FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U PONEDJELJAK ZAPOČINJE TREĆI KRUG KUPONSKE PRIVATIZACIJE

ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Treći i posljednji krug kuponske privatizacije održat će se od 21. do 25. rujna, u kojem će se fondovi i samostalni imatelji kupona nadmetati za dionice 287 poduzeće, nominalno vrijednih 7 milijardi kuna ili nešto manje od dvije milijarde maraka.
ZAGREB, 18. rujna (Hina) - Treći i posljednji krug kuponske privatizacije održat će se od 21. do 25. rujna, u kojem će se fondovi i samostalni imatelji kupona nadmetati za dionice 287 poduzeće, nominalno vrijednih 7 milijardi kuna ili nešto manje od dvije milijarde maraka. #L# To znači da će u trećem krugu jedan bod prosječno kupovati dionicu nominalno vrijednu 2,5 marake, odnosno da će prosječne cijene biti vrlo slične onima postignutima u prvom krugu. Jedina ograničenja koja postoje u trećem krugu su ograničenja ukupne mase preostalih bodova, te maksimum koji pojedini PIF može ponuditi za pojedino dioničko društvo - ne više od 10 posto svih bodova koje je prikupio od početka kuponske privatizacije. To znači da samostalni imatelji kupona nastupaju s velikim rizikom jer im se može dogoditi da imaju bodova samo za jednu dionicu. No, također im se može dogoditi da dobije mnogo dionica poduzeća za koje neće biti zaprimljena velika bodovna masa naloga. Zbog premale potražnje u treći krug kuponske privatizacije ide šest poduzeća, a ona su u prvom krugu postigla više cijene, pa se za njih u drugom krugu nije isplatilo dražbovati. Zbog prevelike potražnje u drugom krugu 281 poduzeće ide u treći krug s višom cijenom. U drugom krugu najviše interesa fondovi su iskazali za dionice Elke, Podravke, Kraša, Jadranskog naftovoda, Dalmacijacementa, Tvornice cementa Koromačno. U drugom krugu samostalno se za dionice nadmetalo nešto manji broj imatelja kupona nego u prvom krugu 6.333 naspram 7.702. Međutim, dok su u prvom krugu njihovi nalozi uglavnom bili neuspješni, u drugom su imali gotovo 50-postotnu realizaciju jer ih je čak 3.123 uspjelo dobiti dionice. Vjerojatno je to uvjetovano i time što su u drugom krugu prošle tvrtke koje su poznate u javnosti i za koje su pojedinci davali svoje kuponske naloge. Zanimljivo je da samo za tri poduzeća od njh 355 koliko se nudilo u drugom krugu (Croatia baterije iz Zagreba, Mlin-Pekara Vinkovci i Hotel Royal Osijek) fondovi nisu dali niti jedan nalog u drugom krugu. Pojedinci nisu davali naloge za čak 81 poduzeće. Svi samostalni imatelji kupona koji svoje kupone nisu povjerili fondovima, što su mogli učiniti do 10. rujna, moraju ih iskoristiti do 25. rujna nakon čega kupon postaje bezvrijedan papir. (Hina) žb ds 181620 MET sep 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙