PORTOROŽ, 19. rujna (Hina) - U Portorožu je danas završena dvodnevna Međunarodna konferencija "Europska unija i prekogranična regionalna gospodarska suradnja - s posebnim osvrtom na suradnju sjevernojadranskih luka: Trsta, Kopra i
Rijeke".
PORTOROŽ, 19. rujna (Hina) - U Portorožu je danas završena
dvodnevna Međunarodna konferencija "Europska unija i
prekogranična regionalna gospodarska suradnja - s posebnim osvrtom
na suradnju sjevernojadranskih luka: Trsta, Kopra i Rijeke".#L#
U radu toga skupa sudjelovalo je stotinjak znanstvenika i
stručnjaka iz Italije, Slovenije i Hrvatske, strukovnih tijela
Europske unije i država Srednjoeuropske inicijative te
međunarodnih financijskih ustanova.
Na tiskovnoj konferenciji nakon završetka skupa istaknuto je kako
on nije bio diplomatskog tipa, nego svojevrsni laboratorij za
razmjenu iskustava i dobrih ideja, usmjerenih prema složnom
tržišnom nastupu sjevernojadranskih luka, kao nužnosti sa
stajališta konkurentnosti sjevernoeuropskim lukama koje
trenutačno ostvaruju deset puta veći promet. Dogovoreno je
utemeljenje zajedničkoga radnog tijela koje će prema zaključcima
Konferencije pripremiti konkretne prijedloge o budućim skupnim
projektima.
Predsjednik Slovenske gospodarske komore Joško Čuk ustvrdio je da
bi specijalizacija sjevernojadranskih luka, kojoj bi se moglo
pristupiti nakon što se definiraju pojedinačni interesi i
komparativne prednosti, mogla imati sinergijski učinak, te je
istaknuo potrebu da se usporedno s modernizacijom luka obnavlja i
razvija cestovna i željeznička infrastruktura. Vezano uz to,
istaknuto je kako treba ustrajati na zajedničkom uklapanju u
mediteranski prometni sustav i europske prometne koridore.
Naglašena je uloga Europske unije glede potpore težnjama
sjevernojadranskih luka, no - s obzirom na posve različit položaj
Italije, Slovenije i Hrvatske prema Uniji, važan bi most, rečeno
je, mogla biti Srednjoeuropska inicijativa.
Zamjenik hrvatskoga Ministra pomorstva, prometa i veza Dragutin
Šubat istaknuo je kako je na Konferenciji bilo riječi o tome što
Hrvatska poduzima radi pristupa međunarodnim integracijama, te su
izloženi programi razvoja ukupne prometne infrastrukture u našoj
zemlji. Istaknuo je težnju za što skorijim, kvalitetnim cestovnim i
željezničkim povezivanjem triju sjevernojadranskih luka i
ustvrdio da bi Riječka luka svoj promet znatno mogla povećati
povratom robe iz podunavskog prostora i privlačenjem nove robe iz
mediteranskog dijela.
Na Konferenciji je bilo riječi i o pomorskoj komunikaciji
sjevernojadranskih luka, posebice kad je riječ o zaštiti okoliša,
te o potrebi uvođenja "feeder" sustava, koji bi sjevernojadranske
luke čvršće povezao s prometom preko Sredozemnog mora.
(Hina) rž dr
191819 MET sep 98