FRANCUSKA
DERNIERES NOUVELLES D'ALSACE
26. VII. 1998.
Internet: osobni život uhvaćen u 'mrežu'
"Trgovina osobnim podacima je industrija koja poduzećima odavno
omogućuje da primjerice 'nanišane' svoje klijente prema ukusima,
običajima potrošnje ... Internet ju tjera do krajnosti stavljajući
sve na dohvat svima.
'Svaki podatak koji nam date smatrat ćemo nepovjerljivim. Slobodno
ćemo ga reproducirati, rabiti, objavljivati i prenositi trećim
osobama bez ograničenja': stoji upozorenje na komercijalnoj
stranici GTE-a, velike američke telefonske tvrtke. Potpuno
legalno, ono govori o izazovu koji internetova 'mreža' baca zaštiti
osobnog života na 'webu'.
Rodni listovi, vozačke dozvole, dokumenti o vlasništvu, možebitna
kažnjavanja prikupljaju Službe za osobne podatke (Individual
Reference Services). Ta društva prodaju podatke tvrtkama koje žele
provjeriti diplomu nekog službenika, poslovnim ljudima koji se
raspituju o ranijim stečajevima mogućeg partnera, odvjetniku koji
istražuje sudsku prošlost svoga klijenta ili detektivu koji mora
pronaći nestalu osobu.
Grješaka ima. Direktor jedne ustanove za njegu otpušten je kada je
zbog grješke u tipkanju striptiz bar postao njegovim
prebivalištem. Jednome su čovjeku stavili zabranu na isplatu plaće
jer su ga zamijenili za oca koji nije htio plaćati alimentaciju za
svoga sina.
Internet je smanjio mogućnost objavljivanja ovih baza podataka.
Stranica koja se zove 'Fouille-merde' (Pretraživanje po govnima)
omogućuje primjerice da se za 110 dolara 'dozna prima li netko
socijalnu pomoć'. Ona također ima listu 'loših liječnika,
novinara, profesora'. 'Stanoviti su podaci namijenjeni samo
profesionalnim istražiteljima', upozorava se, ali dovoljno je
obratiti se odvjetniku.
Internet također omogućuje da se sačine baze podataka koje će se
zatim moći ustupiti poduzećima za marketing. Stranica namijenjena
djeci istražuje kako ona troše svoj džeparac, jesu li već dobili
dionice na burzi i znaju li u što ulažu novac njihovi roditelji.
Još je manje reda na stranicama za odrasle. Jedna klinika nudi
svojim pacijentima da o bolestima koje ih zanimaju doznaju sve on-
line. Zauzvrat im moraju dati svoje ime, naziv osiguravajućeg
društva te dan i mjesto zadnjeg bolničkog liječenja. Ne zna se svrha
takvog zahtjeva.
Devedeset posto komercijalnih stranica prikuplja podatke koje im
daju njihovi posjetitelji. Manje od petnaest posto ih na to
upozorava.
Službe za osobne podatke su se obvezale da će od konca 1998.
poštivati načela dobrog ponašanja: pristup najosjetljivijim
podacima omogućit će samo 'podesnim' klijentima. Vrlo je malen broj
komercijalnih stranica koje podupiru program TRUSTe kojim se
obvezuju da će interanuta jasno izvijestiti o načinu prikupljanja i
korištenja osobnih podataka", kaže se u napisu.
270223 MET jul 98
Kina mora proizvoditi više žitarica - udruga
Najava događaja - svijet - za utorak, 25. veljače
Luka Ploče ostvarila lani gotovo 7 milijuna eura neto dobiti
Merz rekao da će pronaći način kako da Netanyahu posjeti Njemačku
Najava događaja - sport - za utorak, 25. veljače
ATP Dubai: Hačanov uvjerljiv protiv Evansa
Riječki The Siids nastupaju 15. ožujka u zagrebačkom Boogaloo klubu
Goblini nastupaju 8. ožujka u zabočkom Regeneratoru
Štrajk u zračnim lukama Koeln i Duesseldorf, u četvrtak i petak u Muenchenu
Real Madrid: Odluka o produženju ugovora s Modrićem na kraju sezone