FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KNJIŽEVNA VEČER POSVEĆENA HEINRICHU BOELLU

ZAGREB, 31. ožujka (Hina) - Njemački književnik Heinrich Boell komunikativan je i kontroverzan autor koji je 70-tih godina u njemačkoj javnosti "podigao" mnogo prašine. Njegovo književno stvaralaštvo postiže krunu javnoga priznanja 1972. godine kada Boell dobiva Nobelovu nagradu i pridružuje se nizu njemačkih književnika koji su u našemu stoljeću bili laureati ove najutjecajnije književne nagrade u svijetu. Te je podatke, uz ostalo, u večerašnjem predavanju iznio prof. dr. Viktor Žmagač, ugledni zagrebački germanist, govoreći o stvaralaštvu ovoga velikana suvremene njemačke književnosti.
ZAGREB, 31. ožujka (Hina) - Njemački književnik Heinrich Boell komunikativan je i kontroverzan autor koji je 70-tih godina u njemačkoj javnosti "podigao" mnogo prašine. Njegovo književno stvaralaštvo postiže krunu javnoga priznanja 1972. godine kada Boell dobiva Nobelovu nagradu i pridružuje se nizu njemačkih književnika koji su u našemu stoljeću bili laureati ove najutjecajnije književne nagrade u svijetu. Te je podatke, uz ostalo, u večerašnjem predavanju iznio prof. dr. Viktor Žmagač, ugledni zagrebački germanist, govoreći o stvaralaštvu ovoga velikana suvremene njemačke književnosti. #L# Predavanje je održano u Goethe inistitutu u Zagrebu i popraćeno je dokumentarnom izložbom "Heinrich Boell - život i djelo" što su je u povodu obilježavanja 80-godišnjice Boellova rođenja osmislili i ostvarili Zaklada "Heinrich Boell" i Goethe institut iz Muenchena. Za razumijevanje književnoga stvaralaštva ovoga autora, rekao je prof. Žmagač, bitna su tri pojma: Heinrich Boell bio je non- konformist, moralist i katolički, tj. kršćanski mistik. U književnosti se Boell pojavljuje 1947. godine, a to je i godina u kojoj Sartre objavaljuje raspravu "Što je to književnost?" I Boell, u skladu sa Sartreovim stajalištima o tome što je dobra književnost, želi biti angažirani pisac koji publici "govori" o životu sa svoga motrišta. No, istaknuo je Žmegač, Boella uvijek "prate" i neki od prividnih paradoksa, poput onoga da je bio angažirani kršćanin, ali često u sukobu sa službenom crkvom. I u književnom se smislu, ustvrdio je Žmagač, kod njega uočava prividni paradoks, tj. dok je Boell tvrdio da je kratka priča za njega najsavršenija književna vrsta, stalno je težio pisanju romana. Činjenica da Boella koji uvijek polazi od kršćanskoga moralizma možemo proglasiti jednim od najboljih njemačkih humorista, još je jedan od prividnih paradoksa na koje je ukazao predavač. Govoreći o autorovim djelima, Žmegač je rekao da je prvo Boellovo stvaralačko razdoblje obilježeno kratkim pričama, u kojima su svi likovi non-konformisti koji misle drukčije od potrošačkoga društva u kojemu žive, poput junaka priče "Na mostu". Po Žmegaču, vrhunci su Boellova stvaralaštva srednjega razdoblja romani "Biljar u pola 10", "Pogledi jednog klauna" i "Grupni portert s damom". Posljednja su djela Heinricha Boella, ocijenio je Žmegač, izrazito eksplicitno formulirana i u njima je gotovo izbrisana razlika između fikcionalnih i nefikcionalnih tekstova. Po mišljenu predavača, Boell neće biti zapamćen po tom dijelu stvaralaštva, ali će njegov anagažman sigurno ostati u onom dijelu koji je implicitan književnoj literaturi. (Hina) ip mi 312318 MET mar 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙