu radnika u korist radnika u proizvodnji.
Baučić je istaknuo primjer brodogradilišta Viktor Lenac iz Rijeke
koje je u privatnomu vlasništvu, gdje je omjer zaposlenih 30 posto u
administraciji naprama 70 posto u proizvodnji, dok je u pet
brodogradilišta Hrvatske brodogradnje, taj omjer 50 prema 50
posto.
Govoreći o budućnosti hrvatske brodogradnje, Baučić je ukazao na
nestabilnost brodograđevnog tržišta u svijetu i niske cijene u
posljednje dvije godine, procijenivši kako bi brodogradnja
Hrvatskoj mogla donositi 450 do 500 milijuna dolara godišnje.
Direktor Brodarskog instituta u Zagrebu Vladimir Andročec, kao i
većina sudionika rasprave istaknuli su važnost izrade strateškog
plana razvitka brodogradnje, pri čemu su upozorili i na loše stanje
u obrazovanju mladih kadrova, ali i problem slabih plaća zbog čega
nema interesa za brodogradnju.
Ozdravljenje brodogradnje značajno je i za Zajednicu proizvođača
brodske opreme, koji zapošljavaju, kako je rečeno, oko četiri
tisuće ljudi.
Rasprava na temu Hrvatska brodogradnja treća je u nizu rasprava
"Proizvodi i proizvodnja" koje su organizirale Akademija tehničkih
znanosti Hrvatske i Hrvatsko društvo za sustave.
(Hina) kg ds
241915 MET sep 98