FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

USKORO DRUGI DIO MULTIMEDIJSKOGA PROJEKTA KIPARA JOSIPA ZEMANA

ZAGREB, 1. travnja (Hina)- Josip Zeman će u svibnju predstaviti u Muzeju Mimara drugi dio svoga multimedijskoga projekta "Skulpture u pokretu". Tim projektom on je uspio sjediniti oblik, prostor, svjetlo te elektronsku glazbu u dvadesetminutnoj videoprojekciji "poezije u svemiru". Hrvatski avangardni kipar Josip Zeman poznat je svjetskoj javnosti i kao dizajner te tvorac prvih naših mobila, "Rotirajući akt" i "Ptica raketa oblijeće obruč svijeta".
ZAGREB, 1. travnja (Hina)- Josip Zeman će u svibnju predstaviti u Muzeju Mimara drugi dio svoga multimedijskoga projekta "Skulpture u pokretu". Tim projektom on je uspio sjediniti oblik, prostor, svjetlo te elektronsku glazbu u dvadesetminutnoj videoprojekciji "poezije u svemiru". Hrvatski avangardni kipar Josip Zeman poznat je svjetskoj javnosti i kao dizajner te tvorac prvih naših mobila, "Rotirajući akt" i "Ptica raketa oblijeće obruč svijeta".#L# Prvi dio multimedijskoga projekta bio je predstavljen 1994. u Glipoteci u sklopu Petoga trijenala hrvatskoga kiparstva, a obuhvatio je dva ciklusa njegova stvaralaštva od 1964. do 1992.,"Crne vizije" i "Vizije energije". Drugi dio Zemanova multimedijskog projekta bit će predstavljen u povodu 50. obljetnice njegove prve samostalne izložbe 1947. te će vremenski obuhvatiti veliki dio njegova stvaralaštva. Zemanov dvadesetminutni videofilm vodi publiku u neke druge dimenzije jer njegove se skulpture rotiraju unutar statičkih kadrova praćene elektronskom glazbom koju je autor skladao u suradnji s Branimirom Sakačem. Glazba na svoj osebujan način prati kretanje skulptura, prožima ih te prolazi i izvire iz njih dok vješta autorova igra svjetla i sjene sugerira glatkoću metala i jasnoću oblika. Nikad se ne vraćajući natrag, Zeman u sadašnjoj fazi svoga stvaralaštva eksperimentira s videom i kiparstvom te tako uspijeva dobiti sasvim novu dimenziju svoga rada, tj. njegove skulpture djeluju monumentalno u kontrastu sa svijetlom pozadinom. Prema njegovim riječima najčešće pitanje publike nakon prve odgledane projekcije bilo je - koliko su vam te skulpture stvarno velike? Zeman je svoju vizionarsku priču straha i tjeskobe pred budućnošću započeo još 1964. svemirskim oblicima ciklusa "Crne vizije" i "Vizije energije", a i sadašnjim istraživanjem može se reći da je ponovno dao jednu novu viziju budućnosti. Umjetnost je uvijek najteže ispričati jer umjetničko djelo se ne prepričava nego se doživljava pa tako i Zemanov drugi dio multimedijskog projekta treba jednostavno pogledati i doživjeti. O Josipu Zemanu svakako najviše govori njegovo stvaralaštvo. Tako između ostaloga treba spomenuti da je taj veliki hrvatski kipar uvršten u međunarodnu umjetničku bibliografiju "Who's who in international art" te u brojne druge likovne edicije u zemlji i svijetu. Izlagao je među ostalim u SAD, Velikoj Britaniji, Japanu, Monte- Carlu i pariškom Salonu nacija. Pariška izložba je Zemanu bila i poslijednja međunarodna izložba. Po njegovim riječima nakon 1984. prestaje se odazivati na pozive za međunarodne izložbe zbog nemogućnosti podmirivanja visokih troškova prijevoza umjetnina. Na upit o mogućim donacijama kaže da jednostavno više ne želi tražiti sredstva jer ne zna od koga ih tražiti, a ni kako ih dobiti. Izrazito skroman iako svjestan svoje umjetničke vrijednosti, Josip Zeman se nakon 1984. okrenuo sebi i svome radu te je, kako kaže, zadovoljan današnjim rezultatima premda je žalosno odbijati međunarodne pozive. Marina Putnik (Hina) map il 011048 MET apr 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙