FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KOD NAS JE KAZALIŠTE ZA DJECU DOSADNO

ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - Predstavom "Bijaše jednom jedan zmaj" nizozemskog kazališta "Artemis" jutros je u Gradskom kazalištu "Komedija" završio Prvi međunarodni festival profesionalnih kazališta za djecu i mlade "Orbit - Mliječni zub". Od 7. lipnja na nekoliko je zagrebačkih kazališnih pozornica održano trideset izvedaba petnaest predstava nizozemskih, belgijskih, švicarskih, njemačkih, danskih, austrijskih i hrvatskih kazališta i kazališnih skupina, koje, po riječima direktora Festivala Ivice Šimića, spadaju u najuži europski vrh kazališta za djecu i mlade.
ZAGREB, 14. lipnja (Hina) - Predstavom "Bijaše jednom jedan zmaj" nizozemskog kazališta "Artemis" jutros je u Gradskom kazalištu "Komedija" završio Prvi međunarodni festival profesionalnih kazališta za djecu i mlade "Orbit - Mliječni zub". Od 7. lipnja na nekoliko je zagrebačkih kazališnih pozornica održano trideset izvedaba petnaest predstava nizozemskih, belgijskih, švicarskih, njemačkih, danskih, austrijskih i hrvatskih kazališta i kazališnih skupina, koje, po riječima direktora Festivala Ivice Šimića, spadaju u najuži europski vrh kazališta za djecu i mlade.#L# Osnovni je motiv Festivala bio pokazati kako se kazalište za djecu i mlade žanrovski, stilski i tematski razvija, kako bi se u Hrvatskoj takva kazališta pomaknula u smjeru novih istraživanja, kaže Šimić. Kod nas postoji tradicija takvih kazališta, no u njima se uvijek prepričavaju iste priče, na isti se način koriste lutke, glazba i šarenilo, pa je to kazalište dosadno i stereotipno, dodao je. Postoje predstave koje se razlikuju, poput "Hampera", Zagrebačkog kazališta mladih i "Pierrot ili tajne ljudi", Male scene, no one su više iznimka koja potvrđuje pravilo da je, ističe Šimić, kazališna produkcija kod nas tanka i problematična. Po njegovim riječima predstave s "Orbita" pokazuju nešto novo i drugačije, što bi trebalo osloboditi kreativnost i energiju onih koji rade takve predstave, a onda i privući posjetitelje u kazalište. Posjet Festivalu, zahvaljujući organiziranim posjetima škola, bio je zadovoljavajući, potvrdio je, ocjenivši kako su pojedinačni posjeti bili rjeđi, jer ljudi kod nas, unatoč dobroj medijskoj promidžbi, jednostavno ne odlaze u kazalište. Odrasli djecu ne vode na predstave zato što i sami nemaju kulturu odlaženja u kazalište, a djeca, po uzoru na njih, nikada ju vjerojatno neće ni steći. Po mišljenjima mnogih umjetnika djeca su najiskrenija, a zato i najbolja publika. Šimić smatra da su iz istog razloga djeca na neki način i 'najgora' publika, jer ih se ne može prevariti. Djeca nikada neće pljeskati iz kurtoazije, ako im se predstava ne sviđa, neće je gledati, dodao je. U Europi kazalište za djecu živi intenzivnije od tzv. kazališta za odrasle i svaka država koja drži do takvog kazališta ima svoj veliki međunarodni festival. Neki od poznatijih su oni u Den Boschu u Nizozemskoj, u Lyonu, Berlinu te u Švedskoj. Od novosti koje su u proteklih osam dana inozemni kazalištarci pokazali u Zagrebu, najznačajnija je ona po kojoj su granice između kazališta za djecu i kazališta za odrasle sve neprimjetnije. Predstave se rade za cijelu obitelj, što su i organizatori Festivala, Mala scena i Hrvatski centar ASSITEJ također željeli postići. Začeci ideje o Prvom međunarodnom festivalu profesionalnih kazališta za djecu i mlade u Zagrebu nastali su 1994., kad je skupina umjetnika iz pet europskih zemalja napravila predstavu "Prave cipele" koja se izvodila u prognaničkim kampovima po Dalmaciji i u Zagrebu. Želja je organizatora da se "Orbit - Mliječni zub", nakon ovogodišnjega uspješnoga 'prvog pokušaja', održava svake dvije godine. Hoće li tako biti ponajprije zavisi o novčanoj potpori i mišljenju, kazališnih profesionalaca i nadležnih državnih tijela, treba li takav festival ili ne, kaže Šimić. Anamarija Grbin (Hina) ag mc 141403 MET jun 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙