ZAGREB, 11. ožujka (Hina) - Potražnja svjetskog tržišta za krznom činčila veća je tri do pet puta od ponude. Velike mogućnosti mogućnosti razvoja te proizvodnje postoje i u Hrvatskoj, posebice kada se zna da 40 posto svjetske
proizvodnje toga krzna potječe iz čakovečke obiteljske tvrtke "Chinchilla".
ZAGREB, 11. ožujka (Hina) - Potražnja svjetskog tržišta za krznom
činčila veća je tri do pet puta od ponude. Velike mogućnosti
mogućnosti razvoja te proizvodnje postoje i u Hrvatskoj, posebice
kada se zna da 40 posto svjetske proizvodnje toga krzna potječe iz
čakovečke obiteljske tvrtke "Chinchilla".#L#
Po riječima direktora tvrtke Stanislava Petrovića, sa 24 uposlena
djelatnika i 1700 kooperanata iz Hrvatske, Njemačke, Češke,
Austrije, Danske, Makedonije i Bosne i Hercegovine godišnje se
proizvodi 70.000 kožica krzna, a samo je prošle godine izvozom
ostvareno 1,5 milijuna njemačkih maraka. Tvrtka je prisutna na svim
vodećim svjetskim sajmovima krzna, a najviše prodaje u Japanu,
Sjedinjenim Američkim Državama, Njemačkoj, Italiji i Hong Kongu.
Tvrtka je vlasništvo obitelji Tkalčec i Petrović, a uzgojem činčila
- vrste američkog miša, počela se baviti prije osam godina na mini-
farmi. Danas je to najveća farma činčila u Europi, s matičnim
kapacitetom od 4000 životinja u Šenkovcu.
Temelj uspješnog poslovanja tvrtke pošten je odnos prema
proizvođačima kooperantima i kupcima, kažu u tvrtki, a kada je
riječ o kooperantima, s njima tvrtka sklapa ugovore kojima
garantira siguran otkup po zajamčenoj cijeni.
Ugovoru s kupcima pridaje se velika važnost, budući da oni na
temelju njega sklapaju dogovore s dizajnerima za izradu bundi čija
cijena nerijetko doseže 120.000 njemačkih maraka.
U tvrtki ističu kako uzgoj činčila spada zasigurno među isplativije
poslove u poljoprivredi, a na njihovim seminarima nazočno bude i do
300 osoba zainteresiranih za uzgoj.
(Hina) mk vl
111214 MET mar 98