FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: KONČAR ZA MODERNIZACIJU HRVATSKIH ŽELJEZNICA

ZAGREB, 24. travnja (Hina) - Končar-Inženjering za energetiku i transport (KET) iz sastava koncerna Končar predstavio je nedavno dva projekta namijenjena Hrvatskim željeznicama (HŽ): "Izmjenu i modernizaciju sustava električne vuče na pruzi Moravice-Rijeka- Šapjane" te "Željezničko-cestovne prijelaze". Kako su istaknuli u Končaru, za te projekte u mogućnosti su HŽ-u pribaviti povoljne financijske kredite.
ZAGREB, 24. travnja (Hina) - Končar-Inženjering za energetiku i transport (KET) iz sastava koncerna Končar predstavio je nedavno dva projekta namijenjena Hrvatskim željeznicama (HŽ): "Izmjenu i modernizaciju sustava električne vuče na pruzi Moravice-Rijeka- Šapjane" te "Željezničko-cestovne prijelaze". Kako su istaknuli u Končaru, za te projekte u mogućnosti su HŽ-u pribaviti povoljne financijske kredite. #L# U Končaru su, naime, došli do zaključka da studija koju je izradila tvrtka Canac, a koja sadrži scenarije i rješenja za restrukturiranje HŽ-a, može regulirati stanje u HŽ-u do normalnog poslovanja, no neće ništa značajno napraviti na području modernizacije željeznica. Stoga u Končaru smatraju da bi HŽ-u mogli ponuditi mogućnosti koje nisu vezane uz Canacovu studiju, a koje omogućavaju i financiranje projekata te veće uključivanje domaće industrije. Također smatraju da bi domaćoj industriji trebalo omogućiti izravno ugovaranje, uz konkurentne cijene i odgovarajuću kvalitetu. SUSTAV ELEKTIČNE VUČE NA PRUZI MORAVICE-RIJEKA-ŠAPJANE HŽ trenutačno imaju 983 kilometara ili 36,4 posto elektrificiranih pruga. Od toga na prugu Zagreb-Rijeka otpada 228,7 kilometara. Dio te pruge, koji je Končar razmatrao od Moravica do Rijeke, izrazito je brdovit, postojeća postrojenja za vuču stara su 35 do 60 godina, a održavanje je otežano zbog nemogućnosti nabave rezervnih dijelova. U Končaru smatraju da je izmjena i modernizacija sustava električne vuče na pruzi Moravice-Rijeka-Šapjane nužna zbog povećanja pouzdanosti i sigurnosti prometa, povećanja prijevozne sposobnosti pruge, uklapanja u razvojne planove luka Rijeke i Bakra te Istre. Izmjenom i modernizacijom sustava električne vuče smanjili bi se troškovi prijevoza i vremena putovanja kao i troškovi održavanja. Smanjili bi se i gubici električne energije, a teretni promet s cesta bio bi preusmjeren na željeznicu, što bi značilo rasterećenje cestovne mreže i očuvanje okoliša. NAČIN REALIZACIJE U Končaru su projekt osmislili tako da pripremni radovi obuhvaćaju definiranje svih tehničkih rješenja i ugovaranje građenja i izrade izvedbene dokumentacije te ishođenje dozvola. Gradnju bi, pak, Končar proveo u četiri etape i to: proizvodnja opreme i materijala, izvođenje radova, ispitivanje postrojenja i tehnički pregled te ishođenje uporabne dozvole i puštanje u rad, a za sve to vrijeme promet se ne bi prekidao. Kako su istaknuli u Končaru, cijeli posao mogao bi biti realiziran u četiri godine. Končarovi stručnjaci proračunali su troškovi izgradnje, koji bi ukupno iznosili 150 milijuna njemačkih maraka, dok bi za troškove održavanja postojećeg stanja u sljedećih 4 do 5 godina bilo izdvojeno 40 milijuna maraka. Pritom bi učešće domaće industrije u čitavom poslu bilo 85 posto. Izmjenom električne vuče stvorile bi se i pretpostavke za razvoj Luke Rijeka, a povećala bi se i propusna i prijevozna moć sa 6 na 10 milijuna tona godišnje. Osim toga, postrojenja električne vuče dosegnula bi potrebnu razinu pouzdanosti i sigurnosti, troškovi prijevoza bili bi smanjeni za otprilike 11 posto, a troškovi električne vuče od 25 do 30 posto. Također bi se mogao smanjiti i broj potrebnih djelatnika za održavanje i posluživanje. TEK 250 ŽELJEZNIČKO-CESTOVNIH PRIJELAZA (ŽCP)IMA AUTOMATSKE UREĐAJE OSIGURANJA U Hrvatskoj trenutačno postoji ukupno 1800 ŽCP-a. Od toga je 1400 opremljeno znakom "Stop" i Andrijinim križem, 150 sa mehaničkim branicima na ručno upravljanje, dok ih samo 250 ima automatske uređaje osiguranja. U Končaru su u u nepunih godinu dana razvili, napravili projekt, proizveli, ispitali, atestirali i pustili u pogon KŽCP-KS-1 - automatski uređaj osiguranja ŽCP-a, koji je odobren za uporabu na prugama HŽ-a te pušten u trajni rad. NUŽNO STIMULIRATI DOMAĆU INDUSTRIJU Ministar obnove i razvitka dr. Jure Radić smatra da u HŽ-u trenutačno ne postoje mogućnosti za prihvaćanje spomenutih Končarovih projekata, no ukoliko je ponuda kvalitetna i konkurentna, hrvatska će Vlada zasigurno podržati otvaranje HŽ prema takvim mogućnostima. Također, nužno je stimulirati domaću proizvodnju. Kako je kazao, u Hrvatskoj je trenutačno veliki naglasak dan izgradnji auto- cesta, no to ne znači da se zapuštaju željeznice i da ne treba podržavati modernizaciju željeznica na onim područjima gdje za to postoje jasni elementi ekonomske isplativosti. Prema riječima generalnog direktora HŽ-a Marijana Klarića, to će javno poduzeće podržati svaku inicijativu domaće industrije pa tako i Končara, s kojim i inače ima izuzetno dobru suradnju. Za projekt "Izmjene i modernizacije sustava električne vuče Moravice-Rijeka-Šapjane" Klarić smatra da bi svoju perspektivu mogao imati tek za jednu do dvije godine. Naime, petogodišnji plan Hrvatskih željeznica je pred dovršetkom. Premda u njemu trenutačno ne postoje pretpostavke za izmjene sustava vuče, strateška odluka i dogovor s Vladom, ukoliko se spozna da se u takav projekat može ući i da postoje odgovarajuća sredstva te da se može uposliti hrvatska privreda i industrija, može sve promijeniti. Aleksandra Todorović i Tanja Pernička (Hina) at/tp sbo 241311 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙