ZAGREB, 3. lipnja (Hina) - INA-ina Služba za odnose s javnošću, reagirala je danas na napise u medijima o slučaju "Rijeka nafta" u čijem se kontekstu - istaknuto je - "grubo i s obiljem neistina i insinuacija proziva INA, koja je s
tom tvrtkom potpisala Sporazum o prijevozu derivata ".
ZAGREB, 3. lipnja (Hina) - INA-ina Služba za odnose s javnošću,
reagirala je danas na napise u medijima o slučaju "Rijeka nafta" u
čijem se kontekstu - istaknuto je - "grubo i s obiljem neistina i
insinuacija proziva INA, koja je s tom tvrtkom potpisala Sporazum o
prijevozu derivata ". #L#
Podsjeća se da je Ugovor između INA-Industrije nafte i "Rijeka
nafte", o prijevozu naftnih derivata, sklopljen 14. travnja 1997.,
a raskinut je 1. studenog 1997. - uz službenu obavijest brodaru o
nemogućnosti ostvarivanja prijevoza derivata, sukladno
ugovorenim obvezama.
Navodi se da su na temelju rješenja Trgovačkog suda u Rijeci oduzete
brodske isprave za M/T "Sveti Franjo" i "Krivi put". Istodobno je
izdana i privremena mjera zaustavljanja i zabrane isplovljavanja
brodova, koji se i danas nalaze u petrolejskoj luci Mlaka.
S obzirom da između dvije tvrtke postoje međusobno neriješene
financijske obveze u dosadašnjoj realizaciji ugovora, a istodobno
nema dovoljno odgovarajućih brodova za prijevoz crnih derivata kod
drugih brodara - INA i "Rijeka nafta" sklopile su Sporazum 20.
svibnja 1998.
Njime se "Rijeka nafta" obvezuje da će za potrebe INA-e i po
njezinom nalogu, putem agenta, prevoziti atmosferske ostatke
brodovima "Sveti Franjo" i "Krivi put. Za tu će ih svrhu osposobiti
za plovidbu i prijevoz naftnih derivata.
Kada se to obavi, "Rijeka nafta" će tim brodovima prevoziti
atmosferske ostatke za INA-u, a "uz izričitu suglasnost INA-e, i
drugim brodovima".
"Rijeka nafta" će za INA-u mjesečno prevesti 45 do 50 tisuća tona
atmosferskih ostataka, kako bi se osiguralo nesmetano odvijanje
proizvodnje u Rafineriji u Mlaki.
INA-ina Služba za odnose s javnošću ističe da ni nakon brojnih
pokušaja i nastojanja preko nadležnih institucija - Ministarstva
pomorstva, prometa i veza te Lučke kapetanije - INA nije uspjela
izmijestiti brodove "Rijeka nafte" iz petrolejske luke Mlaka, koji
onemogućavaju poslovanje Rafinerije. No, postignutim sporazumom
to će biti učinjeno.
Odgovornost za sigurnost prijevoza derivata morem i izdavanje
nužnih dozvola nije na INA-i, već na nadležnim institucijama -
Ministarstvu pomorstva, prometa i veza i Lučkoj kapetaniji, ističu
u INA-i.
Također navode kako je INA jedina odgovorna za opskrbu hrvatskog
tržišta derivatima, te mora u postojećim okolnostima osigurati
opskrbu, a napose u turističkoj sezoni.
Za stanje brodarske flote, ali i auto cisterni za prijevoz
derivata, s obzirom na godine starosti - ne može se kriviti INA-u.
INA nikome, pa ni "Rijeka nafti", nije unaprijed isplatila nikakav
iznos, iako se to često spominje u nekim medijima, naglašavaju u
Službi za odnose s javnošću INA-e.
(Hina) dm sp
032157 MET jun 98