FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

BIH-LJILJAN-SALKIĆ:MOSTOVI...-22-4

BOSNA I HERCEGOVINA LJILJAN 22. IV. 1998. Mostovi preko Save i struja počinju spajati dvije države Mirsad Salkić, ministar energije, rudarstva i industrije u Vladi Federacije BiH, sugovornik je Fahire Fejzić, a neposredni je povod susret vlada Federacije BiH i Republike Hrvatske, odnosno činjenica da je "najveći dio razmatrane problematike u njegovu resoru". Istaknuvši u razgovoru kako je jedna od glavnih tema razgovora bila uspostava željezničkog prometa između BiH i Hrvatske, ministar objašnjava kako to znači "potpisivanje međudržavnog sporazuma u oblasti željeznica, a time i reguliranje graničnih prijelaza", odnosno prolaz vlakova preko mosta na Savi kod Brčkog, Bosanskog Novog te promet na bihaćkoj pruzi. Potvrđuje kako je to u općem interesu jer je "pokretanje proizvodnje u tuzlanskim tvornicama, pokretanje proizvodnje Željezare Zenica, pa i realizacija sporazuma s Volkswagenom... na neki način oslonjena na oživljavanje željezničkoga transporta i uopće prometa. Čini mi se, kakvi vjetrovi sada pušu na teritoriju Bosne i Hercegovine, da bi uskoro moglo doći do potpisivanja ovog sporazuma. Konačno, u prilog ovoj tvrdnji ide i činjenica da je nedavno potpisana i jedinstvena korporacija željeznica na teritoriju BiH", dodaje Salkić. Potom objašnjava što je glede prometa zaključeno i kaže: "Nema nikakve dvojbe da je prioritet za BiH, a što, očito je, podržava i RH, izgradnja ceste Baltik-Budimpešta-Osijek-Sarajevo-Mostar-Ploče. Mislim da ni na jednoj strani nema dvojbe da je to obostrani prioritet. Gospodin Mateša je to i javno kazao pred novinarima na kraju susreta. Oni su spominjali i pitanje tzv. južnoga puta, a to je Zagreb-Bihać-Mostar-Dubrovnik, što je okarakterizirano kao važna stvar. Zainteresirani su za stvaranje konzorcija koji će izraditi fisibility stady, tj. studiju o opravdanosti izgradnje, te potom zatražiti partnere koji su na interesnom principu spremni uložiti svoja sredstva. Također, takav partner i ulagač bi morao biti spreman i održavati tu cestu. Sa svoje strane smo iskazali spremnost da nećemo imati ništa protiv gradnje te ceste, ako se već neki ulagač pojavi. Hrvatski interes s tom cestom nije samo povezivanje Zagreba i Dubrovnika, već i veza Zagreba s Crnom Gorom. Dakle, definitivno je potvrđeno da je prvi prioritet cesta 5C, a drugi južna cesta". Ministar Salkić govori i o razgovorima vođenim o luci Ploče i o Neumu i kaže kako je već "dvije trećine posla odradila državna komisija koja se bavi jedino tim pitanjem. Veliki dio pitanja je usuglašen, tako da više nije problem prilaza moru. Vjerojatno to ni dalje neće ići kako bismo mi željeli, ali, moglo bi se vrlo brzo doći do kompromisnog rješenja", ocjenjuje Salkić i dodaje kako je predstojeći posjet hrvatskog ministra Porgesa Sarajevu vezan uz pregovore O luci Ploče. "Također, ja i gosp. Bilandžija ćemo otpočeti pregovore oko izmjena nekih spornih detalja iz međuprivrednih sporazuma otprije. Riječ je o sporazumu koji je potpisan prije dvije godine. On je, prema našoj ocjeni, u nekim pitanjima negativan, i zaključeno je, i mislim da je to jedan od bitnih zaključaka ovog posjeta, da obje strane izanaliziraju odredbe toga sporazuma i tamo gdje utvrde da je on štetan za odnose između RH i Federacije, da idemo na promjenu samo tih odredaba, ne čekajući da se ide prema cjelovitoj, dogovorenoj proceduri. Tako da ćemo bilateralno dogovoriti izmjene nekih od dijelova toga sporazuma", dodaje ministar Salkić. Na upit novinarke, objašnjava kako će iz njegova resora predmet izmjena biti promet visokotarifnih roba, uvoz nafte, derivata, pitanje kontrole papira, naplate poreza, i još napominje: "Čini mi se da je iskazana spremnost da se upravo ti dijelovi koji su za nas negativni, promijene. Oni, među ostalim, nanose i političku štetu. Vezano uz to, hrvatska strana je izrazila spremnost da se hitno razriješe i problemi carinskih prijelaza i inače kontrole graničnih prijelaza. Mislim da bi konačno mogli urediti stvari kao što su granični prijelaz, zastava, procedura, ulaz, izlaz robe, putnika... Ministar energije, rudarstva i industrije ocjenuje da je najveća korist razgovora, uz pokretanje revizije dosadašnjeg privrednog sporazuma, "uređenje graničnih prijelaza, pitanje gradnje mostova na rijeci Savi, cestovnog kod Brčkog i gradnja željezničkog mosta kod Bosanskog Šamca". Na kraju razgovora odgovara na pitanje što je s imovinskim sporazumom između dviju država pa kaže kako će se na tome raditi, "ali se ništa ne može brzo riješiti" te da će se neka pitanja "bilateralno pokretati i dogovarati". 220038 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙