VODICE, 12. rujna (Hina) - O promicanju hrvatskog turizma danas su u
Vodicama, na predavanju u organizaciji Hrvatske turističke
zajednice i Gospodarske redakcije HRT-a, izlagali mnogi hrvatski
znanstvenici i stručnjaci za marketing i komunikologiju.
Dr. Marko Goluža je istaknuo kako hrvatski turizam u odnosu na
svjetska turistička tržišta zaostaje u profiliranju svoje ponude i
motivaciji današnjeg turista. Po njegovim riječima, hrvatska
turistička ponuda ne smije se svesti na osiguravanje noćenja,
doručka i uživanja u ljepotama, nego mora biti individualizirana i
približiti se modernom turistu koji više ne traži konfekcijsku
ponudu nego onu "a la cart". Zauzeo se za to da Hrvatska profilira
svoj posebni identitet, koji mora biti utemeljen na autentičnosti,
a ne na imitaciji drugih, polazeći od toga da je turizam u prvom redu
doživljaj i prodavanje iluzije.
Goluža je ustvrdio da se mnogi hrvatski dužnosnici vezani uz
turizam varaju kada misle da razvijena infrastruktura čini
turističku ponudu, jer, kako je istaknuo, to je samo pretpostavka
za razvoj turizma.
Prof. dr. Pavao Novosel zauzeo se za razvoj tzv. proaktivne
komunikacije domaćina prema turistima, koja, međutim, nije moguća
prije nego što se utvrdi i shvati što točno čini hrvatsku turističku
ponudu. I on i dr. Marko Sapunar smatraju da bi trebalo prevladati
sadašnje stanje u kojemu se turiste pokušava getoizirati u hotele
ili apartmane, a ne radi se na tomu da oni budu u interakciji s
domaćim stanovništvom.
O razvoju hrvatskoga turističkog dizajna govorio je dizajner Boris
Ljubičić, koji je istaknuo kako su s tim u vezi primijećeni
pozitivni pomaci. Po njegovim riječima, turistički proizvod kao i
svaki drugi mora imati prepoznatljivu ambalažu.
Ravnatelj Državne uprave za zaštitu prirode dr. Ante Kutle
izvijestio je turističke radnike okupljene u Vodicama o europskom
projektu Plave zastave, koju Europska zaklada za odgoj, izobrazbu i
okoliš (FEEE) pri Vijeću Europe dodjeljuje kao simbol zaštite
okoliša i čistoće mora, a koju zasad u Hrvatskoj ima punatska marina
na Krku.
Predstavnici marketinške tvrtke "Globalkomunikacije" prikazali
su što u turističkoj promičbi svojih odredišta rade druge zemlje,
zauzimajući se za to da Hrvatska primijeni dobra svjetska
iskustva.
Večeras će u hotelu "Punta" biti dodijeljene i nagrade
najuspješnijim turističkim mjestima i radnicima u ovogodišnjoj
akciji "Turistički cvijet", koju organiziraju Ministarstvo
turizma, Hrvatska turistička zajednica i HRT, a na svečanosti, kako
je najavljeno, bit će nazočan i hrvatski premijer Zlatko Mateša.
(Hina) df vkn
121926 MET sep 98
Izložba Otona Župančiča u Muzeju grada Zagreba
ZKM najavio izvedbu dramskog teksta "Sin, majka i otac sjede za stolom i dugo šute"
Gong Ministarstvu obrazovanja: Omogućite svim učenicima da uče o demokraciji
Bugarski parlament potvrdio novu vladu
HDZ: Sisačkim odgojiteljicama se nezakonito obračunavaju plaće
Inflacija u prosincu 3,4 posto - druga procjena
Renault blago povećao prodaju u 2024.
ISPRAVAK VIJESTI: Najava događaja - kultura - za četvrtak, 16. siječnja
Benetton zatvara tvornicu u Osijeku, otkaz za više od 260 radnika - sindikat
Čak 600 policajaca na ogledu košarkaške Eurolige u Parizu