FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

NASTAVLJAJU SE PREGOVORI UPRAVE HŽ-A I SINDIKATA

ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Pregovori Uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) i pet željezničarskih sindikata, koji su za 31. ožujka najavili dvosatni štrajk upozorenja, nastavit će se u ponedjeljak, 30. ožujka. Na zadnjem sastanku Uprave HŽ-a i sindikata, Uprava je, prema tvrdnji generalnog direktora Marijana Klarića, ponudila povećanje plaća za 3,5 posto svim zaposlenicima HŽ-a, koliki je bio i porast troškova života u 1997. No, dopredsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Branko Kreš izjavio je kako je na pregovorima u četvrtak Uprava HŽ-a ponudila povećanje plaća za 4,6 posto svim zaposlenicima od 1. svibnja ove godine.
ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Pregovori Uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) i pet željezničarskih sindikata, koji su za 31. ožujka najavili dvosatni štrajk upozorenja, nastavit će se u ponedjeljak, 30. ožujka. Na zadnjem sastanku Uprave HŽ-a i sindikata, Uprava je, prema tvrdnji generalnog direktora Marijana Klarića, ponudila povećanje plaća za 3,5 posto svim zaposlenicima HŽ-a, koliki je bio i porast troškova života u 1997. No, dopredsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Branko Kreš izjavio je kako je na pregovorima u četvrtak Uprava HŽ-a ponudila povećanje plaća za 4,6 posto svim zaposlenicima od 1. svibnja ove godine.#L# Kreš je dodao i da se sindikati s tim prijedlogom slažu i kako bi - ako se ostvari to povećanje, smanjili svoje zahtjeve za taj postotak. Sindikat željezničara Hrvatske, Sindikat strojovođa Hrvatske, Sindikat tehničkog pregleda vagona i vlakova HŽ-a, Sindikat prometnika vlakova i Nezavisni sindikat HŽ-a traže 20- postotno povećanje plaća radnika u izvršnim poslovima, podsjetio je Kreš. Uprava HŽ-a ne može prihvatiti povećanje plaća za 20 posto, rekao je Klarić, pojašnjavajući kako plaće radnika HŽ-a mogu porasti samo za postotak porasta troškova života (3,5 posto), sukladno odluci hrvatske Vlade o obveznim uputama za provedbu politike plaća onih javnih poduzeća koja posluju s gubitkom, kao što je to slučaj s HŽ- om. Mišljenje sindikata, istaknuo je Kreš, jest da bi se 20-postotno povećanje plaća moglo realizirati drugačijom unutarnjom raspodjelom bez prekoračenja proračuna. Kreš tvrdi da HŽ ima niz troškova koji nisu potrebni, navodeći da je kupljeno 220 automobila "u trenutku kada ljudi gladuju". "Mi smo željeznica" rekao je Kreš, "ali nitko od zaposlenih na službeni put više ne putuje vlakom". Uprava HŽ-a ponudila je sindikatima izradu novoga tarifnog sustava nagrađivanja u roku od 60 dana. "U to sindikati više ne mogu vjerovati", rekao je Kreš. Dodao je kako su sindikati 2. siječnja prošle godine zaključili sporazum o prekidu jednomjesečnog štrajka uz uvjet da se do 1. svibnja 1997. donese novi tarifni pravilnik, što još nije učinjeno, te stoga sindikati ne vjeruju da će Uprava sljedeća dva mjeseca uvesti novi sustav vrednovanja. Kreš je rekao kako cijena sata rada u HŽ-u nije povećana od kolovoza 1996. Ako se ni nakon štrajka ne postigne dogovor o povećanju cijene sata rada radnika u izvršnim djelatnostima, napomenuo je Kreš, sindikati ne isključuju i mogućnost generalnog štrajka. Tvrdnju Uprave HŽ-a, objavljenu u Vijestima HŽ-a, o tome da je produktivnost rada HŽ-a dva do tri puta niža od produktivnosti željeznica susjednih zemalja Kreš je potvrdio, dodajući kako produktivnost ovisi i o tehnologiji te kako radnici HŽ-a teško održavaju sigurnost na hrvatskim prugama. Izdvojio je primjer uređaja za regulaciju prometa u Zagrebu iz 1934. koji je, rekao je, "muzejski primjerak". Promjenu sustava vrednovanja plaća zatražili su, osim tih pet sindikata, i Sindikat građevinske infrastrukture HŽ-a, Sindikat hrvatskih željezničara, Sindikat inženjera i tehničara HŽ-a, stoji u priopćenju čelnika tih sindikata. Njihovi zahtjevi uključuju i onaj o 20-postotnom povećanju plaća svim radnicima HŽ-a. (Hina) kg mć 280943 MET mar 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙