FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NAJVEĆA TRAGEDIJA NJEMAČKE ŽELJEZNICE

HAMBURG, 4. lipnja (Hina - Renata Glumbić) - U povodu najveće prometne nesreće njemačke željeznice u posljednjih pedeset godina, što se jučer ujutro dogodila u pokrajini Donjoj Saskoj nedaleko od Hannovera, danas je u Saveznoj Republici Njemačkoj proglašen Dan žalosti i na sve javne ustanove izvješene su crne zastave. Njemački kancelar Helmut Kohl, koji je skratio boravak u Italiji, danas popodne je posjetio mjesto nesreće. Njemački predsjednik Roman Herzog, kancelar Kohl i predsjednik vlade Donje Saske Gerhard Schroeder izrazili su sućut obiteljima unesrećenih. Njemačka vlada odobrila je hitno milijun a njemačke željeznice tri milijuna maraka pomoći obiteljima unesrećenih.
HAMBURG, 4. lipnja (Hina - Renata Glumbić) - U povodu najveće prometne nesreće njemačke željeznice u posljednjih pedeset godina, što se jučer ujutro dogodila u pokrajini Donjoj Saskoj nedaleko od Hannovera, danas je u Saveznoj Republici Njemačkoj proglašen Dan žalosti i na sve javne ustanove izvješene su crne zastave. Njemački kancelar Helmut Kohl, koji je skratio boravak u Italiji, danas popodne je posjetio mjesto nesreće. Njemački predsjednik Roman Herzog, kancelar Kohl i predsjednik vlade Donje Saske Gerhard Schroeder izrazili su sućut obiteljima unesrećenih. Njemačka vlada odobrila je hitno milijun a njemačke željeznice tri milijuna maraka pomoći obiteljima unesrećenih.#L# Pretpostavlja se da je uzrok nesreće, koji će ostati nepoznat sve dok ne završi istraga, tehnička pogreška na vlaku ili da je pogriješio netko od osoblja - strojovođa ili tko drugi. Po najnovijim podatcima u nesreći je poginulo 92 ljudi. Od ukupno 13 vagona kompozicije spasioci su do dva od njih mogli prići tek danas popodne, pa se sumnja da će broj žrtava biti i veći. Broj teže ozlijeđenih je više od dvije stotine. Osjetio sam samo jedan udarac, nakon signala zakočio i nakon toga primijetio da vagona više nema - rekao je policiji strojovođa vlaka s kompozicijom od 13 vagona, duga 410 metara (Inter City Express, 759 mjesta, vrijeme polaska iz Hannovera 10,33 sati) koji je nakon sudara ostao zgnječen na 50 metara. Unesrećene je spašavalo 1100 spasilaca, a ozlijeđeni su u 14 helikoptera prevoženi u Hannover, Celle, Uelzen i Hamburg. Iako su vlakovi kasnili i do sat vremena, službenici nisu imali snage javljati što je zapravo uzrok zakašnjenja vlakova. Vlakovi su ipak vozili, samo drugim prugama. Prvi ozlijeđeni počeli su u bolnice stizati u 12,55 sati i odmah su odvoženi u operacijske dvorane. "Unesrećeni imaju jake ozljede na licu i prsima, jake unutarnje ozljede i lomove kostiju", izjavio je prof. Christian Krettek (44), kirurg MMH (Medizinishe Hochschule) u Hannoveru. U bolnice su s godišnjih odmora i iz svojih domova pozvani svi liječnici u najbliže klinike - u Celleu, Braunschweigu i Göttingenu. Nakon nesreće došlo je i mnogo svećenika. Njemačka pogranična policija na mjesto nesreće poslala je 80 službenika i pet helikoptera, došli su i dobrovoljci i službeno pozvani vatrogasci iz cijelog sjevernog područja Cellea i ostalih mjesta: Hamburga, Harburga, Branschweiga, Uelzena, Soltaua i Münstera, a iz Hildesheima je stigao specijalni vlak s teškim uređajima. U 15 sati područje grada Hannovera preuzelo je tehničko vodstvo. U Hannoveru su ljudi na ulicama čekali da dođu na red kako bi dali krv. U 18 sati grad je već bio prepun dobrovoljnih davalaca krvi, pa je policija morala intervenirati i slati ih u druge gradove. Vlak ICE, pojam njemačke željeznice - prvi je put predstavljen javnosti 1985. Tada je mogao voziti do 317 kilometara na sat, a 1988. postigao je svjetski rekord - 406,9 kilometara na sat. U promet je pušten 2. lipnja 1991., a prvi vlak vozio je na pruzi Hamburg - Frankfurt - Stuttgart - München. Do 1997. vlakovi ICE prešli su 35,5 milijuna kilometara, prevezli su 27 milijuna putnika. Ispitivanja pokazuju da tim vlakom umjesto automobilom služi oko sedam posto ljudi. Do 2000. trebao bi biti pušten u promet ICE 3, koji će voziti i do 330 kilometara na sat. Na pitanje tko plaća odštetu odgovori mogu biti različiti, ovisno o uzročniku nesreće. Kako se najprije posumnjalo da je nesreću uzrokovao automobil koji se našao na tračnicama, zaključeno je da bi tvrtka koja ga je osigurala morala platiti cijelu odštetu - 12,5 milijuna maraka. Međutim, automobil nije krivac, pa je odšteta postala temom rasprava i političara, i ostalih odgovornih, pa i na njemačkoj željeznici. U njemačkim su medijima objavljene adrese i brojevi telefona svih stradalih i njihovih obitelji te brojevi telefona i adrese policije, njemačke željeznice, bolnica i mjesta gdje se oštećeni mogu javiti da bi dobili pomoć. + (Hina) rglu il 041659 MET jun 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙