LOS ANGELES, 19. ožujka (Hina/AFP) - Gledatelji "Titanika", najskupljeg i jednog od najambicioznijih filmskih projekata u povijeti sedme umjetnosti te apsolutnog favorita na sljedećoj - 70. dodjeli "Oscara", mogu biti sigurni da će za
cijenu svoje ulaznice dobiti puno, posebice stoga što je malo vjerojatno da će uskoro vidjeti sličnu produkciju.
LOS ANGELES, 19. ožujka (Hina/AFP) - Gledatelji "Titanika",
najskupljeg i jednog od najambicioznijih filmskih projekata u
povijeti sedme umjetnosti te apsolutnog favorita na sljedećoj - 70.
dodjeli "Oscara", mogu biti sigurni da će za cijenu svoje ulaznice
dobiti puno, posebice stoga što je malo vjerojatno da će uskoro
vidjeti sličnu produkciju.#L#
"Mislim da je 'Titanic' filmski ekvivalent Halleyeva kometa",
izjavio je Jack Valenti, predsjednik Udruge američkog filma.
"Takav film pojavljuje se svakih 75 godina."
Prosječne cijene od 4,59 dolara u SAD-u, kinoulaznica za epopeju o
tragičnom parobrodu bila je pravi posao, uzevši u obzir specijalne
efekte i enormnu distribuciju filma, što je povećalo proračun
produkcije na oko 200 milijuna dolara.
Za usporedbu "Pathfinder", sonda poslana na planet Mars, izgrađen
je za 170 milijuna dolara, a Kalifornija, pogođena klimatskim
fenomenom El Ninom, nedavno je primila od savezne vlade pomoć od 200
milijuna dolara.
Samo proračun za kostime u "Titanicu" - oko sedam milijuna dolara,
viši je od 5,8 milijuna dolara potrošenih za realizaciju "The Full
Montyja", britanskog filma u utrci za "Oscara" za najbolji film.
Dužnosnici studija mjesecima su strahovali da prihodi od
"Titanica" neće nikada kompenzirati njegove troškove. Sada - kad je
film postao prvi u povijesti koji prelazi granicu od milijardu
dolara prihoda, još odbijaju raspravljati o njegovu proračunu.
Kanadski redatelj James Cameron (43) ističe da ga producenti, i kad
su počeli paničariti zbog povećanih troškova filma, nisu napustili
usprkos člancima u tisku koji su predviđali propast.
"Dio njih imao je ubilačke želje. To je bila njihova poslovna
strana", objasnio je on. "Drugi dio, možda njihovo srce, govorio je
da je to je tip filma koji su uvijek htjeli napraviti."
James Cameron, koji je odustao od redateljske plaće kada se činilo
da je njegov film osuđen na propast, ponosan je što može reći da je
90 posto novca uloženog u "Titanic" vidljivo na ekranu.
Njegov je proračun ubrzo premašio granicu od sto milijuna dolara
nakon što je Twentieth Century Fox, pridružen Paramountu u
proizvodnji i distribuciji filma, izgradio u Meksiku studio čiji se
troškovi procjenjuju između 20 i 40 milijuna dolara.
Istinska zvijezda Cameronova filma je kopija "Titanica". Duga je
234 metra i predstavlja 90 posto ukletog parobrada.
"Bio je to ekvivalent nebodera od 75 katova, polegnut na stranu",
izjavio je redatelj. "Kasnije smo odvojili komad, uzevši
šezdesetak metara - ili dvadeset katova - i potopili ga."
Prije snimanja dvije su podmornice dvanaest puta ronile na 4000
metara pod površinom Atlantika, u vodama Halifaxa, glavnoga grada
Nove Škotske, kako bi snimile olupinu "Titanica".
Troškovi filma postaju očiti za gledatelja kada se nakon tri sata i
14 minuta, uz zvuk pjesme Celine Dion, na odjavnoj špici počnu
nabrajati imena više od 90 glumaca, oko 100 kaskadera, stotine
tehničara, majstora, šminkera ili glazbenika i četrnaest tvrtki za
specijalne efekte. Angažirano je i tisuću statista.
"Titanic" sadržava i 550 specijalnih efekata. Samo je tvrtka
"Digital Domain" dala 300 osoba koje su radile na filmu više od
godinu dana.
James Cameron priznaje da ga je njegova želja za perfekcijom možda
potaknula da potroši previše. No, jedino se rezultat računa, ističe
distributer Howard Lichtman, odgovoran za marketing pri "Cineplex
Odeonu". "Važna je kvaliteta filma", kazao je on i dodao kako "to
potiče ljude da ga odu pogledati".
(Hina) bnš bnš
190128 MET mar 98