ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Treći i posljednji krug kuponske privatizacije održat će se od 21. do 25. rujna, u kojem će se fondovi i samostalni imatelji kupona nadmetati za dionice 287 poduzeće, nominalno vrijednih 7 milijardi kuna ili
nešto manje od dvije milijarde maraka.
ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Treći i posljednji krug kuponske
privatizacije održat će se od 21. do 25. rujna, u kojem će se fondovi
i samostalni imatelji kupona nadmetati za dionice 287 poduzeće,
nominalno vrijednih 7 milijardi kuna ili nešto manje od dvije
milijarde maraka. #L#
To znači da će u trećem krugu jedan bod prosječno kupovati dionicu
nominalno vrijednu 2,5 marake, odnosno da će prosječne cijene biti
vrlo slične onima postignutima u prvom krugu. Jedina ograničenja
koja postoje u trećem krugu su ograničenja ukupne mase preostalih
bodova, te maksimum koji pojedini PIF može ponuditi za pojedino
dioničko društvo - ne više od 10 posto svih bodova koje je prikupio
od početka kuponske privatizacije.
To znači da samostalni imatelji kupona nastupaju s velikim rizikom
jer im se može dogoditi da imaju bodova samo za jednu dionicu. No,
također im se može dogoditi da dobije mnogo dionica poduzeća za koje
neće biti zaprimljena velika bodovna masa naloga.
Zbog premale potražnje u treći krug kuponske privatizacije ide šest
poduzeća, a ona su u prvom krugu postigla više cijene, pa se za njih
u drugom krugu nije isplatilo dražbovati. Zbog prevelike potražnje
u drugom krugu 281 poduzeće ide u treći krug s višom cijenom.
U drugom krugu najviše interesa fondovi su iskazali za dionice
Elke, Podravke, Kraša, Jadranskog naftovoda, Dalmacijacementa,
Tvornice cementa Koromačno.
U drugom krugu samostalno se za dionice nadmetalo nešto manji broj
imatelja kupona nego u prvom krugu 6.333 naspram 7.702. Međutim,
dok su u prvom krugu njihovi nalozi uglavnom bili neuspješni, u
drugom su imali gotovo 50-postotnu realizaciju jer ih je čak 3.123
uspjelo dobiti dionice. Vjerojatno je to uvjetovano i time što su u
drugom krugu prošle tvrtke koje su poznate u javnosti i za koje su
pojedinci davali svoje kuponske naloge.
Zanimljivo je da samo za tri poduzeća od njh 355 koliko se nudilo u
drugom krugu (Croatia baterije iz Zagreba, Mlin-Pekara Vinkovci i
Hotel Royal Osijek) fondovi nisu dali niti jedan nalog u drugom
krugu. Pojedinci nisu davali naloge za čak 81 poduzeće.
Svi samostalni imatelji kupona koji svoje kupone nisu povjerili
fondovima, što su mogli učiniti do 10. rujna, moraju ih iskoristiti
do 25. rujna nakon čega kupon postaje bezvrijedan papir.
(Hina) žb ds
181620 MET sep 98