FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TURISTIČKI BILTEN

TURISTIČKI BILTEN telefon: 01/48-08-682 fax: 01/48-08-821 Zagreb, 9. travnja 1998. Sadržaj: 1. PRIPREMA OVOGODIŠNJE TURISTIČKE SEZONE 2. BULAT U ZADRU O PRIPREMAMA ZA TURISTIČKU SEZONU 3. OVE GODINE 20 POSTO BOLJI TURISTIČKI UČINCI 4. SJEDNICA ISTARSKE TURISTIČKE ZAJEDNICE 5. ZA BLAGDANE U ISTRI I NA KVARNERU VIŠE OD 30.000 GOSTIJU 6. PLITVIČKI HOTELI BIT ĆE POPUNJENI ZA USKRSNE BLAGDANE 7. ZA USKRS U DESET DUBROVAČKIH HOTELA DVIJE TISUĆE GOSTIJU 8. DOBRA PREDVIĐANJA ZA OVOGODIŠNJU TURISTIČKU SEZONU 9. SLOVENSKE TURISTIČKE UDRUGE ŽELE ZADRŽATI GOSTE KOD KUĆE 10. U UREĐENJE HOTELA LAGUNA 3,5 MIL KUNA 11. U PLAVOJ LAGUNI OČEKUJU DVA MILIJUNA NOĆENJA 12. SKORI ZAVRŠETAK OBNOVE CAVTATSKOG HOTELA CROATIA 13. U UGLJANIMA USKORO NOVI MOTEL 14. U RAZVOJ VARAŽDINSKIH TOPLICA 76 MIL KN 15. TURISTIČKE DIONICE NA BURZAMA 16. U HRVATSKOJ U VELJAČI 100.994 TURISTA 17. U ZAGREBU PORASLE CIJENE UGOSTITELJSKIH USLUGA 18. VIŠE CIJENE UGOSTITELJSKIH USLUGA U VELJAČI 19. ATLASOVA PONUDA EKO I AVANTURISTIČKOG TURIZMA 20. U CESTE U ISTRI ULOŽIT ĆE SE 625 MILIJUNA KUNA 21. SMANJEN TEMELJNI KAPITAL CROATIA AIRLINESA 22. KONTROLORI LETENJA USTRAJAVAJU NA SVOJIM ZAHTJEVIMA 23. MEĐUNARODNI SKUP O OLAKŠICAMA U ZRAČNOM PROMETU 24. WTO - NOVE PUBLIKACIJE 25. VIJESTI WTO-OVIH ČLANICA 26. ETC 50 GODINA - "NACIONALNI TURISTIČKI URED EUROPE" 27. MLADEŽ - PUTNICI BUDUĆNOSTI 28. NIŽE CIJENE PRIVLAČE TURISTE 29. LUKSUZNO HOTELIJERSTVO - FREGATE ISLAND PRIVATE NAJAVLJUJEMO: PUTOVANJA U GRADOVE - VLAKOVIMA VRLO VELIKIH BRZINA PRIPREMA OVOGODIŠNJE TURISTIČKE SEZONE U Ministarstvu turizma nedavno je održan sastanak radi angažiranja pomoćnih turističkih inspektora u okviru programa aktivnosti za pripremu ovogodišnje turističke sezone. Dogovoreno je da će i ove turističke sezone biti angažiran veći broj pomoćnih turističkih inspektora koji će se financirati jednim dijelom iz sredstava sustava Hrvatske turističke zajednice, a manji dio trebao bi osigurati Državni inspektorat. Iskustva iz prethodnih sezona ukazuju na potrebu zapošljavanja većeg broja turističkih inspektora, prije svega radi učinkovitijeg nadzora nad radom ugostiteljskih smještajnih objekata i domaćinstava u kojima se pruža usluga smještaja, te nadzora nad provedbom drugih propisa iz područja ugostiteljstva i turizma. Uz ministra turizma Sergeja Morsana sastanku su bili nazočni i glavni inspektor Državnog inspektorata Branko Jordanić te predstavnik Hrvatske turističke zajednice Stipe Maleš, priopćeno je iz Ministarstva turizma. BULAT U ZADRU O PRIPREMAMA ZA TURISTIČKU SEZONU O pripremama za ovogodišnju sezonu održan je u Zadru radni sastanak direktora Glavnoga ureda Hrvatske turističke zajednice Marijana Bulata s direktorima turističkih ureda Zadarske županije. Govoreći o interesu stranih turista za odmor u Hrvatskoj, Bulat je kazao da je na češkom i slovačkom tržištu zanimanje u prosjeku smanjeno za čak 20 posto u odnosu na prošlu godinu. Stoga će HTZ, rekao je Bulat, u suradnji s dalmatinskim županijama organizirati dodatne i posebne turističke promocije u tim zemljama, ali i u Njemačkoj i Sloveniji. Posebna je pozornost posvećena talijanskom tržištu, na kojemu se naši turistički aranžmani dobro prodaju, ali, kako smatra Bulat, njemu se do sada još nije pristupilo sustavno i organizirano, te će se stoga postaviti informacijski punktovi u Anconi, Bariju, Napulju i Padovi koji će raditi tijekom tri ljetna mjeseca, a organizirat će ih županijske turističke zajednice. Pozornost će se posvetiti i domaćem tržištu koje je još uvijek zaostaje 30 posto u odnosu na prijeratni promet, a domaći gosti na zadarskom području, kako je rečeno, čine tek jednu trećinu ukupnog turističkog prometa. Turističke zajednice moraju se pobrinuti za uređenje mjesta, čišćenje plaža i podmorja, kazao je Marijan Bulat osvrnuvši se i na radno vrijeme turističkih zajednica koje bi morale, istaknuo je, šest dana u tjednu raditi non-stop, a nedjeljom barem ujutro. OVE GODINE 20 POSTO BOLJI TURISTIČKI UČINCI Sudeći po najavama i zanimanju stranih i domaćih gostiju, ovogodišnja će turistička sezona biti bolja za 15 do 20 posto od prošlogodišnje, istaknuo je na plitvičkom radnom sastanku s direktorima turističkih zajednica s područja Ličko-senjske županije Marijan Bulat, predsjednik Hrvatske turističke zajednice. Za obalni dio Županije i Nacionalni park Plitvička jezera, gdje se obnavljaju hoteli i autokampovi, veliko je zanimanje na talijanskomu turističkom tržištu, zatim u Sloveniji, Austriji, Njemačkoj, Češkoj i Slovačkoj, kazao je Bulat. Istaknuo je da turističke zajednice moraju ujediniti sve turističke službe te da je neobično važno da se za sezonu dobro pripreme i trgovačke kuće, banke, prijevoznici i drugi. SJEDNICA ISTARSKE TURISTIČKE ZAJEDNICE Istarska je županija prošle godine ostvarila ukupno 12,579.247 noćenja, od toga je 11,771.520 udjel stranih gostiju, istaknuto je u Poreču na sjednici skupštine županijske Turističke zajednice. Od stranaca najbrojniji su bili Nijemci (24,7 posto), Slovenci (15,9 posto) i Talijani (14,2 posto). Najavivši za uskrsne blagdane 70.000 noćenja, predsjednik županijske Turističke zajednice Branko Curić istaknuo je kako je to dobar znak za uspješnu ovogodišnju turističku sezonu. ZA USKRSNE BLAGDANE U ISTRI I NA KVARNERU VIŠE OD 30.000 GOSTIJU Prema najavama iz najvećih hotelsko-turističkih tvrtki, Istru će tijekom uskrsnih blagdana posjetiti približno 21 tisuća gostiju, najvećim dijelom inozemnih, koji će ostvariti više od 70 tisuća noćenja. Najviše noćenja planira se ostvariti u porečkoj Plavoj Laguni, približno 16 tisuća, rekao je projekt menadžer u toj hotelskoj tvrtki Neven Staver. U Laguninim hotelima Parentium, Laguna Park, Plavi, Galijot, Zorni, Materada i Delfin uskrsne će blagdane provesti pet tisuća gostiju, njih više od polovice iz Njemačke, približno trećina iz Italije i petnaestak posto iz Austrije. U porečkom Riviera Holdingu očekuju dolazak otprilike četiri tisuće gostiju, koji će biti smješteni u hotelima Diamant, Pical, Jadran, Neptun, Parentio, Tamaris, Fortuna i apartmanskom naselju Lanterna. Direktor marketinga Riviere Klaudije Stojnić rekao je da će, najbrojniji gosti biti Talijani, Nijemci i Austrijanci, a očekuje se približno 15 tisuća noćenja. Umaški Istraturist tijekom uskrsnih blagdana otvorit će vrata svojih hotela Koralj, Istra, Sipar, Umag i Adriatic. Voditeljica službe za odnose s javnošću Renata Gucunski kaže da će približno 2,5 tisuće talijanskih, hrvatskih, njemačkih, austrijskih i slovenskih gostiju ostvariti otprilike osam tisuća noćenja. Uskrs će biti najava dobre glavne turističke sezone i za rovinjski Jadranturist, rekla je direktorica marketinga Odete Sapač. U njihovih pet hotela i turističkom naselju Vilas Rubin očekuju gotovo tri tisuće gostiju, od kojih gotovo polovicu iz Italije, koji su rezervirali 6,7 tisuća noćenja. Dobru posjećenost za iduće blagdane očekuju i u pulskom Arenaturistu (dvije tisuće gostiju), vrsarskoj Aniti (više od tisuću), Laguni Novigrad (sedamsto gostiju), Hotelskom poduzeću Rabac (530) te Croatiji u Dugoj uvali (300 gostiju). Na Kvarnerskoj rivijeri u više od 40 hotela, koji će biti otvoreni za Uskrs, očekuje se boravak oko 11 tisuća gostiju, kazala je direktorica Turističke zajednice Primorsko-goranske županije Gordana Medved. Samo na Opatijskoj rivijeri boravit će 4,6 tisuća turista, najviše iz zapadnoeuropskih zemalja, od kojih najviše u objektima Liburnia riviera hotelima, njih 3,5 tisuće. U crikveničkom Jadranu očekuju dolazak približno tisuću gostiju, najviše iz Njemčake, Austrije i Italije, a veliko je zanimanje turista i za kvarnerske otoke. Najviše će ih posjetiti hotele na Krku, gotovo dvije tisuće. U Jadranki d.d. iz Malog Lošinja očekuju 1,3 tisuće gostiju, od čega oko 80 posto inozemnih, dok će se na Rabu u hotelima Imperijal, International, Padova, Eva i Carolina tijekom blagdana odmarati sedamsto gostiju. U Cresanki d.d. očekuju u svojim objektima ugostiti petstotinjak turista, od kojih će tek oko pet posto biti domaći gosti. PLITVIČKI HOTELI BIT ĆE POPUNJENI ZA USKRSNE BLAGDANE U prva tri mjeseca ove godine Nacionalni park Plitvička jezera posjetilo je 10 posto više turista u odnosu isto razdoblje lani. Za uskrsne blagdane, kada na Plitvicama i službeno počinje turistička sezona, hoteli Bellevue i Plitvice bit će popunjeni, a svoj dolazak najavila je skupina od 200 do 250 stranih gostiju, doznaje se od ravnatelja Nacionalnog parka Stjepana Dujmovića. Do glavnog dijela sezone bit će otvoreno i nekoliko turističkih objekata koji se obnavljaju. Početkom svibnja počet će raditi auto- kamp "Korana", a dobro napreduju i radovi na obnovi hotela "Jezero". Do glavne sezone dovršit će se i motel "Grabovac", tako da će Plitvička jezera ove godine, kad je riječ o smještajnim kapacitetima, biti "u punom pogonu", kaže Dujmović. ZA USKRS U DESET DUBROVAČKIH HOTELA DVIJE TISUĆE GOSTIJU Desetak otvorenih hotela iz sastava turističke tvrtke Hoteli Dubrovnik, za Uskrsne blagdane očekuju otprilike dvije tisuće gostiju, od kojih dvije trećine inozemnih, rekao je direktor marketinga te tvrtke Mario Marušić. Do kraja ovogodišnjeg lipnja ta tvrtka očekuje da će ostvariti otprilike 60 posto više noćenja nego lani. Uzimajući u obzir samo hotele iz tog holdinga, koji su u tom razdoblju i lani bili otvoreni, broj gostiju porast će za 30 posto, kazao je Marušić. Uz dobra predviđanja poslovanja hotela Kompas i Park, on je istaknuo trenutačno dobro poslovanje hotela Croatia, u kojem gotovo cijelo proljeće borave poslovni ljudi i turisti. Hotel Astarea u Mlinima, koji će, po novoj kategorizaciji dobiti tri zvjezdice ima kapacitet 450 kreveta, a svoja će vrata otvoriti krajem ovoga tjedna. Tada se očekuje i dolazak prvih gostiju iz Francuske, u organizaciji tamošnjeg touroperatora Fram. DOBRA PREDVIĐANJA ZA OVOGODIŠNJU TURISTIČKU SEZONU Splitsko-dalmatinska županija u ovoj sezoni nudi tržištu 27.000 potpuno spremnih hotelskih kreveta, 30.000 kreveta u obiteljskim apartmanima i hotelima, 2200 vezova u marinima, i što je posebno zanimljivo, čak 2500 kreveta na preuređenim starim jedrenjacima, izvijestio je direktor Županijskog ureda Hrvatske turističke zajednice u Splitu Mili Razović na sastanku Skupštine Turističke zajednice Županije splitsko-dalmatinske, održanom u hvarskome najstarijem i najljepšem hvarskom hotelu, Palaceu. Uspješnost ovogodišnje turističke sezone u Dalmaciji ovisit će isključivo o pripremama, jer najave s međunarodnog tržišta govore o ovogodišnjem potpunom povratku turizma u Hrvatsku. Dobra predviđanja u ovoj godini potvrđuje i produženje ovogodišnje turističke sezone, a samo u gradu Hvaru trenutačno u dva otvorena hotela - Palaceu i Amfori, boravi 300 stranih gostiju, kazao je predsjednik županijske Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Dinko Franchini. U sve četiri dalmatinske županije o ovoj sezoni bit će, sudeći po rezervacijama, ostvareno najmanje deset milijuna noćenja (lani je bilo osam milijuna). To će značajno pridonijeti u rješavanju najveće boljke županijskoga gospodarstva - nezaposlenosti, jer će u turizmu ove godine biti zaposlen znatan broj od 42.000 nezaposlenih u Splitsko-dalmatinskoj županiji, rekao je potžupan splitsko-dalmatinski Špiro Erceg. Direktor prodaje HTU-a Sunčanog Hvara Pero Radaljić izvijestio je kako će se otvoriti još dva hotela, jer stiže više od 700 novih gostiju iz inozemstva, osobito Njemačke i Austrije, koji će uskrsne blagdane provesti u gradu Hvaru, a najavljeno je i nekoliko grupa gostiju iz Italije. Sudionici sastanka zaključili su da to pokazuje koliko je puno učinjeno u produženju sezone, jer lani u ovo doba u Splitsko- dalmatinskoj županiji nije bila ni trećine sadašnjega broja gostiju. Inače, svi hoteli u gradu Hvaru bit će otvoreni 15. svibnja, kad službeno počinje obilježavanje 130. godina organiziranoga turizma u gradu Hvaru. Samo u gradu Hvaru u devet hotela ima gotovo 3000 kreveta, a među tim hotelima je i potpuno uređeni Adriatic, koji je, uz bolski Borik, drugi hotel u županiji, koji će poslovati na načelu "sve uključeno". SLOVENSKE TURISTIČKE UDRUGE ŽELE ZADRŽATI GOSTE KOD KUĆE Dvije slovenske turističke udruge odlučile su nakon dvije godine obnoviti promotivnu akciju čiji je cilj smanjiti turistički odljev u inozemstvo i povećati posjet u slovenskim ljetovalištima, toplicama i planinskim hotelima. Turistički savez i Centar za promociju turizma u reklamnu su akciju započetu ovog tjedna pod geslom "Dobrodošli kući" usmjerili sredstva od preko 250 tisuća njemačkih maraka, a očekuju da će ih podržati i turistička poduzeća koja žele što bolje popuniti svoje kapacitete i produžiti sezonu. Akcijom se pozivaju gosti da umjesto jednokratnog odmora u inozemstvu koriste kraće odmore krajem tjedna u nekom od domaćih turističkih krajeva. Osim velikih plakata i promotivnog materijala u turističkim agencijama, akciju će u posebnoj emisiji na televiziji jednom tjedno popularizirati istaknute osobe iz javnog života, a učenici osnovnih skola pisat će zadaću na temu "Moj najljepši izlet u domovini". Direktor centra za promociju turizma Franci Križan preporučio je domaćim turističkim poduzećima da smanje sadašnje visoke cijene za goste koji kod njih borave manje od tri dana. Najskuplji su kapaciteti oni koji nisu popunjeni, upozorava turističke djelatnike direktor centra za turističku promociju. U UREĐENJE HOTELA LAGUNA 3,5 MIL KUNA U informatizaciju hotela i uređenje triju restorana za 600 osoba, u hotelu Laguna iz sastava Hotela Jadran d.d. iz Ploča, planira se ove godine uložiti 3,5 milijuna kuna. Po riječima direktora toga društva Dragutina Cvitanovića, početkom ovogodišnjeg lipnja očekuju se prvi gosti, a do kraja sezone planiraju ostvariti 180 tisuća noćenja i promet od 20 milijuna kuna. Prošla je godina u tvrtki Hoteli Jadran završena s 2,7 milijuna kuna gubitka. No, u obnovu hotelskih objekata uloženo je 15 milijuna kuna. Veći dio tih sredstava, 10,5 milijuna kuna, kredit je Privredne banke Zagreb, a preostalih 4,5 milijuna kuna je iz vlastitih izvora. Do početka sezone obnovljeni su smještajni kapaciteti dijela hotela Laguna s ukupnim kapacitetom od 600 ležaja, u sklopu kojega je izgrađen i teniski centar. U sve je hotele uveden telekomunikacijski sustav, neki su opremljeni televizorima. Postavljene su instalacije za kablovsku televiziju u Laguni i Labinecu u Gradcu. U PLAVOJ LAGUNI OČEKUJU DVA MILIJUNA NOĆENJA U porečkoj turističkoj tvrtki "Plava laguna" ove godine očekuju dva milijuna noćenja, što bi bilo približno deset posto više nego u prošloj godini (1,75 milijuna noćenja). U Laguninih četrnaest hotela s ukupno 8,5 tisuća postelja, četiri apartmanska naselja (2,3 tisuće ležaja) i četiri kampa u kojima je ukupno 13.000 mjesta i ove godine će, prema riječima direktora marketinga Darka Ivica, najbrojniji biti njemački gosti, približno svaki četvrti gost, petina će iz Italije, a po petnaestak posto od ukupnog broja gostiju činit će gosti iz Slovenije i Austrije. Očekivanja o povećanom turističkom prometu u ovoj godini u cijelosti su realna, kazao je Ivić, a to potvrđuju i rezultati prodaje smještajnih kapaciteta na međunarodnom tržištu, gdje je već prodano blizu milijun noćenja. Kako je već lanjski kolovoz u cijelosti bio popunjen, u ovoj godini treba popuniti praznine u srpnju, te osigurati bolju popunjenost smještajnih kapaciteta u prijesezoni i poslijesezoni. Dobra je posjećenost rezultat i stalnog ulaganja u podizanje razine smještaja i usluga u Plavoj laguni. Samo u posljednje tri godine u toj tvrtki je u uređenje smještajnih objekata uloženo približno tristo milijuna kuna i time, prema novoj kategorizaciji ugostiteljsko-turističkih objekata, osigurana kategorija od tri zvjezdice. U ovoj godini u uređenje smještajnih i uslužnih objekata ulažu skoro sto milijuna kuna od čega su gotovo polovica vlastita sredstva. SKORI ZAVRŠETAK OBNOVE CAVTATSKOG HOTELA CROATIA Do kraja ovog tjedna bit će završena obnova, modernizacija i generalna rekonstrukcija cavtatskog hotela Croatia, u koju je uloženo 30 milijuna njemačkih maraka. Time će taj hotel de luxe kategorije s pet zvjezdica biti spreman i za novu kategorizaciju, istaknula je direktorica prodaje i marketinga Marija Šebalj. Usprkos ratnim štetama, koje su procijenjene na devet milijuna maraka, Croatia je već lani ostvarila promet od 102.000 noćenja, 50 posto više nego prethodne godine, od čega 80 posto na inozemnom tržištu. U ovoj se godini planira povećanje prometa za pedeset posto. Zahvaljujući kongresnom turizmu, kojim je lani bilo popunjeno 25 posto kapaciteta, hotel je i ove godine otvoren tijekom cijele godine. U najboljim godinama, imali smo godišnje 60 kongresnih aranžmana što je popunjavalo 35 posto naših kapaciteta, a želja nam je da u budućnosti omjer kongresnog i redovitog ljetnog turizma bude barem 50 naprama 50 posto, istaknula je direktorica Šebalj. Prednosti kongresnog turizma su, prema njezinim riječima, u postizanju većih cijena nego putem paket aranžmana. Riječ je o sigurnim poslovima koji se ugovaraju i godinu dana unaprijed, a stižu visokozahtjevni klijenti čija je "ekstra" potrošnja znatno veća nego ljetnih turista. Kongresni je turizam i izvrsna promocija jer većina kongresnih gostiju poslije dolazi individualno. Do kraja desetog mjeseca dogovoreno je približno 25 kongresnih aranžmana od kojih su svakako najzanimljivije Prva međunarodna konferencija o psihosocijalnim posljedicama rata, koja će biti održana krajem travnja, Europska konferencija o interpolu sredinom svibnja, te 35. Kongres o zaštiti mediterana početkom lipnja. Hotel je lani, prema anketi britanskog turoperatora Holidays, koji u svojoj ponudi ima više od 2000 hotela u cijelom svijetu, ocijenjen kao jedan od najboljih hotela u mediteranskim zemljama Europe. Croatia je od nedavno u većinskom vlasništvu Dubrovačke banke, ima 340 stalno zaposlenih djelatnika, a sredinom srpnja proslavit će 25 godina rada. Glavne kapacitete hotela čine 482 sobe, šest velikih i četiri male konferencijske dvorane, dva bazena te brojni drugi sadržaji. U UGLJANIMA USKORO NOVI MOTEL Osim postojećeg obiteljskog hotela u središtu Trilja, uskoro će se turistička ponuda toga kraja obogatiti s još jednim višenamjenskim motelsko-turističkim objektom. U selu Ugljanima, desetak kilometara udaljenom od Trilja, već je poodmakla izgradnja motela, koji će uz smještajne kapacitete imati i ostale sadržaje, među kojima i nekoliko sportskih objekata. Motel je u vlasništvu Ante Babića, koji je više od 30 godina radio u inozemstvu, a u njegovu izgradnju ulaže više od četiri milijuna kuna vlastitih sredstava. Vlasnik uskoro očekuje i zajam od Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR). U objektu će osim članova njegove obitelji biti zaposleno i desetak Ugljančana. Motel se nalazi na atraktivnoj lokaciji uz prometnicu - magistralnu cestu Trilj-Imotski-Međugorje, odnosno Makarska. Završetak prve etape izgradnje toga motela očekuje se do kraja ove, a ostalo do proljeća iduće godine. U RAZVOJ VARAŽDINSKIH TOPLICA 76 MIL KN Upravno vijeće Specijalne bolnice za medicinsku rehabilitaciju Varaždinske toplice nedavno je usvojilo razvojni plan zdravstvenog turizma za tu ustanovu u idućih pet do šest godina, u koji namjerava uložiti 76 milijuna kuna vlastitih sredstava i kredita. Prva etapa toga plana - uređenje vodenih parkova Akva i Akvić, upravo je pred završetkom, a vrijednost ulaganja iznosi 12 milijuna kuna. Njihovo se otvaranje očekuje za Dan državnosti, rekao je pomoćnik ravnatelja te bolnice Franjo Gložnić. U planu je i izgradnja novog turističkog kompleksa Aquae Iasae po uzoru na starorimske kupke. Također, Vlada Republike Hrvatske odobrila je sredstva u visini 500 tisuća kuna za daljnje istraživanje na rimskim iskopinama u toplicama. U idućim se etapama planira obnova olimpijskog bazena, izgradnja suvremenih kupki, termalnih bazena, osuvremenjavanje medicinskih aparata kao i rekonstrukcija hidro-terapije, istaknuo je Gložnić. Ove se godine planira uložiti i osam milijuna kuna u adaptaciju recepcije i trećeg kata hotelskog kompleksa Minerva. Lani je u toj tvrtki ostvaren prihod od 72 milijuna kuna, od čega je 30 do 40 posto ostvareno od zdravstvenog turizma. Stoga, poslovodstvo tih toplica teži razvijanju toga tipa turizma. U Varaždinskim toplicama ukupno je zaposleno 830 djelatnika, od čega 32 liječnika specijalista te više od stotinu medicinskih sestara. Sa 1200 ležaja, ljekovitom termalnom mineralnom vodom i ljekovitim blatom, uz sve druge popratne objekte i aparaturu, kompleks u Varaždinskim toplicama čini najveći i najpoznatiji centar za liječenje lokomotornog sustava u Hrvatskoj. U tim toplicama nude se programi za liječenje i prevenciju reumatskih bolesti, fitnes-antidijabetes programi, programi za mršavljenje, programi aktivnog odmora, za oporavak i opuštanje te anti-stresni programi za menadžere. Tijekom Domovinskog rata, u tim je toplicama na oporavku bilo osam tisuća pripadnika Hrvatske vojske, dragovoljaca te vojnika HVO-a. U prijeratnim, ali i u poslijeratnim godinama, u toplicama se odmarao otprilike isti broj gostiju, ali se dosta promijenila njihova struktura. Naime, sve je više onih koji dolaze u privatnom aranžmanu ili ih šalju tvrtke. Među inozemnim turistima, trenutačno su najbrojniji Austrijanci, a nedavno je u toplicama boravila i skupina Izraelaca. Neposredna blizina auto-ceste, koja je u izgradnji, omogućit će daljnji razvoj toplica te bolju povezanost s istočnom Europom i Zagrebom. TURISTIČKE DIONICE NA BURZAMA Tjedni promet na Varaždinskom tržištu vrijednosnica. br. dionica cijena/kn %promjena promet/kn cijene 1. Plava laguna 855 -1,84 69.345 2. Istraturist 53 -24,29 37.896 3. Arenaturist 95 5,56 27.740 4. Jadran hoteli 250 -8,42 15.050 5. Hotel Inter-Continental 135 -12,90 7.800 6. Jadranturist 90 -14,29 1.620 Tjedni promet na Zagrebačkoj burzi: br. dionica cijena/kn %promjena promet/kn cijene 1. Plava laguna 865 -1,70 102.592,10 2. Istraturist 53 -24,29 47.355 3. Hotel Inter-Continental 155 14,81 41.170 4. Arenaturist 97 2,11 26.401,43 5. Jadran-turist 79 -13,19 15.819 6. Sunčani Hvar 27 -6,90 9.135 U HRVATSKOJ U VELJAČI 100.994 TURISTA U Hrvatskoj je u veljači boravilo 100.994 turista, jedan posto više nego u istom lanjskom mjesecu. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, stranaca je bilo 37.787, također jedan posto više. U promatranom je mjesecu ostvareno 294.460 noćenja, isto kao i u lanjskoj veljači. Inozemni su turisti zabilježili 111.869 noćenja, tri posto više. U Hrvatskoj je boravilo najviše Talijana - 6708 ili četiri posto više. Slijede Austrijanci, kojih je bilo 4825 ili devet posto više te Nijemci, njih 4585, sedam posto više. Najviše su noćenja ostvarili austrijski turisti - 18.096 ili 17 posto više nego u veljači 1997. Građani Bosne i Hercegovine ostvarili su 17.903 noćenja, 56 posto više, dok su Slovenci zabilježili 17.230 noćenja ili tri posto više. U ZAGREBU PORASLE CIJENE UGOSTITELJSKIH USLUGA U Zagrebu su u siječnju cijene ugostiteljskih usluga porasle 2,8 posto u odnosu na prosinac 1997. godine. Prema podacima Gradskog zavoda za planiranje razvoja grada i zaštitu okoliša, najviše su porasle cijene pića, i to 4,4 posto. U promatranom su mjesecu noćenja poskupjela četiri posto, a hrana 1,2 posto. Cijene ugostiteljskih usluga su u siječnju u odnosu na isti lanjski mjesec porasle 3,8 posto. Noćenja su poskupjela 4,4 posto, pića 3,8 posto, a hrana 3,7 posto. VIŠE CIJENE UGOSTITELJSKIH USLUGA U VELJAČI U Zagrebu su u veljači cijene ugostiteljskih usluga porasle 0,4 posto u odnosu na siječanj. Prema podacima Gradskog zavoda za planiranje razvoja grada i zaštitu okoliša, pritom je najviše porasla cijena hrane, i to jedan posto. Cijene noćenja ostale su na siječanjskoj razini, dok su pića pojeftinila 0,1 posto. Ugostiteljske usluge su u veljači bile skuplje četiri posto nego istoga lanjskoga mjeseca. Pritom je hrana poskupjela 4,9 posto, noćenja 4,4 posto, a pića 3,2 posto. U prva dva mjeseca ove godine cijene ugostiteljskih usluga porasle su 3,9 posto. Noćenja su poskupjela 4,4 posto, hrana 4,3 posto, a pića 3,5 posto. ATLASOVA PONUDA EKO I AVANTURISTIČKOG TURIZMA "Hrvatska u odnosu na druge europske zemlje ima neprocjenjive mogućnosti razvoja avanturističkog i eko turizma, koji uključuje rafting na divljim i mirnim vodama, kajak, kanu, planinarenje, vožnje biciklom, jedrenje, ronjenje te istraživanja bogatstava nacionalnih parkova, otoka i rijeka", istaknuo je voditelj Atlas Adventures Željko Kelemen na predstavljanju novog programa održanom u zagrebačkoj poslovnici Atlasa. Program raftinga nudi jednodnevne izlete na rijeke Dobru, Cetinu, Kupu i Mrežnicu, te Unu, a mogući su i vikend aranžmani s noćenjem na Bjelolasici i Omišu. Atlas ima 30 vlastitih gumenih čamaca, od čega 15 novih, u koje je investirano više od 75 tisuća američkih dolara, kao i vlastite vodiče i skipere. Atlas će, kako se očekuje, za nekoliko dana potpisati sporazum sa Hrvatskom elektroprivredom (HEP) i dobiti koncesiju za organiziranje raftinga na Dobri. "Lani smo zbog nekoordinirane suradnje s HEP-om i nedovoljnih količina vode", kaže Kelemen, "bili prisiljeni otkazati tisuću plaćenih izleta i još 3000 potencijalnih izletnika". "U ponudi smo imali i izlete kanuom Zrmanjom i njezinim pritokom Kupom u suradnji s Obrovačkom općinom, no prije nekoliko dana dobili smo dopis da se na tim rijekama planira izgradnja hidroelektrane za što već postoje zainteresirani inozemni investitori. Smatramo da bi to bila velika šteta i da je za Hrvatsku puno vrjednije i korisnije očuvanje kanjona Zrmanje i Kupe, koji se po svojim slapovima mogu mjeriti s Plitvičkim jezerima", naglasio je Kelemen. Atlas u svojoj ponudi eko turizma ima i Mljet, Kvarnerske otoke, Kornate i Plitvice. Novi se program odnedavno promovira i na 30 stranica putem Interneta pod nazivom Croatia Adventure Atlas. Internet prospekt podijeljen je u tri dijela: u prvom dijelu su prikazane moguće aktivnosti avaturističkog i eko turizma, drugi dio sadrži informacije o našim rijekama, otocima, nacionalnim parkovima i planinama, dok treći sadrži kratke informacije o Hrvatskoj i načinu putovanja do nje. Naime, iskustva drugih svjetskih agencija, rekao je Kelemen, pokazuju da je marketing putem Interneta najbrža i najjeftinija promidžba, a brojne agencije čak više od 50 posto svojih klijenata nalaze na taj način. Samo na dvije rijeke južnog Tirola - Oeltz i Inn, ponudom raftinga, Austrijanci ostvaruju godišnji promet od 30 milijuna dolara. Slične promete ostvaruju i eko turistički centri u Švicarskoj, sjevernoj Italiji i južnoj Francuskoj, koje su, pored Austrije, zapravo jedine europske zemlje koje imaju razvijene resurse za eko i avanturistički turizam, kaže Kelemen. Veliki centri eko i avanturističkog turizma su u Americi, Novom Zelandu, Nepalu, Čileu, Argentini i Brazilu. Korisnici takvih programa su gosti s visokim standardom, kojima je dosadio klasičan oblik odmora i traže nešto novo ili ljubitelji prirode koji žele nešto naučiti i doživjeti. Vjerujem, kaže Kelemen, da je i Hrvatskoj u interesu da dovedemo takve goste. U CESTE U ISTRI ULOŽIT ĆE SE 625 MILIJUNA KUNA Ministar pomorstva, prometa i veza mr. Željko Lužavec, koji je prošloga tjedna bio u jednodnevnom posjetu Istarskoj županiji, obišao je i razgledao radove na dionici Cerovlje-Rogovići i Vodnjan-Bale-Kanfanar, radilišta najvažnijeg prometnog smjera u Istri - budućeg istarskog ipsilona. U Istarskoj županiji ove godine bit će uloženo više od 625 milijuna kuna, izvijestio je - nakon obilaska radilišta, na konferenciji za novinstvo u upravi radilišta u Kanfanaru - ministar Lužavec. Od toga 450 milijuna kuna na izgradnju istarskog ipsilona, a ostatak za redovito i izvanredno održavanje cesta te za pripremu turistički cesta na području Istre. "Hrvatska vlada prepoznala je Istru kao najvažniju hrvatsku turističku regiju", a budući da je "prilaz turističkim središtima najveći problem, mi smo u razvojnim planovima upravo tom pitanju posvetili posebni značaj", kazao je ministar Lužavec. On je istaknuo i izniman značaj koncesijskog ugovora, sklopljenog s mješovitom hrvatsko-francuskom tvrtkom "Bina Istra", koji daje jamstvo da će svi predviđeni radovi biti okončani na vrijeme. Pazinska obilaznica od Cerovlja do Rogovića u dužini od 11 kilometara, trebala bi biti izgrađena do kraja lipnja, odnosno prije početka glavne turističke sezone. Radovi na dionici od Bala do Kanfanara također se odvijaju planiranom dinamikom, ocijenio je ministar pomorstva, prometa i veza Željko Lužavec. SMANJEN TEMELJNI KAPITAL CROATIA AIRLINESA Temeljni kapital hrvatske zrakoplovne tvrtke Croatia Airlines d.d. smanjen je sa 155,401.500 kuna za 103,601.000 kuna, na 51,800.500 kuna, zbog pokrića gubitaka nastalih iz tekućeg poslovanja društva od 1989. do 1995. godine, a posebice u razdoblju hiperinflacije, zaključeno je, među ostalim, na izvanrednoj glavnoj skupštini Croatia Airlinesa. Izvanredna glavna skupština Croatia Airlinesa d.d. sazvana je radi utvrđivanja temeljnog kapitala društva, koji je, do danas bio izražen u stranoj valuti (jugoslavenskim dinarima i američkim dolarima) radi uređenja dionica društva koje su izdane na donositelja i na ime, te izražene u različitim nominalnim vrijednostima. Svrha utvrđivanja temeljnog kapitala je da se njegova nominalna vrijednost uskladi sa stvarnom vrijednošću. Time je predloženo prenominiranje temeljnog kapitala u kune, te njegovo povećanje za iznos pribavljen preuzimanjem obveznice Republike Hrvatske za restrukturiranje gospodarstva. Radi se o staroj obvezi društva, da za obveznicu, iskorištenu još 1994. godine za otplatu kratkoročnih obveza prema Privrednoj banci Zagreb, prenese dionice u korist Hrvatskog fonda za privatizaciju. Sukladno zakonskim propisima, iznos obveznice predstavlja udio RH u kapitalu društva. Smanjenjem temeljnog kapitala društva utvrđene su nove nominalne vrijednosti dionica, i to: nominalna vrijednost jedne povlaštene dionice I. i II. emisije utvrđena je u iznosu od 100 kuna, a nominalna vrijednost jedne redovite dionice III., IV. i V. emisije u iznosu od 200 kuna. Osim toga, na skupštini su i usvojene izmjene statuta o povećanju broja članova Nadzornog odbora sa sadašnjih 11 na 13, od čega će četvero imenovati određeni dioničari povlaštenih dionica, a devetero bi birala skupština. Kako se u sadašnjem Nadzornom odboru Croatia Airlinesa već nalaze četiri člana koja predstavljaju upravo dioničare I. i II. emisije, koji prema novom prijedlogu stječu pravo imenovanja četiri člana Nadzornog odbora, potrebno ih je opozvati, nakon čega bi ih ti isti dioničari (čije bi pravo na imenovanje bilo utvrđeno izmijenjenim statutom), trebali imenovati. Isto tako, izabrana su i dva nova člana Nadzornog odbora. Opozvani su članovi Radimir Čačić, Tomislav Leko, Božo Jusup i Ratimir Andrijanić, a za nove članove izabrani su Branko Mikša i Želimir Kramarić. KONTROLORI LETENJA USTRAJAVAJU NA SVOJIM ZAHTJEVIMA Hrvatski sindikat kontrolora letenja (HSKL) usvojio ostavku dosadašnjeg predsjednika sindikata i razriješio dužnosti članove izvršnog odbora HSKL-a. Za novog predsjednika na ovotjednoj je izvanrednoj skupštini HSKL-a izabran Mladen Hochberger. "Razlog ostavki je izraženo nepovjerenje dosadašnjem predsjedniku i Izvršnom odboru zbog prekoračenja ovlasti dobivenih od Skupštine i Štrajkaškog odbora HSKL-a prigodom sklapanja nagodbe s Ministarstvom pomorstva, prometa i veza od 27. ožujka", navodi se u priopćenju kojega je potpisao novi predsjednik HSKL-a Mladen Hochberger. Članstvo HSKL-a se ne slaže s nagodbom, ali ističe da će poštivati utanačenja iz nagodbe što se "nikako ne smije protumačiti kao spremnost da se u daljnjem radu i suradnji s Ministarstvom prihvate promjene ustrojstva Uprave kontrole leta posebice Sektora kontrole letenja koje bi smanjile ili ugrozile sigurnost zračnog prometa". HSKL je na skupštini upozorio kako ne prihvaća legalizaciju kršenja zakona u Upravi kontrole leta "tim više što se i nadalje nastavlja praksa kršenja zakona, čak i od samog ministra pomorstva, prometa i veza". S tim u vezi osnovana je i komisija koja će sistematizirati evidenciju svih dosadašnjih nepravilnosti i pratiti buduće nezakonitosti zahtjevajući njihovo sankcioniranje. HSKL ustrajava i na odgovornosti šefa CAKL-a Pula jer je, kako se tvrdi u priopćenju, protuzakonito negativno ocijenio dvojicu kontrolora letenja ugrozivši njihovim odstranjenjem iz službe sigurnost zračnog prometa iako su oni u međuvremenu, putem nagodbe, vraćeni na rad. U zaključcima sa skupštine HSKL "upozorava da je sigurnost zračnog prometa neposredno ugrožena" i to zbog minoriziranja i zanemarivanja primjedbi kontrolora letenja na rad tehničkih uređaja bitnih za sigurnost zračnog prometa i zbog njihovih frustracija nastalih učestalim kršenjima zakona koja se ne sankcioniraju. Također inzistira na ustroju Uprave kontrole leta s njemačkim modelom i ispunjenju obveza Ministarstva u skladu s tim. Skupština HSKL je iz članstva isključila trojicu kontrolora letenja (A. Milata, I. Rosića, A. Franića) "zbog djelovanja suprotnog čuvanju i promicanju interesa i ugleda profesije kontrolora letenja". HSKL u priopćenju poziva Sindikat službi kontrole leta na solidaran dijalog s HSKL-om pri izradi zajedničkog kolektivnog ugovora te ističe da će, ako ne otpočne proces promjena na bolje, ponovo razmotriti pozivanje članstva na štrajk. MEĐUNARODNI SKUP O OLAKŠICAMA U ZRAČNOM PROMETU Dvodnevni sastanak Radne grupe Europske konferencije civilnog zrakoplovstva za olakšice u zračnom prometu održan je proteklog tjedna u dubrovačkom hotelu Argentini, pod pokroviteljstvom i u organizaciji Ministarstva pomorstva, prometa i veza Republike Hrvatske. U radu toga skupa, koji je po prvi put održan izvan sjedišta ECC-a u Parizu, sudjelovalo je 40 predstavnika 17 država članica, zatim predstavnici Udruge europskih zračnih luka, Svjetske europske udruge zrakoplovnih prijevoznika i predstavnici Predsjedništva Schengenskog sporazuma. Kako je rekao pomoćnik ministra pomorstva, prometa i veza za zračni promet Zvonimir Vedriš, koji vodi hrvatsko izaslanstvo, to je skup Radne grupe za olakšice u zračnom prometu koje se odnose na što jednostavniji protok putnika koji putuju zrakoplovima. Skup je ocijeno vrlo važnim, a njegovo održavanje u Hrvatskoj, koja je od 1992. članica ECC-a, priznanje je našoj zemlji i ujedno i povjerenje u naš zračni promet i mogućnost organizacije takvog skupa. WTO - NOVE PUBLIKACIJE "TOURISM TAXATION: STRIKING A FAIR DEAL" U studiji "Tourism taxation: Striking a fair deal" sponzoriranoj od Svjetske turističke organizacije (WTO) na 106 stranica iznijeti su zaključci o efektima poreza na turističku industriju. U publikaciji stoji da porezi guše turistički porast, a u izvještaj je uključena i preporuka vladama koje bi sustavno trebale analizirati utjecaje svojih poreznih sustava. "TOURISM MARKET TRENDS: EAST ASIA AND THE PACIFIC" U novom izdanju najprodavanije WTO-ove publikacije "Tourism market trends" na 170 stranica nalaze se turistički rezultati postignuti na području Istočne Azije i Pacifika. Sadrži podatke o tijekovima turizma unutar i izvan granica svake zemlje iz te regije, te poseban dio o tome kakva će azijska financijska kriza imati utjecaj na turizam. "TOURISM PROMOTION IN FOREIGN MARKETS" U publikaciji "Tourism Promotion in Foreign Markets" WTO je iznio mišljenja vodećih stručnjaka iz svijeta marketinga, odnosa s javnošću te reklamiranja o tomu što čini uspješnu turističku promotivnu kampanju. Njihovi savjeti fokusirani su na tri ključna područja: kreiranje imagea za destinacije, prodaja imagea i proizvoda te zaštita imagea u doba krize. VIJESTI WTO-OVIH ČLANICA Predsjedništvo Andore i Svjetska Turistička Organizacija (WTO) ugostit će vodeće svjetske turističke stručnjake u zimskim sportovima sredinom travnja na "Prvoj svjetskoj konferenciji o snježnom turizmu i zimskim sportovima". Na Konferenciji će sagledati svjetske trendove i istražiti nove mogućnosti za javni i privatni sektor. Pozornost će biti usredotočena na budućnost, s letimičnim osvrtom na ski-odmarališta u 21. stoljeću, nove proizvode i nove tehnologije. Organizacija touroperatora iz Kirigistana lansirala je novi projekt putovanja izvan granica Kirigistana tzv. "Cross-border Adventure from Kyrgyzstan to Kazakstan" za vrijeme ITB turističkog sajma u Berlinu. Projektom je predviđen tjedan dana putovanja automobilima, na konjima i pješice na uzbudljivim planinskim krajolicima. Uključeni su i rafting na divljoj Chu Rijeci, vožnja parobrodom po legendarnom jezeru Issyk-Kul te vožnja preko glečera Ak-Suu na visini od 4100 metara. Uzbekistan kreira slobodnu turističku gospodarsku zonu u gradovima Tashkent, Samarkand, Khivi i Bukhari kako bi pridobili investicije za infrastrukturu i promociju turizma duž drevnog Puta Svile. Središnja azijska republika odlučila je ponuditi i posebne privilegije i porezne koncesije stranim investitorima u turističkom sektoru u tim gradovima za nove projekte. U Madridu je formiran Turistički promotivni odbor kako bi se osiguralo unaprjeđivanje turizma, da bi turistička djelatnost postala puno profitabilnija i da bi se kreirala nova zaposlenja u turizmu. Promotivni odbor definirat će i tamošnju regionalnu turističku politiku i kreirati promotivnu strategiju. ETC 50 GODINA - "NACIONALNI TURISTIČKI URED EUROPE" Još od 1948 godine Europska Putnička Organizacija (ETC) ima jedinstvenu ulogu, djelujući kao vrsta Nacionalnog Turističkog Ureda Europe čiji cilj je privlačenje milijuna potencijalnih i postojećih prekomorskih korisnika sa glavnih prekomorskih tržišta kako bi došli do "Destinacije Europe". Djeluje kroz promotivne i "public relations" kampanje te sajmove, koje organizira u Sjedinjenim Američkim Državama, Australiji, Kanadi, Japanu i Južnoj Americi. Porast međunarodne konkurencije u turizmu za Europu će značiti ulaganje značajnih napora u svrhu podupiranja vodeće pozicije kao svjetske turističke destinacije Broj 1., usprkos smanjenju udjela na svjetskom turističkom tržištu. ETC tako u ovoj "slavljeničkoj" godini planira organizirati glavni međunarodni Forum u Bruxellesu 12. studenoga temu "Uloga turizma kao svjetskog najuspješnijeg kreatora poslova i uloga ETC-a" Usprkos ETC-ovom malom godišnjem proračunu u visini 1,4 milijuna američkih dolara, tijekom posljednjeg desetljeća ETC je uspostavio solidno partnerstvo sa vodećim putničkim i turističkim koncernima. To mu pomaže ostvariti četiri do pet puta veće efekte od originalno uloženog novca, pa povećava ETC-ove tržišne potencijale na njegovim prekomorskim tržištima na između 6 do 7 milijuna dolara godišnje. Ostali planovi za 1998. godinu uključuju uspostavljanje internet stranica u Europi koje će ih povezati sa ETC-ovim korisnički orijentiranim američkim web-stranicama. Također namjeravaju nastaviti i sa udruženim programom tržišnih istraživanja - studijama na ruskom i južnoameričkim tržištima. MLADEŽ - PUTNICI BUDUĆNOSTI Od nešto više od sedam milijuna Švicaraca, 840.000 osoba ima između 16 i 25 godina. To su budući putnici (zaključci diplomskog rada Martina Odermatta s Više stručne škole za turizam u Luzernu, tržišne analize s težištem na mladeži). U studiji su mlade osobe podijeljene u dvije skupine: u prvoj su skupini osobe između 16 i 25 godina, a u drugoj od 26 do 35 godina starosti. Od nešto više od sedam milijuna Švicaraca, 840.000 ih je staro između 16 i 25 godina, od kojih jedva polovina pohađa srednju školu ili fakultet. Ako se promatra skupina od 15 do 20 godina starosti, zaposleno je otprilike 50 posto osoba iz te dobne skupine, dok je u skupini od 20 do 25 godina zaposleno više od 80 posto osoba. Osobe iz tih skupina raspolažu zarađenim novcem, od kojeg dio mogu namijeniti putovanjima. Druga promatrana skupina (u kojoj su osobe između 26 i 35 godina starosti) obuhvaća 1,13 milijuna osoba. Prema publikaciji "Reisemarkt Schweiz", u ljeto 1995. u inozemstvo je putovalo 55,8 posto osoba iz prve promatrane skupine (16 do 25 godina). U prosjeku su putovali 2,3 puta, što daje bruto intenzitet putovanja od 1,13 putovnja. Za 840.000 osoba. to znači ukupno 940.000 putovanja u inozemstvo. U drugoj promatranoj skupini (koja obuhvaća mlade osobe od 26 do 35 godina starosti), u inozemstvo ih je 1995. godine putovalo 71,6 posto, ali u prosjeku 2,57 puta, što daje bruto intenzitet putovanja od 1,84 putovanja (broj putovanaj po osobi), odnosno ukupno nešto više od dva milijuna putovanja u inozemstvo. U usporedbi s drugim europskim zemljama, Švicarska je zemlja s najvišim intenzitetom putovanja mladih osoba, što je prije svega posljedica visokog prihoda (po stanovniku), niske nezaposlenosti i jakog švicarskog franka. Jedna od prognoza privrednih kretanja Švicarske u budućnosti, neovisno o pristupu EU, govori da će se stopa nezaposlenosti i prihodi približiti europskom prosjeku. Krajem 1997. godine prosječna stopa nezaposlenosti u Švicarskoj za osobe između 15 i 24 godina iznosila je 4,7 posto, prema 10 posto u Njemačkoj. Prema publikaciji "Reisemarkt Schweiz 95/96" preko putničkih agencija bukirano je 25,7 posto putovanja. No, nema podataka za segment mladih putnika. Studija European Travel Commision (Europskog povjerenstva za putovanja) je pokazala da mlade osobe u Europi putem putničkih agencija bukiraju 26 posto putovanja. U Švicarskoj je trećina osoba starih između 15 i 26 godina izabrala odmore na moru, a 20 posto ih se odlučilo posjetiti neki grad. Glede prijevoznog sredstva za putovanja po Europi privatnim autmobilom putovalo je 35 posto osoba, zrakoplovom 27 posto, željeznicom 23 posto i drugim sredstvima (kao što su autobus i brod) 15 posto mladih putnika. Švicarci su vodeći u putovanju željeznicom: u ostalim europskim zemljama željeznicom putuje tek 10 posto putnika. NIŽE CIJENE PRIVLAČE TURISTE Za prošlu godinu azijske zemlje bilježe veliki pad broja posjetitelja. Zahvaljujući iznimno jeftinim letovima ove bi godine situacija trebala biti znatno bolja. Nakon prelaska pod kinesku vlast, Hong Kong bilježi velike promjene: broj turista se prepolovio pa je ukupan broj turista u prošloj godini 23,6 posto manji nego u 1996. Nakon što se smirila situacija nakon preuzimanja Hong Konga, indirektno ga pogađaju katastrofalni šumski požari, koji su otežali promet prema Aziji općenito. Najveći pad turističkih dolazaka šumski su požari uzrokovali na Maleziji i Inoneziji. Grad-država Singapur za prošlu godinu mora računati s dvoznamenkastim postotkom pada broj gostiju. No, 1996. godine zabilježen je rekordan broj turista u Singapuru, što otežava dostizanje pretprošlogodšinje razine gostiju. Zahvaljujući pojetinjenju zrakoplovnih karata, ali i devalvacijama južnoazijskih moneta, ove se godine može očekivati više turista: ove će godine ljetovanje u Aziji biti jeftinije od onog na Karibima i djelomice na Sredozemlju. Australiju i Novi Zeland nisu zadesili prošlogodišnji problemi južne Azije. Podaci do listopada prošle godine ukazuju na novi rekord, a Novi Zeland već tri godine zaredom bilježi porast broja turista. LUKSUZNO HOTELIJERSTVO - FREGATE ISLAND PRIVATE Luksuz i netaknuta priroda: Frégate Island Private će vrlo skoro postati najpoznatije mjesto luksuznog hotelijerstva. Prvog srpnja ove godine na seychellskom otoku Frégate gostima će se otvoriti 16 vila, koje će po svom komforu i međusobnoj odvojenosti vrlo brzo postati neusporedivo odredište. Otprilike tri kvadratna kilometra prostran otok simbioza je luksuznih usluga i neusporedivog prirodog bogatstva. Na Frégateu živi rijetka vrsta divovskih kornjača, a sedam rajksih plaža zovu na plivanje, ronjenje i druge vodene sportove. Šesnaest vila svojim je izgledom uklopljeno u okolinu, a poredane su tako da se iz jedne ne može vidjeti niti jedna druga vila. Obiteljima s djecom rezervirane su dvije vile koje su okružene livadama, dok se ostale nalaze na strminama s kojih se pruža prekrasan pogled na more. Svaka vila ima otprilike 180 četvornih metara u kojima su: ogromna dnevna soba, velika spavaća soba, dvije kupaonice i hodnik. Na velikoj sunčanoj terasi s pomičnim krovom goste dočekuje jacuzzi, ogromna ležaljka, drvena stolica i stol, a tuširati se može u kući i na verandi. Namještaj i zidovi su ručni rad, sve tkanine u vili su napravljene od isključivo pamuka i svile. Gostima su na raspolaganju i sve blagodati civilizacije, kao što su klima uređaj, CD-player, video, vlastiti bar te telefon i fax. Svakoga jutra osoblje donosi svježe cvijeće i voće. U glavnoj zgradi tog turističkog raja nalazi se "Restaurant Lazare Picault", koji osim međunarodne gurmanske kuhinje nudi i prekrasan pogled na Indijski ocean. U "Seychelles Plantation House", koja je i otočki muzej, ljubitelji dobre kuhinje mogu uživati u tradicionalnoj kreolskoj kuhinji, a tko želi jesti u privatnoj atmosferi svoje vile, može u bilo koje doba dana ili noći naručiti dostavu. Osim neograničene ponude sportova na vodi Frégate Island Private nudi i usluge fitness centra, a tu su i knjižnica (koja uz literaturu posuđuje i video filmove te CD-ove) te igralište za djecu. Još jedna posebnost tog turističkog odredišta je slatkovodni bazen napravljen u prirodnoj stijeni. S Frégate Island Private Seychelli su dobili mali luksuzni raj koji će svojom jedinstvenošću i ekskluzivnošću, netaknutom prirodom i sigurnošću vrlo brzo postati poznat širom svijeta. Za više informacija obratite se na adresu: Frau Astrid Oberhummer, Schützenhüttenweg 30, D-60598 Frankfurt am Main. Tel: 0049-69-68 60 90 44, fax: 0049-69-68 20 08. ****** Turistički bilten Hine Uređuje: Sanja Plješa 091433 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙