FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: RESTRUKTURIRANJE INE BEZ FINANCIJSKE POMOĆI DRŽAVE

ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Ina je u procesu restrukturiranja svojih djelatnosti intenzivno od 1993. godine, a u proteklom razdoblju završene su faze pravnog, organizacijskog i financijskog restrukturiranja, i to bez ikakve financijske pomoći države, priopćeno je iz Ine povodom jučerašnje izjave predsjednika Hrvatske gospodarske komore (HGK) Nadana Vidoševića da je u proces sanacije Ine država uložila više od milijarde njemačkih maraka.
ZAGREB, 17. travnja (Hina) - Ina je u procesu restrukturiranja svojih djelatnosti intenzivno od 1993. godine, a u proteklom razdoblju završene su faze pravnog, organizacijskog i financijskog restrukturiranja, i to bez ikakve financijske pomoći države, priopćeno je iz Ine povodom jučerašnje izjave predsjednika Hrvatske gospodarske komore (HGK) Nadana Vidoševića da je u proces sanacije Ine država uložila više od milijarde njemačkih maraka. #L# Financijsko restrukturiranje završeno je potpisom ugovora Ine i Državne agencije za sanaciju banaka i osiguranje štednih uloga 23.siječnja 1997., čime je Ina na Državnu agenciju prenijela udjele u Petrokemiji Kutina, Polimerima (Dina, OKI), zatim dionice u 25 različitih tvrtki, te nekretnine - poslovnu zgradu u Ulici grada Vukovara 78 - sjever i jug, kao i dionice ACI-a, hotela Sheraton i brojne druge. Ina je otpisala sva svoja potraživanja od Petrokemije Kutina i Polimera, dospjele do 31. prosinca 1996., a radi se o iznosu većem od 100 milijuna maraka. Zauzvrat, Državna agencija je ugovorom preuzela inokreditne obveze Dine i Petrokemije Kutina u iznosu 580 milijuna američkih dolara. Nadalje, Ina se obvezala i na daljnje saniranje, primjerice Vinila u Splitu i hotela Sheraton zbog otplate kredita, kao i za neke druge tvrtke koje su bile u sustavu Ine, i to u ukupnom iznosu od 20 milijuna dolara. Inoobveze Dine i Petrokemije Kutina nastale su izgradnjom tih tvornica kada su te tvrtke još bile potpuno samostalni pravni subjekti. Donošenjem Zakona o javnom poduzeću Ina-industrija nafte Zagreb 1990., te tvrtke ušle su u sastav Ine, a ona je ubrzo osnovala društva Oki, Dinu i Petrokemiju Kutina, bez njihove obveze povrata inokredita. Zakonski je jasno, ističu u Ini, da se nova društva ne mogu formirati s dugovima. Ina je pridonosila njihovom opstanku u ratno i postratno vrijeme. U procesu restrukturiranja i sanacije, Ina se dominantno oslonila na vlastite snage i mogućnosti, pa stoga u Ini kažu, da je netočna tvrdnja o sanaciji Ine u iznosu većem od milijardu DEM. Smatraju netočnom i tvrdnju da država sprječava male poduzetnike da konkuriraju monopolskoj Ini. U Hrvatskoj je potpuno liberaliziran uvoz derivata, prodaja i distribucija. Tako na Ininih 398 benzinskih postaja dolazi 138, koji su u vlasništvu domaćih privatnih poduzetnika ili stranih kompanija. Do kraja stoljeća može se očekivati još najmanje stotinu benzinskih postaja koje neće biti u vlasništvu Ine, procjenjuju u toj tvrtki. U prodaji ulja i maziva na hrvatskom tržištu danas ima više od 30 proizvođača, pa stoga u Ini niječu svoju monopolsku poziciju na domaćem tržištu. Za razliku od privatnog sektora Ina mora držati pričuve nafte i derivata, a ne može radi nacionalno-gospodarskih interesa zatvoriti nerentabilne benzinske postaje jer je jedina odgovorna za opskrbu hrvatskog tržišta, naglašavaju u Ini. Ta tvrtka pozdravlja konkurenciju jer joj pomaže da bude na boljoj usluzi potrošačima. Odgovarajući na jučerašnje odbijanje plaćanja doprinosa HGK, u priopćenju se ističe, da je Ina još 20. siječnja 1998. u svezi osnovice i stope doprinosa za HGK uputila svoj prijedlog njezinoj Skupštini. Skupština HGK je na svojoj petoj sjednici održanoj 8. prosinca 1997. donijela odluku o osnovici i stopi obračunavanja i plaćanja doprinosa u 1998., kojom je za pravne osobe, koje su u 1997. ostvarile ukupni prihod veći od 30.000 kuna odredila novi način obračuna tog doprinosa (0,05 posto od iskazanog ukupnog prihoda u računu dobiti i gubitka za 1997.). Donošenjem te odluke Skupština HGK utvrdila je jedan doprinos za pravne osobe s ukupnim prihodom većim od 50.000 kuna (0,5 posto od ukupnog prihoda iskazanog u računu dobiti i gubitka za '97) i drugi doprinos za pravne osobe s ukupnim prihodom manjim od 50.000 kuna (0,37 posto od iznosa isplaćenih plaća i naknada). Zakon o HGK i njihov Statut dao je pravo Skupštini da određuje način osiguranja sredstava za rad, a u sklopu toga prava i stopu doprinosa ili članarinu, ali samo u okviru osnovnih odredbi Zakona i Statuta HGK, smatraju u Ini. Određujući dvije vrste stope doprinosa, Skupština HGK odstupila je od osnovnih odredbi zakona i direktno povrijedila odredbe Statuta, ističu u Ini. Naime, Zakon o HGK propisuje automatsko članstvo u njoj, za svaku pravnu ili fizičku osobu koja obavlja gospodarsku djelatnost, dok odredba članka 13. Statuta HGK, propisuje da su sve njezine članice ravnopravne i da imaju jednaka prava i dužnosti. Skupština HGK, smatraju u Ini, nije smjela bez izmjene Zakona i Statuta donijeti odluku kojom na različite načine utvrđuje osnovice i stope doprinosa za pojedine članove, zbog čega je Ina predložila da se to pitanje ponovno stavi na dnevni red Skupštine uz prijedlog da se izmjeni donjeta odluka i utvrdi jedinstvena osnovica i stopa za sve članove. Inin prijedlog upućen je i Nadzornom odboru HGK te Ministarstvu gospodarstva. U Ini smatraju da je zbog promjene nove osnovice i stope došla u bitno nepovoljniji položaj, jer bi za rad HGK umjesto današnjih 2.238.460 kuna godišnje morala plaćati 4.163.649 kuna ili 86,09 posto više. Budući da nova osnovica i stopa dovodi Inu i druga veća trgovačka društva u bitno nepovoljniji položaj, a ukupni iznos obračunatog doprinosa daleko nadmašuje korist koju Ina ima od usluga HGK, predloženo je Ministarstvu gospodarstva da podupre njezin zahtjev, što je to ministarstvo i učinilo, navodi se u priopćenju. (Hina) js splj 171416 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙