FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NJ. 7. IV. DIE WELT: SREDNJI SLOJ U IST ZEMLJ OŽIVLJAVA AUTO-INDUSTRIJU

NJEMAČKA DIE WELT 7. IV. 1998. Automobilski procvat u srednjoj i istočnoj Europi Planirana ulaganja automobilske industrije u istočnoj i srednjoj Europi iznose oko 50 milijarda njemačkih maraka, prenosi novinar ocjenu uglednog Marketing System GmbH. "Sljedećih godina valja računati na pravi automobilski procvat u zemljama srednje i istočne Europe, prognozira ugledni Marketing System GmbH iz Essena. Naime, po toj će prognozi broj registriranih novih osobnih automobila u razdoblju od 1996. do 2000. porasti za oko 52 posto na 2,55 milijuna automobila. Još će brži vjerojatno biti rast proizvodnje, naglašava Marketing System GmbH. U tom razdoblju očekuje se plus od 62 posto na gotovo 3 milijuna automobila. 'Planirana ulaganja automobilske industrije u toj regiji kreću se oko 50 milijarda njemačkih maraka', naglasio je Rudolf Lewandowsky, šef Marketing System uoči leipziškog automobilskog sajma AMI. Te brojke ne uključuju dosadašnje angažmane koji uz izuzeće Rusije iznose oko 28 milijardi njemačkih maraka, dodaje Lewandowsky. Takve dimenzije upućuju na pretpostavku da ponuđači u državama istočne i srednje Europe slijede 'sasvim ciljanu izvoznu strategiju'. Slijedom te strategije gotova vozila koja nadilaze potražnju u mjestu proizvodnje odlaze izvoznim putem prvo po mogućnosti u zapadnu Europu. Lewandowsky tvrdi da oko dvije trećine budućeg porasta proizvodnje u istočnoj i srednjoj Europi vuče korijene iz zapadne Europe. No, i Azijci osjetno šire kapacitete u toj regiji. Pritom posebnu ulogu ima poduzeće Daewoo: 'Riječ je vrlo vjerojatno o najvećem ulagaču u tim zemljama', naglašava Lewandowsky. Korejci su u Rusiji, Poljskoj, Rumunjskoj, Ukrajini i Uzbekistanu smjestili svoje montažne i proizvodne pogone. 'Tko ne ulaže na tim tržištima, gubi potencijal', ustvrđuje Lewandowsky, upozoravajući na opadajuću automobilsku konjunkturu u zapadnoj Europi. Doduše, prognoze govore o 4 posto rasta u zapadnoj Europi - u Njemačkoj čak 7,7 posto - u tekućoj godini, ali od 1999. stope rasta bit će vjerojatno daleko manje i ustalit će se na 1 posto. Sasvim je drukčija dinamika u bivšoj sovjetskoj sferi gdje postupno formiranje novih srednjih slojeva ubrzava prodaju automobila. Najznačajnija tržišta po volumenu su Rusija, Poljska i Češka Republika. Samo u Rusiji broj prodanih automobila porast će sa 760 tisuća (1996. g.) na 1,07 milijuna (2000. g.)., podižući proizvodnju s 859 tisuća na 1,24 milijuna automobila. Održavanje i izgradnju novih tvorničkih pogona planiraju koncerni poput Fiata, Forda, General Motors, Opela, Kiae, Renaulta, Škode, Hyundaia i Daewooa. Poljska se učvrstila na mjestu druge po važnosti automobilske države na istoku. Do kraja tisućljeća broj prodanih i proizvodenih automobila porast će za 11 posto (560 odnosno 632 tisuće). Takve su perspektive u Poljsku namamile proizvođače poput Daimler-Benza, Fiata, Forda, Hyundaia, Opela, Škode, Volkswagena i Daewooa. Veći porast mogle bi zabilježiti Rumunjska i Mađarska", zaključuje novinar. 080152 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙