ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Pregovori Uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) i pet željezničarskih sindikata, koji su za 31. ožujka najavili dvosatni štrajk upozorenja, nastavit će se u ponedjeljak, 30. ožujka. Na zadnjem sastanku Uprave
HŽ-a i sindikata, Uprava je, prema tvrdnji generalnog direktora Marijana Klarića, ponudila povećanje plaća za 3,5 posto svim zaposlenicima HŽ-a, koliki je bio i porast troškova života u 1997. No, dopredsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Branko Kreš izjavio je kako je na pregovorima u četvrtak Uprava HŽ-a ponudila povećanje plaća za 4,6 posto svim zaposlenicima od 1. svibnja ove godine.
ZAGREB, 28. ožujka (Hina) - Pregovori Uprave Hrvatskih željeznica
(HŽ) i pet željezničarskih sindikata, koji su za 31. ožujka
najavili dvosatni štrajk upozorenja, nastavit će se u ponedjeljak,
30. ožujka. Na zadnjem sastanku Uprave HŽ-a i sindikata, Uprava je,
prema tvrdnji generalnog direktora Marijana Klarića, ponudila
povećanje plaća za 3,5 posto svim zaposlenicima HŽ-a, koliki je bio
i porast troškova života u 1997. No, dopredsjednik Sindikata
željezničara Hrvatske Branko Kreš izjavio je kako je na pregovorima
u četvrtak Uprava HŽ-a ponudila povećanje plaća za 4,6 posto svim
zaposlenicima od 1. svibnja ove godine.#L#
Kreš je dodao i da se sindikati s tim prijedlogom slažu i kako bi -
ako se ostvari to povećanje, smanjili svoje zahtjeve za taj
postotak. Sindikat željezničara Hrvatske, Sindikat strojovođa
Hrvatske, Sindikat tehničkog pregleda vagona i vlakova HŽ-a,
Sindikat prometnika vlakova i Nezavisni sindikat HŽ-a traže 20-
postotno povećanje plaća radnika u izvršnim poslovima, podsjetio
je Kreš.
Uprava HŽ-a ne može prihvatiti povećanje plaća za 20 posto, rekao je
Klarić, pojašnjavajući kako plaće radnika HŽ-a mogu porasti samo za
postotak porasta troškova života (3,5 posto), sukladno odluci
hrvatske Vlade o obveznim uputama za provedbu politike plaća onih
javnih poduzeća koja posluju s gubitkom, kao što je to slučaj s HŽ-
om.
Mišljenje sindikata, istaknuo je Kreš, jest da bi se 20-postotno
povećanje plaća moglo realizirati drugačijom unutarnjom
raspodjelom bez prekoračenja proračuna. Kreš tvrdi da HŽ ima niz
troškova koji nisu potrebni, navodeći da je kupljeno 220 automobila
"u trenutku kada ljudi gladuju". "Mi smo željeznica" rekao je Kreš,
"ali nitko od zaposlenih na službeni put više ne putuje vlakom".
Uprava HŽ-a ponudila je sindikatima izradu novoga tarifnog sustava
nagrađivanja u roku od 60 dana. "U to sindikati više ne mogu
vjerovati", rekao je Kreš. Dodao je kako su sindikati 2. siječnja
prošle godine zaključili sporazum o prekidu jednomjesečnog štrajka
uz uvjet da se do 1. svibnja 1997. donese novi tarifni pravilnik,
što još nije učinjeno, te stoga sindikati ne vjeruju da će Uprava
sljedeća dva mjeseca uvesti novi sustav vrednovanja. Kreš je rekao
kako cijena sata rada u HŽ-u nije povećana od kolovoza 1996.
Ako se ni nakon štrajka ne postigne dogovor o povećanju cijene sata
rada radnika u izvršnim djelatnostima, napomenuo je Kreš,
sindikati ne isključuju i mogućnost generalnog štrajka.
Tvrdnju Uprave HŽ-a, objavljenu u Vijestima HŽ-a, o tome da je
produktivnost rada HŽ-a dva do tri puta niža od produktivnosti
željeznica susjednih zemalja Kreš je potvrdio, dodajući kako
produktivnost ovisi i o tehnologiji te kako radnici HŽ-a teško
održavaju sigurnost na hrvatskim prugama. Izdvojio je primjer
uređaja za regulaciju prometa u Zagrebu iz 1934. koji je, rekao je,
"muzejski primjerak".
Promjenu sustava vrednovanja plaća zatražili su, osim tih pet
sindikata, i Sindikat građevinske infrastrukture HŽ-a, Sindikat
hrvatskih željezničara, Sindikat inženjera i tehničara HŽ-a, stoji
u priopćenju čelnika tih sindikata. Njihovi zahtjevi uključuju i
onaj o 20-postotnom povećanju plaća svim radnicima HŽ-a.
(Hina) kg mć
280943 MET mar 98