ZAGREB, 13. rujna (Hina) - Polaznici 415 autoškola koji će od ponedjeljka polagati praktični dio vozačkog ispita to će činiti u skladu s novim pravilnikom. Pravilnik danas, 13. rujna, stupa na snagu i nakon šestomjesečna razdoblja
prilagodbe počinje se u potpunosti provoditi. Teorijsko se znanje po novome sustavu provjerava od 27. srpnja ove godine, rečeno je u petak u Hrvatskom autoklubu (HAK) na konferenciji za novinare. Novim se sustavom nastoji povećati sigurnost u cestovome prometu, a krajnji je cilj uskladiti hrvatski sustav stjecanja dozvola s onima u Europskoj uniji.
ZAGREB, 13. rujna (Hina) - Polaznici 415 autoškola koji će od
ponedjeljka polagati praktični dio vozačkog ispita to će činiti u
skladu s novim pravilnikom. Pravilnik danas, 13. rujna, stupa na
snagu i nakon šestomjesečna razdoblja prilagodbe počinje se u
potpunosti provoditi. Teorijsko se znanje po novome sustavu
provjerava od 27. srpnja ove godine, rečeno je u petak u Hrvatskom
autoklubu (HAK) na konferenciji za novinare. Novim se sustavom
nastoji povećati sigurnost u cestovome prometu, a krajnji je cilj
uskladiti hrvatski sustav stjecanja dozvola s onima u Europskoj
uniji. #L#
Stupanjem na snagu novoga sustava osposobljavanja vozača ulazi se u
drugu fazu približavanja hrvatskih norma EEC-pravilnicima,
odnosno standardima koji od 1. srpnja 1996. vrijede u zemljama
Europske unije. Promjene u pravilniku bile bi i veće da je to
dopuštao Zakon o sigurnosti prometa na cestama, kazao je Nenad
Zuber, voditelj Sektora za nadzor nad radom autoškola HAK-a. Dodao
je kako je to pokušaj stvaranja formalno-pravne osnove koja će biti
temelj za kompatibilnost hrvatskoga sustava s EEC-pravilnicima.
Novi priručnik za osposobljavanje vozača za sada je izdan samo za
vozila A i B kategorije, a prvi put približavaju se teorija i
praksa. Nenad Zuber je kazao kako se sada već u teorijskom dijelu
budući vozači poučavaju o situacijama na koje će nailaziti u
prometu. Time se aktivno pripremaju za praktični dio, odnosno
vožnju. HAK je uz taj priručnik tiskao i zbirku sa svim ispitnim
pitanjima i točnim odgovorima. Kandidati će na ispitu odgovarati
samo na dio pitanja. Ispiti će se tiskati u niskoj nakladi, a
struktura ispita mijenjat će se svakih nekoliko mjeseci.
Novi sustav unio je promjene i u praktičan dio, vožnju, pa će sada,
ovisno o kategoriji, odnosno kategorijama za koje kandidat polaže
ispit vožnje trajati najmanje 30, a najviše 60 minuta. Svaki će
kandidat voditi "Knjižicu za kandidata za vozača", u kojoj se
nalazi 30-satni program vožnje. Nakon svakoga praktičnog sata
instruktor treba ocijeniti u kojoj je mjeri kandidat svladao
određeno područje vožnje. Novim je pravilnikom dopušten izlazak na
ispit nakon 20 sati vožnje.
Nove cijene naknada za vozački ispit - prva pomoć 68 kuna, ispit iz
propisa 85 kuna i ispit vožnje od 119 do 219 kuna, ovisno o
kategoriji (PDV uključen) - u HAK-u objašnjavaju time što od tih
primanja plaćaju troškove ispitivača, sektor prometne preventive u
HAK-u, sektor članstva HAK-a, sektor vozačkih ispita HAK-a,
stručnu pomoć i nadzor rada nad autoškolama te članstvo HAK-a u
međunarodnim tijelima.
Zuber je objasnio da je novim sustavom polaganja vozačkih ispita
ispitivačima HAK-a dosadašnja dnevna norma od 12 do 14 kandidata
smanjena na 8-10 kandidata, pa se povećava potreba za
zapošljavanjem novih ispitivača. Trenutačno ima 70 ispitivača, a u
HAK-u smatraju da će taj broj trebati povećati za 20-30 posto.
Teorijski dio ispita provjeren je u 24 zagrebačke autoškole na tri
kategorije polaznika, a prije toga su o teorijskim ispitima svoj
sud dali predavači i instruktori iz autoškola. Novi sustav
osposobljavanja, koji je predložio HAK a zakonski ga je reguliralo
Ministarstvo prosvjete i športa, visoko su ocijenili i zakonodavci
i tri ministarstva kojih je pristanak za donošenje pravilnika bio
nužan - Ministarstva unutarnjih poslova, Ministarstva pomorstva,
prometa i veza i Ministarstva zdravstva. Novi su sustav pohvalili i
znanstvenici iz područja prometa te većina djelatnika iz
autoškola, kazao je Zuber.
(Hina) vt db
131158 MET sep 98