ZAGREB, 14. rujna (Hina) - Hrvatskim gospodarstvenicima, posebice vezanim uz prehrambenu industriju, pruža se prilika da svoje proizvode prezentiraju austrijskom tržištu u sklopu hrvatskih poslovnih dana za vrijeme sajma Gast koji će
se iduće godine po 31. put održati u Klagenfurtu, opći je naglasak današnjeg skupa održanog na Zagrebačkom velesajmu, a objedinjenog u temi "Mogućnost izvoza proizvoda na austrijsko tržište".
ZAGREB, 14. rujna (Hina) - Hrvatskim gospodarstvenicima, posebice
vezanim uz prehrambenu industriju, pruža se prilika da svoje
proizvode prezentiraju austrijskom tržištu u sklopu hrvatskih
poslovnih dana za vrijeme sajma Gast koji će se iduće godine po 31.
put održati u Klagenfurtu, opći je naglasak današnjeg skupa
održanog na Zagrebačkom velesajmu, a objedinjenog u temi
"Mogućnost izvoza proizvoda na austrijsko tržište". #L#
Ti su dani inicirani od strane Veleposlanstva RH u Austriji,
Austrijske gospodarske komore i Hrvatske gospodarske komore, a
osnovni im je cilj povećanje hrvatskog izvoza u Austriji, rekao je
izaslanik za gospodarstvo Hrvatskog veleposlanstva u Beču Slavko
Begić.
Tehničku podršku i prikupljanje potencijalnih izlagača na sebe je
preuzela Hrvatska gospodarska komora dok se Minsitarstvo
gospodarstva obvezalo na financiranje djela troškova vezanih uz
plaćanje izložbenog prostora.
U šest ovogodišnjih mjeseci hrvatski je uvoz iz Austrije dosegao
31,5 milijuna američkih dolara, a izvoz je iznosio svega 4,5
milijuna dolara, podatak je Hrvatske gospodarske komore. Stoga
Klagenfurdski sajam ima svojevrstan marketinški značaj kojim bi
hrvatski gospodarstvenici krenuli u kontinuirano osvajanje tog
tržišta sa izraženom kupovnom moći, na što su danas i pozvani od
strane direktora sajma Hansa-Joerga Pawlika te dopredsjednika
Pokrajinske komore iz Koruške Josefa Polessniga.
Istaknuti su i uvjeti koje bi hrvatski izlagači morali ispuniti
prije nego što žele nastupiti na toj priredbi. Potrebno je prije
svega odrediti strategiju nastupa na austrijskom tržištu uz
vidljivu količinu planiranog izvoza te jasne ciljeve vezane uz
cijene proizvoda i njihovu distribuciju. Naravno, potrebno je
interes za izlaganje iskazati pravovremeno, tri do četiri mjeseca
ranije.
"Želja nam je razviti bolje poslovne odnose između naše dvije
zemlje. Potrebno je intenzivirati međusobne gospodarske kontakte,
posebice danas kada se svjetski odnosi globaliziraju", rekao je
Polessnig.
Valja istaknuti kako 80 posto uvoza i izvoza Austrija ostvaruje sa
svojim susjednim zemljama čime su uvelike reducirani troškovi, a
cijena proizvoda ostaje prihvatljiva.
"Možete očekivati našu punu pomoć ali potrebna je vaša volja i
inicijativa kako bi projekt u potpunosti saživio", poručio je
potencijalnim hrvatskim izlagačima direktor sajma Gast, Pawlik.
Hrvatskim tvrtkama upućen je tako poziv da daljnje upute o nastupu
na sajmu Gast zatraže u Hrvatskoj gospodarskoj komori, Županijskim
komorama, u Trgovinskom uredu Republike Austrije u Zagrebu ili u
Veleposlanstvu Republike Hrvatske u Beču.
Sajam Gast pripada svjetskoj udruzi sajmova, a jedini je stručni
sajam takve vrste u okviru radne zajednice Alpe-Jadran. Prostire se
na 32.000 četvornih metara, a može primiti od 450 do 480 izlagača.
Sajam obiđe 16 do 20 tisuća posjetitelja od čega je 20 posto njih iz
inozemstva. Tridesetprvi Klagenfurški sajam Gast održat će se od
28. veljače do 3.ožujka iduće godine.
(Hina)ggr/dju tp
141829 MET sep 98