PARIZ, 18. rujna (Hina/AFP) - Pisanje zadaće na Internetu, uz ispravak koji stiže korisniku u roku od 48 sati, pronalaženje podataka za izlaganje pred razredom, čavrljanje s ostalim pretplatnicima uz pomoć E-maila, sve će to uskoro
biti moguće na Internetu i za djecu od 8 do 12 godina.
PARIZ, 18. rujna (Hina/AFP) - Pisanje zadaće na Internetu, uz
ispravak koji stiže korisniku u roku od 48 sati, pronalaženje
podataka za izlaganje pred razredom, čavrljanje s ostalim
pretplatnicima uz pomoć E-maila, sve će to uskoro biti moguće na
Internetu i za djecu od 8 do 12 godina. #L#
Potaknute sve boljom opremljenošću kućanstava računalima,
izdavačke kuće već sada prodaju mnoštvo softwarea na CD-Romu
prilagođenog različitim školskim uzrastima (Atout Clic iz
"Hachettea", Adibou i Adi iz "Coktela", Tim 7 tvrtke "Ubi
Soft"...). Ali taj software nudi čvrsto određene sadržaje i ne
postoji mogućnost interaktivnog odgovaranja djetetu.
Veliko oduševljenje Internetom koje se nedavno pojavilo u
Francuskoj pogoduje pojavi novih mrežnih servisa koji se stalno
aktualiziraju. Mireille Morin, direktorica izdavačke kuće
"Hachette Multimedia Education", drži da pristup Internetu ima oko
milijun kućanstava u Francuskoj, a njih 200.000 ima djecu školske
dobi (8-12 godina starosti).
No, "tržište namijenjeno školstvu vrlo je ograničeno, budući da je
samo 5 posto od 50.000 francuskih osnovnih škola opremljeno
računalima s pristupom Internetu".
U očekivanju da sve škole dobiju pristup, a francuski ministar
obrazovanja Claude Allegre obećao je da će to biti do 2000. godine,
izdavačke kuće sada svoje proizvode usmjeravaju na obitelji.
"Za roditelje, računalo je ponajprije novo obogaćujuće iskustvo
koje će djecu udaljiti od televizije", primjećuje Dominique
Korach, direktor odjela za školstvo izdavačke kuće "Nathan".
Vjerni svojem ugledu školskog izdavača, u toj kući sve to shvaćaju
vrlo ozbiljno. "Željeli bismo ponuditi sadržaje, a ne poticati
stalno mijenjanje programa na televizorima", objašnjava Myriam
Linguanotto, odgovorna za postavljanje sadržaja na Internetu pod
nazivom Nathan Entrainement.
Na toj će se adresi svakog tjedna od 21. rujna učenicima nuditi
vježbe iz matematike i francuskog jezika. Učenik će, po cijeni od
stotinjak franaka za tri mjeseca, preko Interneta dobivati
odgovore i ispravljene zadatke od svojeg učitelja s Interneta, a
imat će uvid i u radove ostale djece.
Namjeravaju osnovati i neku vrstu kluba u kojemu će se dijete ugodno
osjećati. Tako će svako dijete moći sudjelovati i u pisanju mini-
romana.
"Poslije škole", mrežni servis koji će "France Telecom Multimedia"
pokrenuti 10. listopada u suradnji s izdavačkom kućom "Bayard", bit
će posebno usredotočen na interakciju i prilagođavanje
pojedinačnim potrebama djece. Dijete, pretplatnik tog servisa,
moći će za 40 franaka mjesečno na dolaznoj stranici poručiti što
voli, a što ne, i čime se bavi u slobodno vrijeme, a u skladu s time
dobivat će i informacije u svoj virtualni poštanski sandučić. Za
postavljanje tog servisa na mrežu bile su nužne dvije godine rada, a
posebna se pozornost poklanja animaciji i fotografijama.
Za razliku od svojih konkurenata, "Hachette Multimedia Education"
već sada ima dvogodišnje iskustvo u radu s ID-Clicom, mrežnim
servisom za mlade čije se usluge prodaju putem Club Interneta. Novi
će servis početi raditi u studenome i bit će neovisan od Club
Interneta, budući da su njegovi pretplatnici mladi koji najčešće
nemaju djece.
Taj će novi servis nuditi mnogo podataka, imat će mrežni časopis i
popis s 1000 zanimljivih adresa. Novi ID-Clic mora biti jeftiniji
od godišnje pretplate na neki dječji časopis.
Obitelji bi trebale predvidjeti novac za pretplatu na Internet
(manje od 100 FF mjesečno), pretplatu na neki od mrežnih servisa
(četrdesetak franaka) i troškove telefonskih impulsa koji brzo
skaču ako se dijete na Internet priključuje nekoliko sati tjedno.
(Hina) rug bnš
180343 MET sep 98