BONN, 3. lipnja (Hina/Reuters) - Vlakovi koji postižu velike brzine i koji posljednjih godina prometuju zapadnom Europom naveli su mnogobrojne putnike da cestovne prometnice i zračne putove zamijene brzim vlakovima koji su upotpunosti
izmjenili staromodno lice željeznice.
BONN, 3. lipnja (Hina/Reuters) - Vlakovi koji postižu velike brzine
i koji posljednjih godina prometuju zapadnom Europom naveli su
mnogobrojne putnike da cestovne prometnice i zračne putove
zamijene brzim vlakovima koji su upotpunosti izmjenili staromodno
lice željeznice. #L#
Unatoč fantastično velikim brzinama od gotovo 300 kilometara na sat
francuski i njemački brzi vlakovi su sve do stravične nesreće u
srijedu u Njemačkoj bili smatrani vrlo sigurnima.
Njemački Inter City Express (ICE) i francuski TGV, koji voze
brzinama od 280 km/h, od samog su početka bili upleteni u samo manje
nesreće, uglavnom sudare s vozilima zaglavljenim na prugama ili
udarajući željezničke radnike nenavikle na tako brze vlakove.
Njemački ICE je od svog pokretanja 1991. godine prevezao 133
milijuna putnika i umnogome pomogao u nadoknađivanju gubitaka
Njemačkih željeznica.
Do nesreće u srijedu ICE se smatrao najsigurnijim vlakom u
Njemačkoj i dio je flote od 104 aerodinamična visokotehnološka
vlaka u državi.
ICE ima 14 prostranih, zvučno izoliranih vagona u kojima se može
smjestiti 760 putnika. Vuku ga lokomotive s 13.000 konjskih snaga.
Sva sjedišta u ICE vlakovima imaju slušalice na kojima putnici mogu
slušati glazbu, a vagoni su opremljeni i video uređajima. Putnici
mogu primati i slati telefonske pozive.
Na posebno izgrađenim prugama ICE obično vozi brzinom od 280
kilometara, iako mu je maksimalna brzina čak 406 km/h, dok na
običnim prugama dostiže brzinu od 200 km/h.
ICE je dramatično smanjio dužinu trajanja puta između njemačkih
gradova. Tako primjerice razdaljinu od Muenchena do Hamburga (823
kilometra) prevaljuje za pet sati i 40 minuta.
"Do nesreće u srijedu niti jedna osoba nije poginula ili bila
ozlijeđena u ICE vlakovima, koji se smatraju najsigurnijima u
Njemačkoj", izjavio je glasnogovornik Njemačkih željeznica
Hartmut Sommer.
(Hina) dj sv
032304 MET jun 98