NJEMAČKA
DIE WELT
7. IV. 1998.
Automobilski procvat u srednjoj i istočnoj Europi
Planirana ulaganja automobilske industrije u istočnoj i srednjoj
Europi iznose oko 50 milijarda njemačkih maraka, prenosi novinar
ocjenu uglednog Marketing System GmbH.
"Sljedećih godina valja računati na pravi automobilski procvat u
zemljama srednje i istočne Europe, prognozira ugledni Marketing
System GmbH iz Essena. Naime, po toj će prognozi broj registriranih
novih osobnih automobila u razdoblju od 1996. do 2000. porasti za
oko 52 posto na 2,55 milijuna automobila. Još će brži vjerojatno
biti rast proizvodnje, naglašava Marketing System GmbH. U tom
razdoblju očekuje se plus od 62 posto na gotovo 3 milijuna
automobila. 'Planirana ulaganja automobilske industrije u toj
regiji kreću se oko 50 milijarda njemačkih maraka', naglasio je
Rudolf Lewandowsky, šef Marketing System uoči leipziškog
automobilskog sajma AMI. Te brojke ne uključuju dosadašnje
angažmane koji uz izuzeće Rusije iznose oko 28 milijardi njemačkih
maraka, dodaje Lewandowsky.
Takve dimenzije upućuju na pretpostavku da ponuđači u državama
istočne i srednje Europe slijede 'sasvim ciljanu izvoznu
strategiju'. Slijedom te strategije gotova vozila koja nadilaze
potražnju u mjestu proizvodnje odlaze izvoznim putem prvo po
mogućnosti u zapadnu Europu. Lewandowsky tvrdi da oko dvije trećine
budućeg porasta proizvodnje u istočnoj i srednjoj Europi vuče
korijene iz zapadne Europe. No, i Azijci osjetno šire kapacitete u
toj regiji. Pritom posebnu ulogu ima poduzeće Daewoo: 'Riječ je
vrlo vjerojatno o najvećem ulagaču u tim zemljama', naglašava
Lewandowsky. Korejci su u Rusiji, Poljskoj, Rumunjskoj, Ukrajini i
Uzbekistanu smjestili svoje montažne i proizvodne pogone. 'Tko ne
ulaže na tim tržištima, gubi potencijal', ustvrđuje Lewandowsky,
upozoravajući na opadajuću automobilsku konjunkturu u zapadnoj
Europi. Doduše, prognoze govore o 4 posto rasta u zapadnoj Europi -
u Njemačkoj čak 7,7 posto - u tekućoj godini, ali od 1999. stope
rasta bit će vjerojatno daleko manje i ustalit će se na 1 posto.
Sasvim je drukčija dinamika u bivšoj sovjetskoj sferi gdje postupno
formiranje novih srednjih slojeva ubrzava prodaju automobila.
Najznačajnija tržišta po volumenu su Rusija, Poljska i Češka
Republika. Samo u Rusiji broj prodanih automobila porast će sa 760
tisuća (1996. g.) na 1,07 milijuna (2000. g.)., podižući
proizvodnju s 859 tisuća na 1,24 milijuna automobila. Održavanje i
izgradnju novih tvorničkih pogona planiraju koncerni poput Fiata,
Forda, General Motors, Opela, Kiae, Renaulta, Škode, Hyundaia i
Daewooa.
Poljska se učvrstila na mjestu druge po važnosti automobilske
države na istoku. Do kraja tisućljeća broj prodanih i proizvodenih
automobila porast će za 11 posto (560 odnosno 632 tisuće). Takve su
perspektive u Poljsku namamile proizvođače poput Daimler-Benza,
Fiata, Forda, Hyundaia, Opela, Škode, Volkswagena i Daewooa. Veći
porast mogle bi zabilježiti Rumunjska i Mađarska", zaključuje
novinar.
080152 MET apr 98
NBA: Zubac upisao 10 koševa i 8 skokova
SVJETSKA TRŽIŠTA: Pad tehnološkog sektora pritisnuo Wall Street
Potpredsjednik Kine Han Zheng dolazi na Trumpovu inauguraciju
Pad aviona u Južnoj Koreji: Perje i krv pronađeni u oba motora zrakoplova - izvor
Netanyahuov ured potvrdio "sporazum o oslobađanju talaca"
SKV: Hrvatska u 4,30 sati
SKV: Svijet u 4,30 sati
Rastući broj američkih dužnosnika traži odgodu zabrane TikToka
Katalonski zagovornici neovisnosti obnovili suradnju
Španjolski kup: Real u četvrfinalu, Modrić igrao