PEKING, 23. svibnja (Hina) - Po potrošnji od 6,6 kilograma sladoleda godišnje, Pekinžani su već uz bok Europljanima.
PEKING, 23. svibnja (Hina) - Po potrošnji od 6,6 kilograma
sladoleda godišnje, Pekinžani su već uz bok Europljanima. #L#
Istina, kineski je prosjek znatno niži, i iznosi oko dva kilograma
godišnje, ali će zahvaljujući boljem životnom standardu, a
posebice brzom mijenjanju prehrambenih navika potrošnja sladoleda
u Pekingu i Kini i dalje rasti.
Dokazuje to i natjecanje među proizvođačima sladoleda, u kojem
jedni nastoje zadržati svoj dio slatkog tržišta, ugroženog
naporima drugih da i sami osvoje njegov što veći dio. A kupci
profitiraju.
Tako je u Pekingu sredinom ožujka tvrtka "Walls", najveći svjetski
proizvođač sladoleda, jednom broju svojih proizvoda smanjila
cijene za više od 20 posto, a usput za ljeto najavila i sedam novih
proizvoda. Nato je u travnju "Nestle" pojeftinio sedam svojih
sladoleda, pa je primjerice voćni "Zigzag", čija je cijena od 2,8
juana pala na 1,5 (od oko 2,3 na 1,25 kuna) danas jedan od
najprodavanijih sladoleda u kineskom glavnom gradu.
U čašicama ili na štapiću, sladoled je roba koja ide, i čija prodaja
u malim trgovinama mješovite robe nerijetko donosi gotovo polovinu
dnevnog utrška, tvrdi ovdašnji tisak.
Da bi se učvrstio na pekinškom tržištu, čijih oko 50 posto zauzima
"Walls" sa svojim prozvodima, "Nestle" je slijedeći njegovu
taktiku i sam počeo prodavače snabdijevati vleikim hladnjacima, te
krenuo u reklamnu kampanju, koristeći za reklame i prostor na
karoserijama dvokatnih autobusa što krstare gradom.
Konkurencija među strancima potiče i domaće tvrtke na
osmišljavanje poslovne strategije koja će omogućiti brzi rast,
kakav bilježe od godine 1993.
Pekinški su proizvođači primjerice lani proizveli 48 tisuća tona
raznih sladoleda, a pozorno prateći prodor domaće konkurencije na
svoje tržište, žele i više. Kao primjer uspješnih autsajdera
vrijedi mljekarska industrija "Yili" iz pokrajine Unutrašnje
Mongolije, koja je podržana silnom televizijskom reklamom, nudeći
jeftini sladoled (jer taj se i najbolje prodaje) prvo osvojila
pekinška predgrađa, a sada svoje sladolede vrlo uspješno nudi i u
središnjim djelovima grada.
(Hina) mer rb
260210 MET may 98