ZAGREB, 11. ožujka (Hina) - Master plan prostornog razvitka zagrebačke Zračne luke, koji je izradila nizozemska tvrtka NACO (Netherlands Airport Counsultants), provodit će se u četiri etape, a prema procjenama njihovih stručnjaka, u
prvu bi trebalo uložiti otprilike 340 milijuna njemačkih maraka.
ZAGREB, 11. ožujka (Hina) - Master plan prostornog razvitka
zagrebačke Zračne luke, koji je izradila nizozemska tvrtka NACO
(Netherlands Airport Counsultants), provodit će se u četiri etape,
a prema procjenama njihovih stručnjaka, u prvu bi trebalo uložiti
otprilike 340 milijuna njemačkih maraka.#L#
Do 2002. godine, odnosno u prvoj etapi, predviđena je izgradnja
novog putničkog terminala na sjeveroistoku sadašnje zračne luke,
koji bi zadovoljio s tehnološke strane razvoj zračnog prometa -
domaći i međunarodni promet Zagreba i Hrvatske, i to do razine od
dva milijuna putnika godišnje. Ukupna površina putničkog terminala
bit će otprilike 33 tisuće četvornih metara, što je gotovo
dvostruko više nego sada.
U drugu bi, pak, fazu bilo potrebno uložiti 100 milijuna maraka,
dok bi se površina novog putničkog terminala proširila na 46,7
tisuća četvornih metara.
Istodobno, kapacitet bi se povećao na tri milijuna putnika
godišnje, što udovoljava projekcijama rasta putničkog prometa u
Zagrebu od 2003. do 2010. godine.
Preostale dvije etape predviđaju proširenje kapaciteta Zračne
luke za prihvat 10, odnosno 20 milijuna putnika godišnje.
Sadašnji kapaciteti Zračne luke, koja zauzima površinu od 300
hektara, dovoljni su za postojeći promet te očekivani promet u
iduće dvije do tri godine. No, putnički terminal s približnim
kapacitetom od 1,5 milijuna putnika godišnje, već će za koju godinu
postati nedovoljan za očekivani broj putnika, ako se rast prometa
nastavi po sadašnjim stopama od 10 do 15 posto godišnje.
Tako bi, prema procjenama stručnjaka, do 2005. godine Zračna luka
mogla imati i do tri milijuna putnika.
Budući da je Master plan opsežan i temeljit dokument, on predviđa
i izgradnju nove tehničke baze Croatia Airlinesa i faznu izgradnju
novog cargo terminala. Također, predviđa izgradnju popratnih
sadržaja, prostora za razne trgovačke centre, hotela te
proizvodnih pogona u sklopu slobodne carinske zone.
(Hina) tp vl
111411 MET mar 98