WASHINGTON, 16. srpnja (Hina/AFP) - Davati djetetu komplimente zbog dobrog uspjeha u školi i hvaliti njegovu inteligenciju znači činiti mu medvjeđu uslugu, drže psiholozi, autori članka objavljenog u časopisu "Journal of Personality
and Social Psychology".
WASHINGTON, 16. srpnja (Hina/AFP) - Davati djetetu komplimente
zbog dobrog uspjeha u školi i hvaliti njegovu inteligenciju znači
činiti mu medvjeđu uslugu, drže psiholozi, autori članka
objavljenog u časopisu "Journal of Personality and Social
Psychology". #L#
Hvaljenje zbog njegovih uspjeha, dijete navodi na zaključak da su
dobre ocjene važnije od činjenice da uči i razumije nešto novoga, a
to ga loše priprema na moguće neuspjehe, pišu psiholozi.
"Hvaliti djecu zbog njihove inteligencije, umjesto da im
pojačavamo samopoštovanje, kod njih izaziva samouništavajuće
ponašanje, strah od neuspjeha i bijeg od rizika", piše voditeljica
istraživanja dr. Carol Dweck sa Sveučilišta "Columbia" u New Yorku.
"Budući da na prvo mjesto stavljaju uspjeh, djeca na taj način
postaju jako ranjiva kad je riječ o neuspjehu".
"Ako se, naprotiv, djecu uči da na prvo mjesto stavljaju
vrijednosti koncentriranja i predanog rada pri postizanju
rezultata, na taj se način potiče njihova motivacija i poštovanje
prema samome sebi, a održava se i njihova uspješnost", kaže dr.
Dweck. Učenici koji primaju pohvale zbog svojeg marljivog rada
usredotočuju se na cilj učenja i na sam način na koji dolaze do
cilja.
Osim toga, djeca koju hvale zbog rezultata koje ostvaruju smatraju
da je mogući neuspjeh uzrokovan nedostatkom inteligencije, dok ona
djeca koju hvale zbog napora koje ulažu neuspjeh pripisuju
nedovoljnom radu i u njemu pronalaze način za popravljanje svojih
ocjena.
Sve je to primjećeno i kod dječaka i kod djevojčica, bez obzira na
njihovo socijalno i kulturno okruženje.
Prema mišljenju psihologa, to bi moglo biti objašnjenje za
činjenicu da neke djevojčice postižu dobar uspjeh u nižim, a loš u
višim razredima. Odgajatelji su možda hvalili njihovu
inteligenciju, a to je moglo imati štetne posljedice na njihovu
motivaciju i kasnije uspjehe.
(Hina) rug bnš
160122 MET jul 98