FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PEKINŠKE ROBNE KUĆE KAO ŠETALIŠTA ZA DOKONE

PEKING, 16. travnja (Hina) - Kad je na valu poraslog standarda i bogate ponude kineski kupac ne baš tako davno otkrio čari potrošačkog društva i počeo se prepuštati užitku kupovanja, mnogi su povjerovali kako najkraći put do njegove lisnice vodi kroz robne kuće no, zbog slabe kupovne moći prosječnog stanovnika poslovanje skupih robnih kuća ne bi se moglo nazvati zadovoljavajućim.
PEKING, 16. travnja (Hina) - Kad je na valu poraslog standarda i bogate ponude kineski kupac ne baš tako davno otkrio čari potrošačkog društva i počeo se prepuštati užitku kupovanja, mnogi su povjerovali kako najkraći put do njegove lisnice vodi kroz robne kuće no, zbog slabe kupovne moći prosječnog stanovnika poslovanje skupih robnih kuća ne bi se moglo nazvati zadovoljavajućim.#L# Da je zainteresiranih za ulaganja u njih bilo, kazuje i zanimljivi podatak da je lani u samo jednom danu u Pekingu svečano otvoreno čak sedamnaest robnih kuća. Doduše, četiri od njih već su zatvorene, a preostale su u teškoćama koje se danas objašnjavaju činjenicom da je robnih kuća sve više, a kupaca sve manje. Uspoređujući svakodnevno Kinu s razvijenim zemljama, statističari su izračunali da kupovna moć Pekinžana sada iznosi osminu kupovne moći prosječnog stanovnika neke od metropola na Zapadu. Ipak, Peking ima više od sedamdeset robnih kuća, svaka od njih s više od deset tisuća četvornih metara prodajnog prostora. Planiranje prodajnog prostora po jednom kupcu, računato na temelju kupovne moći i potrošačkih navika Zapadnjaka, pokazalo se kao zabluda, kažu kineski ekonomisti, dodajući kako uz kupovnu moć svojih stanovnika Peking zapravo ima više prodajnog prostora u robnim kućama od Tokija ili New Yorka. Rezultat je lako vidljiv: zimi dobro grijane, ljeti hlađene, raskošne i primaljive po svemu što nude, robne su kuće prije ugodno mjesto za obiteljsku šetnju u nedjeljno prijepodne nego mjesto gdje roba i novac izmjenjuju vlasnike. Često s limenkom osvježavajućeg napitka u ruci ili s kobasicom na ražnjiću, potencijalni kupci šeću i zagledaju robu pa, kad se umore od dojmova i vožnje pokretnim stepenicama, svrate u neku od posvuda strateški raspoređenih kafeterija ili zalogajnica, raspituju se o cijenama i kakvoći, pipkaju, uspoređuju, isprobavaju odvjevne predmete i šminku na odjelima s kozmetikom, rado sjednu na jastuke koji masiraju umorna leđa ili listove na nogama, ali malo kupuju. Razumljivo, kažu stručnjaci, upozoravajući da samo tri posto Pekinžana spada u kupce s visokom i srednjom kupovnom moći. Skupo opremljene nove robne kuće, krcate domaćom i stranom luksuznom robom, o tome jednostavno nisu dovoljno vodile računa. Kao što su, ničući na skupim lokacijama u središnjim djelovima grada, previdjele činjenicu da se sve veći broj stanovnika iz centra seli u predgrađa. Nemilosrdno rušenje starih, prizemnih i prenapučenih stambenih četvrti u središtu grada, te podizanje novih prigradskih naselja, sve osjetnije smanjuje broj stanovnika na području s najvećim brojem robnih kuća. Za ulicu Wangfujing, u najstrožem gradskom središtu, koja je u Maovo doba sa svojom jednom (i najstarijom) robnom kućom te mnogobrojnim trgovinama za Pekinžane i došljake bila kultno mjesto, kažu da je još početkom osamdesetih privlačila dnevno do osamsto tisuća prolaznika. Uz robne kuće i trgovine koje ni po čemu ne podsjećaju na narodne magazine iz bliske prošlosti, kupaca je danas deset puta manje. I to bi bilo dovoljno za zaključak kako je konkurencija jedan od problema s kojima se nose robne kuće i veliki trgovinski centri, što nerijetko izvana i iznutra nalikuju kao jaje jajetu. Nanizane jedna uz drugu, a nudeći ono što svaka od njih nudi, robne kuće sve češće uviđaju potrebu jasnog profiliranja ponude kao mamca za privlačenje kupaca. Pritom, u nastojanju da svoj položaj poprave i međusobnim udruživanjem u trgovačke lance, što olakšava podjelu tržišta i smanjuje troškove poslovanja, pekinške robne kuće trude se odgovoriti konkurenciji velikih diskontnih trgovina, koje su nudeći jeftinu robu provjerene kakvoće, prigrabile veliki dio trgovačkog kolača. (Hina) mer gt 160122 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙