SJEDINJENE DRŽAVE
THE NEW YORK TIMES
16. IX. 1998.
Njemački socijalisti okreću se oglašavanju
"Sve donedavno, najveće je postignuće Detmara Karpinskog bila
reklamna kampanja za cigarete Lucky Strike. Danas je on autor jedne
od najvještijih kampanja političkog oglašavanja koju je Njemačka
ikad vidjela", piše Edmund L. Andrews.
"Unajmljen od socijalnih demokrata i njihova predsjedničkog
kandidata Gerharda Shroedera, Karpinski stvara medijsku kampanju
koja umješno izmjenjuje ugodne slike sretne Njemačke i oštre
kritike kancelara Helmuta Kohla.
U kinima se prije filmova može vidjeti oglas koji prikazuje četiri
astronauta u okruženju koje podsjeća na Ratove zvijezda.
Astronauti trebaju biti 'preneseni' na drugi planet. Kad prijenos
završi, jedan astronaut zaostaje i ispostavlja se da je to krupni,
zbunjeni Kohl. Poruka: 68-godišnji kancelar nije 'spreman za
budućnost'.
Na televiziji, plakatima i u časopisima, reklame socijalnih
demokrata kombiniraju slike prozračne topline s podlim udarcima.
Plakati žele potaknuti strahove zbog smanjenja proračuna za
zdravstvo, pokazujući plavokosa dječaka čiji osmijeh otkriva zub
koji nedostaje. (...) Reklama iz časopisa usredotočuje se na
starenje, uokvirenu fotografiju lijepe djece i slogan: 'U vašoj
mirovini trebate imati više od sjećanja.'
Te i mnoge druge reklame golem su pomak od dosadnih i didaktičnih
oglasa koji su obično resili njemačke političke kampanje. One su
također nešto sasvim drukčije od reklama stare škole koje
primjenjuje Kohl, čiji najprisutniji poster prikazuje njegovu
sliku i slogan: 'Svjetska klasa za Njemačku.'
Shroeder i njegovi suradnici prihvatili su metode kojima su se
služili Ronald Reagan, Bill Clinton i Tony Blair. Oni su se
neumoljivo usredotočili na osjećaje, a ne na činjenice. Pažljivo su
brusili svoje teme na temelju tržišnih istraživanja. A svoju su
strategiju počeli razrađivati prije više od 18 mjeseci, prije nego
je Schroeder uopće postao službeni stranački kandidat za izbore,
koji su zakazani za 27. rujan.
'Socijaldemokratska stranka imala je imidž koji je bio donekle
staromodan pa ga je trebalo modernizirati', izjavio je Karpinski,
kreativni direktor za hamburšku reklamnu agenciju KNSK-BBDO.
'Dobijao se dojam da oni zapravo ne žele pobijediti, da žele biti u
oporbi.'
Oglašavanje u Njemačkoj igra mnogo manju ulogu nego u Sjedinjenim
Državama. Socijalni demokrati kažu da su uložili oko 40 milijuna
maraka (23,5 milijuna dolara) u plaćene oglase, iako Kohlova
stranka, kršćanski demokrati, tvrde da je taj iznos mnogo veći. Oni
sami tvrde da su potrošili oko 30 milijuna dolara.
No socijalni demokrati kažu da oglašavanje rabe sustavno. Koliko
god njihovi oglasi bili pametni i brzi, oni se obraćaju mlađim
glasačima koji su odrasli uz MTV. (...)
Negativno političko oglašavanje, prilično prisutno u američkim
kampanjama, ovdje gotovo ne postoji. Iako je visoka stopa
nezaposlenosti u Njemačkoj najvažnija tema socijalnih demokrata,
stranački dužnosnici kažu da bi napadački oglasi uznemirili
glasače.
Umjesto toga, Karpinski je proizveo kampanju punu sretnih slika s
presudnom porukom na kraju. Jedan televizijski oglas opisuje
stvari kojima ljudi teže i pokazuje obitelji i djecu, izletnike i
bicikliste, igrališta i moderne tvornice. Ekran se najednom
zatamnjuje, a poruka govori: 'No 4 milijuna nezaposlenih to smatra
nedostižnim.'
'Negativno oglašavanje može imati učinka, no u ovoj bi zemlji bilo
pogrješno', kaže Karpinski. 'Nismo željeli uplašiti ljude takvim
oglasima. Željeli smo im se približiti, pa su slike koje vidite
uvijek pozitivne i optimistične.'
Kohl i kršćanski demokrati nakratko su iskušali negativno
oglašavanje, ali su brzo odustali. Plakati kršćanskih demokrata
mračno su upozoravali da bi socijalni demokrati mogli udružiti
snage s nasljednicima istočnonjemačke komunističke stranke,
strankom demokratskog socijalizma. Plakati su prikazivali dvije
crvene ruke koje se rukuju, sa sloganom 'Njemačka, pazi!'
No zagovornici kršćanskih demokrata kažu da su ti oglasi odbili
mnoge ljude jer su izgledali previše zloguko. Iako Kohl nastavlja
upozoravati na mogući savez s komunistima, takvi su oglasi gotovo
nestali."
170331 MET sep 98
Frankfurtska zračna luka i u 2024. ispod pretpandemijske razine
Državna matura: Učenici Međimurske najbolji, Ličko-senjske najčešće zadnji
Pula: Hotel Valkane predao zahtjev za izdavanje građevinske dozvole
Kekin traži hitno rješavanje krize upravljanja u KBC Zagreb
Plinacro: Uskoro započinju radovi na magistralnom plinovodu Zabok-Lučko
Papa pao i natukao ruku, ali je nije slomio
Božinović: Zasad nema novog traga djetetu u Savi
Rashford bi do kraja tjedna trebao odlučiti gdje će nastaviti karijeru
Beograd: Teško ozlijeđena studentica u naletu automobila tijekom blokade
DHK raspisao natječaj za nagrade Juditu, Davidiasa i Slavića