FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIVLAČE LI NAGRADNE IGRE KUPCE DA KUPUJU VIŠE?

ZAGREB, 8. srpnja (Hina) - Kupujete li određenu vrstu margarina, piva, mineralne vode ili deterdženta i pošaljete tri, pet ili više markica s tog proizvoda te ako vas sreća posluži, možete dobiti besplatno ljetovanje na Karibima, perilicu rublja, tv prijamnik ili čak automobil. Hrvatski potrošači su u zadnjih nekoliko godina "zasuti" pozivima da se u uključe u različite nagradne igre koje često nude izuzetno vrijedne nagrade. Trenutačno je u Hrvatskoj više desetaka nagradnih igara koje organiziraju trgovci ili proizvođači. Pitanje je s kojim se ciljem one organiziraju - poticanja prodaje ili promoviranja određenog proizvoda?
ZAGREB, 8. srpnja (Hina) - Kupujete li određenu vrstu margarina, piva, mineralne vode ili deterdženta i pošaljete tri, pet ili više markica s tog proizvoda te ako vas sreća posluži, možete dobiti besplatno ljetovanje na Karibima, perilicu rublja, tv prijamnik ili čak automobil. Hrvatski potrošači su u zadnjih nekoliko godina "zasuti" pozivima da se u uključe u različite nagradne igre koje često nude izuzetno vrijedne nagrade. Trenutačno je u Hrvatskoj više desetaka nagradnih igara koje organiziraju trgovci ili proizvođači. Pitanje je s kojim se ciljem one organiziraju - poticanja prodaje ili promoviranja određenog proizvoda? #L# Zakonski propisi u trgovini ograničili su organiziranje nagradnih igara u cilju poticanja prodaje. Zakon o trgovini izričito kaže da se nepoštenim tržišnim natjecanjem podrazumijeva i pridobivanje kupaca davanjem ili obećavanjem nagrada ili koje druge imovinske koristi koje po vrijednosti znatno premašuju uobičajene vrijednosti robe ili usluga. Trgovci koji organiziraju nagradne igre ne žele priznati da se radi o poticanju na povećanje prodaje, već kao razlog nagradnih igara obično navode promociju određenih proizvoda pa čak i onih koji su godinama na tržištu. Da bi netko mogao organizirati nagradnu igru, prije toga mora dobiti suglasnost Ministarstva financija, a ona se dodjeljuje na osnovu Zakona o igrama na sreću. Kako trgovci privlače kupce? Ovih je dana primjerice završila nagradna igra Elektromaterijala, a glavna nagrada je bila automobil "Toyota corolla 1.4 sedan" te kućanski aparati, novčane nagrade i 217 utješnih nagrada. U marketingu Elektromaterijala na upit s kojim je ciljem organizirana nagradna igra rečeno je da je cilj bio povećanje prodaje, ali nakon podsjećanja na zakonska ograničenja nismo uspjeli dobiti daljnje informacije. Skupe i vrijedne nagrade u svim nagradnim igrama nudi Coca-cola. U jednoj od posljednjih nagradnih igara Coca-cole potrošači su dobili tri džipa. Poslovna pravila Coca-cole ne dopuštaju iznošenje u javnost podataka o prodaji, a u Odjelu za odnose s javnošću saznajemo da se nagradne igre u svakom slučaju isplate jer se prodaja znatno povećava. Jedini koji su bili spremni otkriti koliko se prodaja povećava organiziranjem nagradnih igara je Milsing, zastupnik američkih vitamina na hrvatskom tržištu. U Milsingu kažu da nagradne igre povećaju prodaju više od 30 posto. Konzum je svojim potrošačima u nagradnoj igri "Korak do sna", uz pomoć sponzora, kao prvu nagradu ponudio sedmodnevno krstarenje Karibima za dvije osobe i džeparac u iznosu od pet tisuća kuna, druga nagrada je bilo sedmodnevno putovanje na Kanarske otoke za dvije osobe i džeparac od tri tisuće kuna. Ni nakon dvodnevnih upita u Konzumu nismo uspjeli ništa podrobnije saznati o cilju nagradne igre koja je završila prošli tjedan. Direktor marketinga Jamnice Ranko Alujević, govoreći o nagradnoj igri Jamnice, koja je upravo u tijeku i nudi 101 nagradu, kazao je da ona nije organizirana s ciljem poticanja prodaje, jer je samo u prvih šest mjeseci ove godine Jamnica povećala prodaju 25 posto u odnosu na prošlu godinu. Nagradna igra je organizirana kako bismo Jamnicu približili mladima i zato je glavna nagrada trodnevno putovanje u London na koncert grupe "Spice girls". Nagradni fond je oko 100 tisuća kuna, a nagrade su i tv prijemnik, video-rekorder, hi-fi linija, majice sa slikom Spice girls, kape i drugo, kaže Alujević. Tvornica Zvijezda također ima nagradnu igru, ali za ljubitelje kečapa, novog Zvijezdinog proizvoda. Nagradna igra traje do rujna ove godine, a direktorica marketinga Zvijezde Maša Šarić ističe da je nagradna igra organizirana kako bi se potrošačima približio njihov novi proizvod. Na upit o zakonskom ograničenju vezanom uz nagradne igre, Maša Šarić je kazala da se zakon, očito je, u Hrvatskoj ne provodi striktno, ali da Zvijezda ne privlači kupce izuzetno vrijednim nagradama jer njihove su nagrade, kako je kazala, dosta "skromne". Fond nagrada u nagradnoj igri kečap je 10 tisuća kuna, a glavna nagrada je mountain bike. Koliko je nagradna igra dovela do povećanja prodaje kečapa, još nije poznato jer se proizvod tek uvodi na hrvatsko tržište. O namjerama nagradnih igara u trgovini na jednoj od svojih posljednjih sjednica raspravljalo je i Vijeće udruženja trgovine Hrvatske gospodarske komore (HGK) te je tom prigodom istaknuto kako bi "Sud časti HGK trebao utvrditi je li časno i pošteno organiziranje nagradnih igara u cilju poticanja prodaje". Direktor Sektora trgovine HGK Ruđer Friganović slaže se da se nagradne igre ne bi smjele organizirati u cilju povećanja prodaje već samo kao promotivne. Friganović podsjeća da "Posebne uzance u trgovini na malo" kažu da je "suprotno dobrom poslovnom običaju poticanje prodaje robe potrošačima organiziranjem nagradnih igara ili drugih igara na sreću, bez obzira tko je organizator takvih oblika poticaja prodaje". Međutim, zbog sive trgovine i velike nelikvidnosti koja vlada u trgovini, Sektor se još nije podrobnije bavio problemom nagradnih igara. Velike trgovačke kuće su u prednosti pred malima jer mogu u nagradnim igrama ponuditi bogatije nagrade i na taj način privući kupce, što je nelojalna konkurencija, drži Friganović. U Ministarstvu gospodarstva također se slažu da bi potrošače trebalo zaštiti od nagradnih igara jer se potrošače na taj način privlači da kupuju u određenim trgovinama, a to je nelojalno i prema konkurenciji. Stoga u Ministarstvu kažu da bi jedino donošenje cjelovitog zakona o zaštiti potrošača moglo zaštiti potrošače od "poplave" nagradnih igara. Željana Baradić (Hina) žb db 080857 MET jul 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙