ZAGREB, 2. srpnja (Hina) - Hrvatska nema ni strategiju održanja ribolova niti njegova razvoja, a brojni problemi ribara koji dovode do smanjenja i odumiranja ribarstva ne rješavaju se, naglasio je predsjednik Saveza strukovno
cehovskih grupa za ribarstvo, morsko i slatkovodno, marikulturu i poljodjelstvo pri Hrvatskoj obrtničkoj komori (HOK) Danilo Skoko na današnjem skupu, koji je pod nazivom Strategija održanja ribolova održan u HOK-u.
ZAGREB, 2. srpnja (Hina) - Hrvatska nema ni strategiju održanja
ribolova niti njegova razvoja, a brojni problemi ribara koji dovode
do smanjenja i odumiranja ribarstva ne rješavaju se, naglasio je
predsjednik Saveza strukovno cehovskih grupa za ribarstvo, morsko
i slatkovodno, marikulturu i poljodjelstvo pri Hrvatskoj
obrtničkoj komori (HOK) Danilo Skoko na današnjem skupu, koji je
pod nazivom Strategija održanja ribolova održan u HOK-u. #L#
Iako su ribari svoje zaključke sa susreta koji je održan početkom
ovoga mjeseca u Dubrovniku uputili Vladi Republike Hrvatske i
nadležnim ministarstvima, dosad nije ništa učinjeno na poboljšanju
njihova položaja, naglasili su sudionici skupa.
Neprimjerena i nejasna podzakonska regulativa u ribarstvu,
nedostatak poticajnih mjera u školjkarstvu, neadekvatno riješeno
pitanje snabdijevanja ribarskih plovila gorivom i problem
pristajanja ribarskih plovila u lukama, samo su neki od problema
koje treba hitno riješiti, istaknuo je Skoko.
Približno 2500 hrvatskih profesionalnih ribara obrtnika traži da
se gospodarski ribolov regulira samo jednim pravilnikom, a da se
oni postojeći prethodno usklade sa sličnim aktima Europske unije
čime bi se osigurala njihova primjenjivost i učinkovitost.
"Kako je u postupku stvaranje nove asocijacije mediteranskih
ribara koja neće biti ograničena članstvom u Europskoj uniji, a
čije će sjedište biti u Bruxellesu, hrvatska strategija održanja
ribolova i usklađenje naših propisa s europskim temelj su našeg
članstva u njoj", rekao je Skoko.
Ribari smatraju, primjerice, posve nelogičnim to što subvenciju za
nabavu dizel goriva od 1,49 kuna po litri mogu ostvariti tek nakon
tri i više mjeseci, plaćajući prethodno gorivo po punoj cijeni,
ispunjavajući zatim zahtjeve, potom ovisno od mišljenja županijske
porezne uprave, dobivaju odobrenje za povrat plaćenog goriva.
Ponuđena su dva rješenja: plaćanje po subvenciji izravno na
banzinskoj postaji ili nabava goriva putem zadruge uz dostavu
cisternama iz centralnog skladišta dobavljača.
Predsjednik ceha ribara Dubrovačko-Neretvanske županije Ante
Pavlović istaknuo je i problem koncesije koju školjkari plaćaju za
korištenje pomorskog dobra od 50 lipa po četvornom metru mora dok
je, primjerice, ona u Italiji 15 lipa. On smatra da je koncesijske
uvjete potrebno ujednačiti na nacionalnoj razini, a školjkarstrvo
uključiti u program novčanih poticaja s jednom kunom po kilogramu
dagnji i 0,5 kuna po kamenici.
Ribari su također zatražili od Ministarstva pomorstva i veza da
obaveže lučke kapetanije da osiguraju prostor za pristajanje i
privez ribarskih plovila u lukama i lučicama.
Potrebno je također riješiti pitanje malih ribara, kojima je po
sadašnjim propisima dozvoljen ulov neograničenih količina ribe,
ali kako im je ribolov dopunska djelatnost, nije im dozvoljena
prodaja.
Ribar Brodsko-posavske županije Nikola Jaredić iznio je i problem
nepostojanja Zakona o slatkovodnom ribarstvu, čije se donošenje
čeka već dvije godine, a čije nepostojanje omogućuje ilegalno
gospodarsko ribarenje. Naime, prema dosadašnjim propisima
korisnici voda su športsko ribolovna društva koja ne predviđaju
gospodarski ribolov ili traže plaćanje visokih naknada. To, prema
njegovim riječima, dovodi do toga da se riba lovi i prodaje ilegalno
jer ne postoji mogućnost dobivanja povlastice usprkos
registriranoj ribarskoj djelatnosti.
Predstavnici Uprave za ribarstvo Ministarstva poljoprivrede i
šumarstva obećali su da će Zakon o slatkovodnom ribarstvu biti
donijet do jeseni. Oni su također upoznali ribare da je prije dva
mjeseca načinjena strategija razvoja ribarstva za potrebe
Međunarodne organizacije FAO koja je dijelom obuhvatila postojeće
probleme.
(Hina) js vel
021638 MET jul 98