ZAGREB, 30. ožujka (Hina) - Nizozemski izvoz rezanog cvijeća u Hrvatsku prošle je godine porastao 31 posto na otprilike 50 milijuna kuna, dok je lončanica iz te zemlje uvezeno u vrijednosti od gotovo 40 milijuna kuna - 38 posto više
nego u 1996. Taj podatak iznešen je na nedavnoj prezentaciji nizozemske komore cvjećara (Bloemenbureau Holland) u Zagrebu održanoj pred više od 200 domaćih cvjećara.
ZAGREB, 30. ožujka (Hina) - Nizozemski izvoz rezanog cvijeća u
Hrvatsku prošle je godine porastao 31 posto na otprilike 50
milijuna kuna, dok je lončanica iz te zemlje uvezeno u vrijednosti
od gotovo 40 milijuna kuna - 38 posto više nego u 1996. Taj podatak
iznešen je na nedavnoj prezentaciji nizozemske komore cvjećara
(Bloemenbureau Holland) u Zagrebu održanoj pred više od 200 domaćih
cvjećara.#L#
Vrtlarstvo je u Nizozemskoj važna grana gospodarstva, rekla je
direktorice te komore za srednju i istočnu Europu Marjo Verheijen.
To je zemlja s najvećom površinom pod staklenicima na svijetu, a
najveći dio proizvodnje namijenjen je izvozu. U zemlji postoji vrlo
razvijeni ustroj za proizvodnju cvijeća i bilja, a uz tisuće
uzagajivača koji svakodnevno omogućjuju veliku ponudu, postoje i
druge djelatnosti koje tome pridonose.
Većina se cvijeća i bilja, kazala je Verheijen, uzgaja tijekom
cijele godine, a osim instituta koji istražuju nove načine uzgoja,
poboljšanje kakvoće proizvoda i prijevoza, postoje i deseci tvrtki
koje se bave razvojem novih vrsta cvijeća i bilja.
Dražba cvijeća - jedinstvena u svijetu, veza je između uzgajivača i
trgovine. Taj sustav omogućava uzgajivaču da u potpunosti usmjeri
svoju pozornost na proizvodnju. Naime, većina uzgajivača cvijeće
ne prodaje samostalno, već su priključeni jednoj od sedam dražbi za
cvijeće, koje su udruge uzgajivača. Nizozemski je uzgajivač
cvijeća obavezan svoju ukupnu proizvodnju plasirati putem dražbe.
Otprilike tri četvrtine proizvodnje cvijeća i bilja se izvozi pa
nizozemski trgovci posluju gotovo sa svim zemljama svijeta. Za
prijevoz se najčešće koriste teretna vozila opremljena klimatskim
uređajima, dok se jedan dio prevozi zrakoplovom te tako doprema i na
najudaljenija tržišta.
Nizozemsku cvjetnu komoru osnovale su udruge trgovaca i
uzgajatelja. Ona provodi marketinška istraživanja u zemlji i
inozemstvu, te promidžbu kako bi se prodaja cvijeća i bilja
pospješila.
Domaćim cvjećarima prezentirane su i brojne mogućnosti aranžiranja
cvijeća dovezenog iz Nizozemske. Prodaja cvijeća u Hrvatskoj,
smatraju nizozemski cvjećari, porast će povećenjem kupovne moći i
standarda stanovništva.
(Hina) mk vl
301228 MET mar 98