FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

382 AUTOŠKOLE U HRVATSKOJ - CIJENE OD 2000 DO 3700 KUNA

ZAGREB, 28. srpnja (Hina) - U Hrvatskoj su prošle godine djelovale ukupno 382 autoškole. Otvaraju se nove autoškole, neke se zatvaraju, a neke proširuju svoju djelatnost, no unazad nekoliko godina njihov se broj uglavnom ne mijenja, istaknuo je voditelj Sektora vozačkih ispita i nadzora nad radom autoškola pri Hrvatskom autoklubu (HAK) Nenad Zuber.
ZAGREB, 28. srpnja (Hina) - U Hrvatskoj su prošle godine djelovale ukupno 382 autoškole. Otvaraju se nove autoškole, neke se zatvaraju, a neke proširuju svoju djelatnost, no unazad nekoliko godina njihov se broj uglavnom ne mijenja, istaknuo je voditelj Sektora vozačkih ispita i nadzora nad radom autoškola pri Hrvatskom autoklubu (HAK) Nenad Zuber. #L# Nastavu u autoškolama, na temelju provedenih ispita, pohađa oko 50.000 polaznika na godinu, ali ih je 1997. i 1998. bilo znatno više zbog najave novoga pravilnika o osposobljavanju i provedbi vozačkih ispita. Po najnovijim podatcima HAK-a u najbrojnijoj B kategoriji prolaznost na praktičnome dijelu vozačkog ispita je 29,95 posto u prvome izlasku na ispit, a svaki kandidat u prosjeku čak tri puta polaže vozački ispit. Prolaznost za sve kategorije i vrste vozila je 55 posto, što je dugogodišnji prosjek, kao i kriterij osposobljenosti i kriterij vozačkog ispita. Prema tome, dodao je, svaki kandidat u prosjeku dva puta izlazi na vozački ispit. Glede cijena, odnosno naknada u autoškolama, Zuber je naglasio da autoškole djeluju na tržištu i cijenu određuju na temelju svojih kalkulativnih elemenata, pa su i cijene vrlo različite - od 2000 pa čak do 3700 kuna - a plaćanje je moguće i u četiri ili više obroka. Teoretska i praktična nastava traje od mjesec i pol do tri mjeseca. Naknada za vozački ispit HAK-u ne mijenja se već tri godine: 44 kune za ispit iz prve pomoći, 55 kuna za ispit iz propisa i 88 kuna za ispit vožnje. HAK, kako ističe Zuber, ne može utjecati na određivanje jedinstvene cijene polaganja vozačkog ispita. Podsjetio je da u Hrvatskoj djeluje Udruga instruktora vožnje koja nastoji odrediti minimalnu cijenu nastavnoga sata, koja ovisi o uvjetima za osposobljavanje vozača u pojedinoj autoškoli. Ispitni kriteriji propisani su Programom vozačkog ispita i svrstani su u tri skupine: teorijski dio, prva pomoć i vožnja. Govoreći o usporedbi s autoškolama u svijetu i njihovim iskustvima, Zuber je istaknuo da je HAK član Međunarodne organizacije za provedbu vozačkih ispita, CIECA, koja okuplja 29 europskih zemalja. Prolaznost hrvatskih autoškola ne odudara od europskih, a novi su testovi napravljeni upravo po uzoru na najrazvijenije europske zemlje. Većina kandidata testove je ocijenila modernim, dobro koncipiranim i zanimljivim, zaključivši da onemogućuju polaganje na sreću, kaže Zuber. Dodaje kako je temeljni cilj HAK-a da hrvatska vozačka dozvola i sustav njezina dobivanja bude isti kao u Europskoj uniji. No sustav osposobljavanja i provedbe vozačkih ispita u Hrvatskoj bitno se razlikuje od takva sustava u drugim članicama CIECA-e, osobito u kategoriziranju vozila, što u Hrvatskoj nije usklađeno sa smjernicama pravilnika koji se od 1. srpnja 1996. primjenjuju u Europskoj uniji. Tako se u EU vozači osposobljavaju isključivo za jednu kategoriju ili vrstu vozila, a u nas osposobljavanje za C katogoriju može početi tek kad se položi ispit za vozača B kategorije. Osim toga, ocjenjuje Zuber, nastavni sat u autoškoli trebao bi trajati 60 minuta, a valjalo bi uvesti i obveznu provjeru vozača svakih deset godina, kako to predlaže Odbor za promet Euroskoga parlamenta. Od 1980. do danas EU je donijela četiri naputka o zajedničkim uvjetima i standardima osposobljavanja za vozače, provedbi vozačkih ispita, kategoriziranju vozila, izdavanju vozačkih dozvola i usklađivanju propisa i zdravstvenih pregleda kod članica Unije. Donesen je i program rada od 1997. do 2001., koji polazi od porazne godišnje statistike o 45.000 poginulih i 1,6 milijuna ozlijeđenih u prometnim nesrećama. U programu se tvrdi da će svaki osamdeseti građanin Europske unije poginuti u prosjeku 40 godina prije vremena, a da će svaki treći trebati bolničko liječenje za života zbog sudjelovanja u prometnim nesrećama. Sukladno europskim iskustvima HAK je predložio Ministarstvu prosvjete i športa promjene zakonskih propisa, koje nisu mogle biti ugrađene u sustav osposobljavanja zbog, tvrdi Zuber, ograničenja u Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, a HAK će to i dalje zahtijevati. Jedan od prijedloga je tzv. privremena vozačka dozvola, koja se izdaje osobi s navršenih 17 godina, s kojom godinu dana vozi pod nadzorom roditelja ili iskusna vozača. Time su u nekim zemljama smanjene prometne nesreće mladih vozača za čak 36 posto. Poznato je da čak 25 posto nesreća u Hrvatskoj uzrokuju upravo vozači između 18. i 24. godine. Govoreći o odnosu HAK-a i autoškola, Zuber je napomenuo kako poradi suradnje HAK nekoliko puta na godinu organizira seminare i stručna usavršavanja za predavače i instruktore vožnje te provjerava znanje zaposlenika u autoškolama. Tomislav Rubić (Hina) tr db 280910 MET jul 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙