HAMBURG, 4. lipnja (Hina - Renata Glumbić) - U povodu najveće prometne nesreće njemačke željeznice u posljednjih pedeset godina, što se jučer ujutro dogodila u pokrajini Donjoj Saskoj nedaleko od Hannovera, danas je u Saveznoj
Republici Njemačkoj proglašen Dan žalosti i na sve javne ustanove izvješene su crne zastave. Njemački kancelar Helmut Kohl, koji je skratio boravak u Italiji, danas popodne je posjetio mjesto nesreće. Njemački predsjednik Roman Herzog, kancelar Kohl i predsjednik vlade Donje Saske Gerhard Schroeder izrazili su sućut obiteljima unesrećenih. Njemačka vlada odobrila je hitno milijun a njemačke željeznice tri milijuna maraka pomoći obiteljima unesrećenih.
HAMBURG, 4. lipnja (Hina - Renata Glumbić) - U povodu najveće
prometne nesreće njemačke željeznice u posljednjih pedeset godina,
što se jučer ujutro dogodila u pokrajini Donjoj Saskoj nedaleko od
Hannovera, danas je u Saveznoj Republici Njemačkoj proglašen Dan
žalosti i na sve javne ustanove izvješene su crne zastave. Njemački
kancelar Helmut Kohl, koji je skratio boravak u Italiji, danas
popodne je posjetio mjesto nesreće. Njemački predsjednik Roman
Herzog, kancelar Kohl i predsjednik vlade Donje Saske Gerhard
Schroeder izrazili su sućut obiteljima unesrećenih. Njemačka vlada
odobrila je hitno milijun a njemačke željeznice tri milijuna maraka
pomoći obiteljima unesrećenih.#L#
Pretpostavlja se da je uzrok nesreće, koji će ostati nepoznat sve
dok ne završi istraga, tehnička pogreška na vlaku ili da je
pogriješio netko od osoblja - strojovođa ili tko drugi. Po
najnovijim podatcima u nesreći je poginulo 92 ljudi. Od ukupno 13
vagona kompozicije spasioci su do dva od njih mogli prići tek danas
popodne, pa se sumnja da će broj žrtava biti i veći. Broj teže
ozlijeđenih je više od dvije stotine.
Osjetio sam samo jedan udarac, nakon signala zakočio i nakon toga
primijetio da vagona više nema - rekao je policiji strojovođa vlaka
s kompozicijom od 13 vagona, duga 410 metara (Inter City Express,
759 mjesta, vrijeme polaska iz Hannovera 10,33 sati) koji je nakon
sudara ostao zgnječen na 50 metara. Unesrećene je spašavalo 1100
spasilaca, a ozlijeđeni su u 14 helikoptera prevoženi u Hannover,
Celle, Uelzen i Hamburg.
Iako su vlakovi kasnili i do sat vremena, službenici nisu imali
snage javljati što je zapravo uzrok zakašnjenja vlakova. Vlakovi su
ipak vozili, samo drugim prugama.
Prvi ozlijeđeni počeli su u bolnice stizati u 12,55 sati i odmah su
odvoženi u operacijske dvorane. "Unesrećeni imaju jake ozljede na
licu i prsima, jake unutarnje ozljede i lomove kostiju", izjavio je
prof. Christian Krettek (44), kirurg MMH (Medizinishe Hochschule)
u Hannoveru. U bolnice su s godišnjih odmora i iz svojih domova
pozvani svi liječnici u najbliže klinike - u Celleu, Braunschweigu
i Göttingenu. Nakon nesreće došlo je i mnogo svećenika. Njemačka
pogranična policija na mjesto nesreće poslala je 80 službenika i
pet helikoptera, došli su i dobrovoljci i službeno pozvani
vatrogasci iz cijelog sjevernog područja Cellea i ostalih mjesta:
Hamburga, Harburga, Branschweiga, Uelzena, Soltaua i Münstera, a
iz Hildesheima je stigao specijalni vlak s teškim uređajima. U 15
sati područje grada Hannovera preuzelo je tehničko vodstvo.
U Hannoveru su ljudi na ulicama čekali da dođu na red kako bi dali
krv. U 18 sati grad je već bio prepun dobrovoljnih davalaca krvi, pa
je policija morala intervenirati i slati ih u druge gradove.
Vlak ICE, pojam njemačke željeznice - prvi je put predstavljen
javnosti 1985. Tada je mogao voziti do 317 kilometara na sat, a
1988. postigao je svjetski rekord - 406,9 kilometara na sat. U
promet je pušten 2. lipnja 1991., a prvi vlak vozio je na pruzi
Hamburg - Frankfurt - Stuttgart - München. Do 1997. vlakovi ICE
prešli su 35,5 milijuna kilometara, prevezli su 27 milijuna
putnika. Ispitivanja pokazuju da tim vlakom umjesto automobilom
služi oko sedam posto ljudi. Do 2000. trebao bi biti pušten u promet
ICE 3, koji će voziti i do 330 kilometara na sat.
Na pitanje tko plaća odštetu odgovori mogu biti različiti, ovisno o
uzročniku nesreće. Kako se najprije posumnjalo da je nesreću
uzrokovao automobil koji se našao na tračnicama, zaključeno je da
bi tvrtka koja ga je osigurala morala platiti cijelu odštetu - 12,5
milijuna maraka. Međutim, automobil nije krivac, pa je odšteta
postala temom rasprava i političara, i ostalih odgovornih, pa i na
njemačkoj željeznici.
U njemačkim su medijima objavljene adrese i brojevi telefona svih
stradalih i njihovih obitelji te brojevi telefona i adrese
policije, njemačke željeznice, bolnica i mjesta gdje se oštećeni
mogu javiti da bi dobili pomoć. +
(Hina) rglu il
041659 MET jun 98