FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OKRUGLI STOL O REFORMI MIROVINSKOG SUSTAVA

ZAGREB, 28. svibnja (Hina) - Reformom mirovinskog sustava i gospodarskom strategijom koja se temelji na gospodarskoj ekspanziji i zapošljavanju, moguće je prevladati krizu mirovinskog sustava, nastalu nepovoljnom demografskom strukturom i visokom stopom nezaposlenosti. Mirovinska reforma, kojom bi se trebao poboljšati materijalni položaj umirovljenika, najvažnija je socijalna reforma s kojom se do sada Hrvatska suočila. Ona će neposredno utjecati na životne uvjete oko petine hrvatske populacije, zaključeno je na današnjem okruglom stolu "Hrvatska mirovinska reforma - Izazovi novog sustava na tri oslonca".
ZAGREB, 28. svibnja (Hina) - Reformom mirovinskog sustava i gospodarskom strategijom koja se temelji na gospodarskoj ekspanziji i zapošljavanju, moguće je prevladati krizu mirovinskog sustava, nastalu nepovoljnom demografskom strukturom i visokom stopom nezaposlenosti. Mirovinska reforma, kojom bi se trebao poboljšati materijalni položaj umirovljenika, najvažnija je socijalna reforma s kojom se do sada Hrvatska suočila. Ona će neposredno utjecati na životne uvjete oko petine hrvatske populacije, zaključeno je na današnjem okruglom stolu "Hrvatska mirovinska reforma - Izazovi novog sustava na tri oslonca". #L# Okrugli stol, koji su organizirali Centar za industrijsku demokraciju i Hrvatski pravni centar, okupio je predstavnike umirovljeničkih udruga, pravne stručnjake, predstavnike stranaka i MIORH-a. U Hrvatskoj je danas više šezdesetogodišnjaka nego jednogodišnjaka, a prema demografskim prognozama poslije 2010. doći će do još nepovoljnijeg odnosa mladih i starih, kazao je mr. Ante Škember iz Republičkog fonda MIORH-a. Pojašnjavajući povezanost između nezaposlenosti i mirovina, Škember je kazao da udio nezaposlenih u radnoj snazi u Hrvatskoj danas iznosi 16 posto. Međutim, veliki broj nezaposlenih radi u "sivoj ekonomiji", što znači da je povremeno zaposlen bez radnog ugovora i socijalnog osiguranja, a to utječe na priljev novca u mirovinske fondove. Smanjenje broja zaposlenih i porast broja umirovljenika uzrokovali su duboku krizu financiranja mirovinskih fondova. Za pokrivanje nastalog deficita nije bila dostatna ni povećana stopa doprinosa za mirovinsko osiguranje, istaknuo je mr. Ante Škember. Dr. Vlado Puljiz sa zagrebačkog Pravnog fakulteta, govorio je o iskustvima mirovinskih reformi u svijetu istaknuvši da su rasprave o tome u nekim zemljama trajale godinama. Hrvatska mirovinska reforma nije dosad dobro pripremljena ni na stručnom, a ni na političkom planu. Mirovinske reforme se provode uz nacionalni konsenzus, kao primjerice u Italiji, a nikako to ne može prevesti samo jedna stranka. Mirovinski sustavi pretežno počivaju na načelu tekuće raspodjele, odnosno međugeneracijske solidarnosti, što znači da se mirovine plaćaju tekućim doprinosima i porezima. Uz javne mirovinske sustave u zapadnim zemljama, kazao je Puljiz, obično postoje i dobrovoljni i profesionalni sustavi, koji se financiraju po načelu kapitaliziranih fondova. Međutim, zbog problema financiranja mirovina mnoge zemlje su prisiljene na reforme javnih sustava, čiji je osnovni pravac dovođenje u neposredniju ovisnost plaćenih doprinosa i mirovina. Zbog toga se podiže dobna granica umirovljenja, najčešće na 65 godina, pa se tako produžava plaćanje doprinosa i skraćuje razdoblje davanja mirovina. Mijenjaju se i formule izračuna početne mirovine, kao što se mijenja i definicija invalidnosti s ciljem smanjenja izdataka na tu vrstu mirovina, reduciraju se elementi solidarnosti i vertikalne redistribucije sredstava unutar umirovljeničke populacije, kazao je Puljiz. (Hina) žb db 281422 MET may 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙