FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IDS-OV PRIJEDLOG ZA OSNIVANJE ISTRAŽNOG POVJERENSTVA

ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Zastupnici IDS-a u Zastupničkom domu Hrvatskog državnog sabora predložili su predsjedniku Sabora da na dnevni red 31. sjednice Zastupničkog doma uvrsti prijedlog IDS-a za osnivanje istražnog povjerenstva radi utvrđivanja okolnosti i uvjeta davanja koncesije za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje "Jadranske autoceste" - dionice Dragonja - Pula i Kanfanar - Pazin - Matulji. Taj je prijedlog, koji je IDS uputio akademiku Vlatku Pavletiću, potpisima podržalo 20-tak oporbenih zastupnika.
ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Zastupnici IDS-a u Zastupničkom domu Hrvatskog državnog sabora predložili su predsjedniku Sabora da na dnevni red 31. sjednice Zastupničkog doma uvrsti prijedlog IDS-a za osnivanje istražnog povjerenstva radi utvrđivanja okolnosti i uvjeta davanja koncesije za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje "Jadranske autoceste" - dionice Dragonja - Pula i Kanfanar - Pazin - Matulji. Taj je prijedlog, koji je IDS uputio akademiku Vlatku Pavletiću, potpisima podržalo 20-tak oporbenih zastupnika.#L# U obrazloženju prijedloga IDS navodi kako odluku o navedenoj koncesiji nije donio Zastupnički dom Sabora, već hrvatska Vlada i to Uredbom, donesenom 21. rujna 1995., dan nakon raspuštanja Zastupničkog doma. Istražno povjerenstvo bi trebalo utvrditi je li potpisani ugovor o koncesiji u skladu s interesima Republike Hrvatske i, ako nije, utvrditi odgovornost onih koji su takav ugovor prihvatili i potpisali. IDS pritom ističe da su ceste javno dobro, te je stoga davanje koncesije za građenje i upravljanje cestama od nedvojbenog javnog interesa, a konačnu riječ o tome, sukladno i Zakonu o koncesijama, trebao je dati Hrvatski državni sabor. Također bi, navodi se u prijedlogu IDS-a, trebalo odgovoriti i na pitanje zašto hrvatska Vlada Zastupničkom domu nije podnijela prijedlog odluke o davanju koncesija u razdoblju od 15. ožujka 1991., kada je istekao rok za podnošenje ponuda za natječaj. Potrebno je utvrditi i koji su se potencijalni koncesionari javili na natječaj za izgradnju i eksploataciju autocesta u RH, objavljen u Narodnim novinama u 1991. godini. Istražno povjerenstvo predviđene zadaće bilo bi dužno obaviti u roku od 30 dana od osnivanja, nakon čega bi podnijelo izvješće s prijedlogom mjera Zastupničkom domu Hrvatskog državnog sabora. IDS osnivanje istražnog povjerenstva predlaže radi, po ocjeni te stranke, neobjašnjivog ponašanja stranog koncesionara. Naime, kako ističu, ugovorom o koncesiji određeno je da RH koncesionaru treba isplatiti 60 milijuna DEM za financiranje deficita u koncesionarevom gotovinskom toku. Time je, smatra IDS, iznevjeren smisao davanja koncesije koji je sadržan u tome da država, koja nije u mogućnosti ulagati vlastita sredstva u neke radove, dodijeli koncesionaru izvođenje tih radova uz odgovarajuću naknadu koja pripada državi. Ako će koncesionar prikupljati sredstva naplatom cestarine, postavlja se pitanje je li u interesu Republike Hrvatske da naplatu bez plaćanja poreza povjeri koncesionaru. Tim više, ističe jedan od predlagatelja za osnivanje povjerenstva Damir Kajin, što je riječ o brzoj cesti za koju se nigdje u svijetu ne naplaćuje cestarina. Kajin također smatra da je nedopustivo da koncesionar naplaćuje cestarinu za tunel Učku i dionicu od tunela Pazin - Matulji koja je izgrađena samodoprinosom građana i sredstvima iz državnog proračuna. Kajin navodi da je koncesionar od naknade za cestarinu samo kroz Tunel Učku u prošloj godini ubrao 14 milijuna DEM, a da će koncesionaru tunelarina na godišnjoj razini donijeti 30-tak milijuna njemačkih maraka. IDS od Vlade očekuje da ishodi oslobađanje naplate cestarine, jer to nije u interesu građana toga kraja i Hrvatske u cjelini, istaknuo je Kajin. (Hina) sšh/bm ds 192055 MET may 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙