ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Vertikalna prohodnost (mogućnost akademskog napredovanja na znanstvenom polju), koji su to kriteriji po kojima je učiteljski studij svrstan u stručne, a ne sveučilišne studije i koji su to kriteriji po
kojima je poučavanje djece u višim razredima osnovne i srednje škole znanost, a u nižim razredima osnovne nije, zaključci su danas održanog prosvjednog skupa studenata Pedagoškog fakulteta u Zagrebu protiv Uredbe Vlade RH o osnivanju devet Visokih učiteljskih škola i protiv prijedloga zakona o akademskim stupnjevima po kojem učitelji u razrednoj nastavi nakon četverogodišnjeg stručnog studija nemaju pravo na titulu diplomirani.
ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Vertikalna prohodnost (mogućnost
akademskog napredovanja na znanstvenom polju), koji su to
kriteriji po kojima je učiteljski studij svrstan u stručne, a ne
sveučilišne studije i koji su to kriteriji po kojima je poučavanje
djece u višim razredima osnovne i srednje škole znanost, a u nižim
razredima osnovne nije, zaključci su danas održanog prosvjednog
skupa studenata Pedagoškog fakulteta u Zagrebu protiv Uredbe Vlade
RH o osnivanju devet Visokih učiteljskih škola i protiv prijedloga
zakona o akademskim stupnjevima po kojem učitelji u razrednoj
nastavi nakon četverogodišnjeg stručnog studija nemaju pravo na
titulu diplomirani. #L#
Studentima su se obratili, pozivajući na razumijevanje i
razboritost, i rektor Sveučilišta u Zagrebu Branko Jeren i pomoćnik
ministra Ministarstva znanosti i tehnologije Ivica Mandić.
Doministar Mandić je studentima kazao da nijedan od njihovih
zahtjeva nije neostvariv. Napominjući da je zakon o akademskom
nazivlju u trećem čitanju u Hrvatskom državnom saboru, Mandić je
kazao da pritisak treba izvršiti na saborske zastupnike.
Odgovarajući na zahtjev da se naziv Visoka učiteljska škola
promijeni u Učiteljska akademija, pomoćnik ministra tvrdi da se o
tome intenzivno dogovora i da je sada, budući da je Vlada RH
osnovala devet Visokih učiteljskih škola, pitanje koja će i koliko
njih dobiti naziv Učiteljska akademija. Zahtjev za mogućnošću
akademskog napredovanja na znanstvenom polju, budući da u stručnom
imaju mogućnost akademskog napredovanja do titule magistra, može
se također riješiti, ustvrdio je Mandić.
U svojem je istupu, rektor Sveučilišta u Zagrebu Branko Jeren,
pozvao studente i profesore Pedagoškog fakulteta da svoje zahtjeve
rješavaju institucionalnim putem te ih upozorio da se njihovi
zahtjevi ne mogu riješiti u roku kojeg oni traže (20. lipnja).
Studenti su u svojim, vrlo emotivnim istupima, ponavljali kako već
četiri godine traže definiranje svog statusa te ističući kako dosad
još nijedan završeni student nije dobio diplomu.
Nakon prosvjeda na Pedagoškom fakultetu, pedesetak studenata
uputilo se pred Hrvatski državni sabor. Studenti su zahtjeve
iznijeli Zlatku Tomčiću (HSS) koji im je obećao da će ih iznijeti u
sabornici. Studentima je također rečeno da u srijedu u pismenom
obliku dostave svoje zahtjeve u Hrvatski državni sabor, a obećan im
je i prijam kod predsjednika Sabora Vlatka Pavletića.
(Hina) vt/pb mć
161634 MET jun 98