CHICAGO, 11. lipnja (Hina/UPI) - Novoprovedeno istraživanje upućuje da djeca imaju sposobnost učenja matematičkih koncepata u vrlo ranoj dobi.
CHICAGO, 11. lipnja (Hina/UPI) - Novoprovedeno istraživanje
upućuje da djeca imaju sposobnost učenja matematičkih koncepata u
vrlo ranoj dobi.#L#
Istraživači s čikaškog sveučilišta objavili su kako i djeca u dobi
od samo tri godine raspoznaju brojeve i mogu rješavati jednostavne
računske radnje poput zbrajanja i oduzimanja i to bez obzira na
svoje društveno-ekonomsko podrijetlo.
Oni dodaju kako je u redu ako djeca koriste prste pri računanju.
"Često se smatra da se, kada djeca na točan način ne mogu odgovoriti
na matematičke probleme koji se u učionicama često iznose verbalno,
radi o nedostatku razumijevanja matematičkih koncepata", napisale
su profesorice Susan Levine i Janellen Huttenlocher u izvješću
svoga ispitivanja pod naslovom "Što mala djeca znaju o
matematici".
"Naše je istraživanje pokazalo da u djece s posebnim problemima u
govoru postoje dobro razvijeni matematički koncepti, no moguće je
da im nedostaje poznavanje konvencionalnih aritmetičkih verbalnih
simbola kao i umijeće općeg verbalnog razumijevanja što je vrlo
važno za rješavanje verbalnih matematičkih problema", stoji u
izvješću.
Istraživači su ispitali sasvim malu djecu predškolske dobi kako bi
odredili kada djeca počinju razumijevati elementarne matematičke
koncepte. Otkrili su da se u djece razvija sposobnost neverbalnog
računanja u dobi između dvije i pol i tri godine, a u dobi između tri
i četiri godine razvija se razumijevanje matematike i apstraktnih
odnosa između brojeva i skupova.
Neka od ranije provedenih istraživanja pokazala su da djeca
razumiju brojeve, no Levine i Huttenlocher tvrde da je njihovim
istraživanjem točno utvrđena dob u kojoj se javlja matematička
spoznaja.
(Hina) car bnš
110400 MET jun 98