FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

VJESNIK-MURATOVIĆ:PLOČE I...-24-3

VJESNIK 24. III. 1998. Ploče i Neum i dalje rješavamo u paketu Iz razgovora s dr. Hasanom Muratovićem, veleposlanikom Bosne i Hercegovine u Republici Hrvatskoj, izdvajamo: - Hrvatska ne želi prenijeti dio svoga suvereniteta kada je u pitanju luka Ploče, nego nudi uspostavu normalne carinske zone na način da poduzeća iz BiH koriste luku Ploče po komercijalnim uvjetima. Izgleda da oko toga ima nekih nesporazuma, pa možete li nešto više reći o tome? = Prije svega naglašavam da se ni u kom slučaju ovdje ne radi o pitanju suvereniteta, jer i mi smo na to vrlo osjetljivi. Washingtonskim je sporazumom dogovoreno da BiH na području Ploča dobije pristup moru, na bazi slobodne zone Federacije BiH, na 99 godina. Međutim, američka je strana prošle godine, uvažavajući neke detalje Daytonskog sporazuma, predložila da taj rok, uz stanoviti dodatak, bude 30 godina. Ističem da nikome ne pada na um da ugovorom o toj zoni na bilo koji način narušava hrvatski suverenitet. Ne samo zato što se po cijelom svijetu koriste slobodne zone u lukama nego i zbog toga što u ovom slučaju uopće nije riječ o nekakvom vlasništvu nad postojećom lukom i njezinom opremom, jer ona će i dalje raditi kako radi i pružati usluge poduzećima u BiH, Hrvatskoj, Mađarskoj, Jugoslaviji i drugim zemljama. Ovdje se radi o slobodnom pristupu moru i o slobodnoj zoni na području Ploča". - Možete li detaljnije objasniti zahtjev BiH za pristup moru i slobodnoj zoni? = To može biti potpuno nova površina, odvojena od same luke ili s djelomičnim osloncem na nju. U ugovoru treba odvojeno tretirati pristup i korištenje posebne zone, u kojoj bismo mi imali slobodu dopreme, otpreme i opće manipuliranja robama, od korištenja usluga sadašnjeg poduzeća Luke Ploče, koje će na komercijalnoj osnovi servisirati tu zonu, kao što servisiraju i ostale korisnike". (...) - Trasa autoceste Zagreb-Bihać-Livno-Mostar-Dubrovnik izazvala je dosta polemike u Hrvatskoj, a čini se da taj pravac nije dobro prihvaćen ni u BiH. Možete li nešto pobliže reći o toj trasi? = U kolovozu 1996. potpisan je sporazum o razumijevanju između Republike Hrvatske, BiH i SAD, kojim je utvrđeno da će se graditi dva putna pravca kroz BiH: sjever-jug i istok-zapad, koji će se vezati s hrvatskim autocestama. Tada je definirano jedino da će se te autoceste graditi, a ostavljeno je da se kasnije riješi pravac trase, financiranje i drugo. Izgradnja autoceste skup je pothvat, i BiH mora dobro razmisliti o uzimanju kredita i uvjetima vraćanja tih kredita. Za Vladu BiH svakako je prioritetan pravac sjever-jug, dakle onaj od Save do Ploča, ali vjerujemo da će se uskoro, čim se formira konzorcij, na čemu se već radi, i naprave potrebne analize, vjerojatno usvojiti gradnja obadviju cesta. Mi u BiH već vodimo pregovore o izgradnji dijela autoceste sjever-jug. Inače, ljudi iz Hercegovine navijaju za južnu trasu (Zagreb-Bihać-Livno-Mostar- Dubrovnik), a oni iz središnje Bosne za sjevernu (Zagreb-Bihać- Jajce-Bugojno-Travnik-Sarajevo). O tim pravcima i odnosima razgovarat će se na sastanku izaslanstava RH i BiH. Vjerojatno prilikom skorašnjeg posjeta premijera Mateše Bosni i Hercegovini. Stavovi su inače mnogo bliži nego ranije". 240152 MET mar 98

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙