FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NE SMIJE SE DJETETU REĆI DA JE INTELIGENTNO

WASHINGTON, 16. srpnja (Hina/AFP) - Davati djetetu komplimente zbog dobrog uspjeha u školi i hvaliti njegovu inteligenciju znači činiti mu medvjeđu uslugu, drže psiholozi, autori članka objavljenog u časopisu "Journal of Personality and Social Psychology".
WASHINGTON, 16. srpnja (Hina/AFP) - Davati djetetu komplimente zbog dobrog uspjeha u školi i hvaliti njegovu inteligenciju znači činiti mu medvjeđu uslugu, drže psiholozi, autori članka objavljenog u časopisu "Journal of Personality and Social Psychology". #L# Hvaljenje zbog njegovih uspjeha, dijete navodi na zaključak da su dobre ocjene važnije od činjenice da uči i razumije nešto novoga, a to ga loše priprema na moguće neuspjehe, pišu psiholozi. "Hvaliti djecu zbog njihove inteligencije, umjesto da im pojačavamo samopoštovanje, kod njih izaziva samouništavajuće ponašanje, strah od neuspjeha i bijeg od rizika", piše voditeljica istraživanja dr. Carol Dweck sa Sveučilišta "Columbia" u New Yorku. "Budući da na prvo mjesto stavljaju uspjeh, djeca na taj način postaju jako ranjiva kad je riječ o neuspjehu". "Ako se, naprotiv, djecu uči da na prvo mjesto stavljaju vrijednosti koncentriranja i predanog rada pri postizanju rezultata, na taj se način potiče njihova motivacija i poštovanje prema samome sebi, a održava se i njihova uspješnost", kaže dr. Dweck. Učenici koji primaju pohvale zbog svojeg marljivog rada usredotočuju se na cilj učenja i na sam način na koji dolaze do cilja. Osim toga, djeca koju hvale zbog rezultata koje ostvaruju smatraju da je mogući neuspjeh uzrokovan nedostatkom inteligencije, dok ona djeca koju hvale zbog napora koje ulažu neuspjeh pripisuju nedovoljnom radu i u njemu pronalaze način za popravljanje svojih ocjena. Sve je to primjećeno i kod dječaka i kod djevojčica, bez obzira na njihovo socijalno i kulturno okruženje. Prema mišljenju psihologa, to bi moglo biti objašnjenje za činjenicu da neke djevojčice postižu dobar uspjeh u nižim, a loš u višim razredima. Odgajatelji su možda hvalili njihovu inteligenciju, a to je moglo imati štetne posljedice na njihovu motivaciju i kasnije uspjehe. (Hina) rug bnš 160122 MET jul 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙