ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Zastupnici IDS-a u Zastupničkom domu Hrvatskog državnog sabora predložili su predsjedniku Sabora da na dnevni red 31. sjednice Zastupničkog doma uvrsti prijedlog IDS-a za osnivanje istražnog povjerenstva
radi utvrđivanja okolnosti i uvjeta davanja koncesije za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje "Jadranske autoceste" - dionice Dragonja - Pula i Kanfanar - Pazin - Matulji. Taj je prijedlog, koji je IDS uputio akademiku Vlatku Pavletiću, potpisima podržalo 20-tak oporbenih zastupnika.
ZAGREB, 19. svibnja (Hina) - Zastupnici IDS-a u Zastupničkom domu
Hrvatskog državnog sabora predložili su predsjedniku Sabora da na
dnevni red 31. sjednice Zastupničkog doma uvrsti prijedlog IDS-a za
osnivanje istražnog povjerenstva radi utvrđivanja okolnosti i
uvjeta davanja koncesije za financiranje, građenje, upravljanje i
održavanje "Jadranske autoceste" - dionice Dragonja - Pula i
Kanfanar - Pazin - Matulji. Taj je prijedlog, koji je IDS uputio
akademiku Vlatku Pavletiću, potpisima podržalo 20-tak oporbenih
zastupnika.#L#
U obrazloženju prijedloga IDS navodi kako odluku o navedenoj
koncesiji nije donio Zastupnički dom Sabora, već hrvatska Vlada i
to Uredbom, donesenom 21. rujna 1995., dan nakon raspuštanja
Zastupničkog doma.
Istražno povjerenstvo bi trebalo utvrditi je li potpisani ugovor o
koncesiji u skladu s interesima Republike Hrvatske i, ako nije,
utvrditi odgovornost onih koji su takav ugovor prihvatili i
potpisali. IDS pritom ističe da su ceste javno dobro, te je stoga
davanje koncesije za građenje i upravljanje cestama od nedvojbenog
javnog interesa, a konačnu riječ o tome, sukladno i Zakonu o
koncesijama, trebao je dati Hrvatski državni sabor.
Također bi, navodi se u prijedlogu IDS-a, trebalo odgovoriti i na
pitanje zašto hrvatska Vlada Zastupničkom domu nije podnijela
prijedlog odluke o davanju koncesija u razdoblju od 15. ožujka
1991., kada je istekao rok za podnošenje ponuda za natječaj.
Potrebno je utvrditi i koji su se potencijalni koncesionari javili
na natječaj za izgradnju i eksploataciju autocesta u RH, objavljen
u Narodnim novinama u 1991. godini.
Istražno povjerenstvo predviđene zadaće bilo bi dužno obaviti u
roku od 30 dana od osnivanja, nakon čega bi podnijelo izvješće s
prijedlogom mjera Zastupničkom domu Hrvatskog državnog sabora.
IDS osnivanje istražnog povjerenstva predlaže radi, po ocjeni te
stranke, neobjašnjivog ponašanja stranog koncesionara. Naime,
kako ističu, ugovorom o koncesiji određeno je da RH koncesionaru
treba isplatiti 60 milijuna DEM za financiranje deficita u
koncesionarevom gotovinskom toku. Time je, smatra IDS, iznevjeren
smisao davanja koncesije koji je sadržan u tome da država, koja nije
u mogućnosti ulagati vlastita sredstva u neke radove, dodijeli
koncesionaru izvođenje tih radova uz odgovarajuću naknadu koja
pripada državi.
Ako će koncesionar prikupljati sredstva naplatom cestarine,
postavlja se pitanje je li u interesu Republike Hrvatske da naplatu
bez plaćanja poreza povjeri koncesionaru. Tim više, ističe jedan od
predlagatelja za osnivanje povjerenstva Damir Kajin, što je riječ o
brzoj cesti za koju se nigdje u svijetu ne naplaćuje cestarina.
Kajin također smatra da je nedopustivo da koncesionar naplaćuje
cestarinu za tunel Učku i dionicu od tunela Pazin - Matulji koja je
izgrađena samodoprinosom građana i sredstvima iz državnog
proračuna.
Kajin navodi da je koncesionar od naknade za cestarinu samo kroz
Tunel Učku u prošloj godini ubrao 14 milijuna DEM, a da će
koncesionaru tunelarina na godišnjoj razini donijeti 30-tak
milijuna njemačkih maraka. IDS od Vlade očekuje da ishodi
oslobađanje naplate cestarine, jer to nije u interesu građana toga
kraja i Hrvatske u cjelini, istaknuo je Kajin.
(Hina) sšh/bm ds
192055 MET may 98