LONDON, 5. ožujka (Hina) - Nakon pet mjeseci odmora u nedjelju će u
staratati četrdesetsedmo izdanje Formule 1. Novi "oktanski cirkus"
već tradicionalno starta u Australiji "Australia Grand Prix
utrkom, prvom od 16 koliko će ih se voziti ove sezone.
Velika netrpeljivost i borba između trenutno ponajboljih vozača
Formule 1 Kanađana Jacques Villeneuve i Nijemca Michaela
Schumachera mogla bi ponovo doći do izražaja već na samom početku
nove sezone. Međutim, pitanje je da će to biti borba za naslov ?
Villeneuve, koji je prošle sezone osvojio naslov u Williamsu, i
tako nastavio dominaciju ove momčadi u ovom desetljeću, i
Schumacher, bez obzira na svoje nesportske poteze, još uvijek
najbolji vozač današnjice, označeni su glavnim favoritima
predstojeće sezone. No, možda je došlo vrijeme promjena. Jedno je
sasvim sigurno oni se ne podnose. Nakon što je Schumacher zbog
namjernog udarca u bolid svog izravnog konkurenta za naslov u
posljednjoj utrci prošle sezone u Jerezu kažnjen samo packom
situacija je još gora. Za sada sve se svodi na rat riječima: "Uradio
sam što sam uradio. Neki smatraju da je to bilo ispravno, neki ne,"
smatra Schumacher. Villeneuve je ubrzo oštro uzvratio: "Pod
stresom Schumacher prestaje razmišljati, samo nagonski reagira.
Tada pokazuje svoj pravi karakter. Ne želim imati posla sa njim.
Nikada mu nisam dokraja vjerovao, što se pokazalo ispravnim.
Poštujem ga zbog njegove brzine kao vozača no, to je sve. Williams u
novu sezonu ulazi sa istom ekipom. Uz Kanađana u drugom bolidu
sjediti će Nijemac Heinz-Harald Frentzen. Jedina promjena je boja
bolida, koji će biti crvena.
Ferrari možda ima najbolji vozački team u F1 - Schumacher i Eddie
Irvine. No, da li je to dovoljno. Ferrari 19 godina nije osjetio
slast pobjede. "Nije strašno ako ne uspijemo niti ove godine,"
smanjuje pritisak Schumi, "Svijet se neće srušiti, ako smo čekali
19 godina možemo i još jednu." Prva testiranja u siječnju nisu bila
ohrabrujuća, iako je tehnikom rukovodi "stari" prijatelj
dvostrukog svjetskog prvaka Englez Ross Brawn, koji je uspješno
surađivao sa Schumacher u Benettonu.
Momčad McLarena dominantna u najatraktivnijem oktanskom sportu
kasnih 80-tih i ranih 90-tih (osvojili su četiri uzastopna naslova
od 1988-91) ove se sezone vraća u krug velikih favorita. U ranim
testiranjima bolidi McLaren Mercedesa sa Mikom Hakkinenom i David
Coulthardom za upravljačem postizali su sa novim V-10 motorom, koji
je proglašen dosada najjačim, zaista sjajna vremena. Nova pravila
koja su bolide učinila užim, te nove gume koje bolid čine sporijim i
težim za upravljanje, najradikalnije su tehičke pomjene u ovom
desetljeću. McLaren u tome vidi svoju priliku. Novi bolid
dizajniran od Adriana Neweya bivšeg glavnog inžinjera Williamsa te
nove Bridgeston gume, razlog su velikom optimizmu ove engleske
momčadi. "Nitko se nije u istoj ligi sa Michaelom (Schumacher),"
kazao je Ron Dennis, šef McLarena, te nastavio "Naša zadaća je
iskorititi priliku koju nam pruža nova tehnologija. Jedino što mogu
obećati je da će ova sezone biti daleko izjednačenija i
zanimljivija."
Benetton, Prost i možda Jordan mogu se umješati u borbu za prvih
šest, dok će Sauber, Arrows, Stewart i Tyrrell svoju priliku
potražiti u greškama velikih. Minardi je bez ikakve šanse.
Benetton, nakon dvije katastrofalne sezone, i samo jedne Grand prix
pobjede, sa novim vlasnikom Daveom Richardsom i dva mlada
talentirana vozača Giancarlom Fisichellom i Alexanderom Wurzom, te
novim Bridgestone gumama ulazi u još jednu neizvjesnu sezonu.
Prošle godine šestoplasirana momčad Alain Prost teama, u novoj bi
sezoni mogla napredovati. Prost u želji da u momčadi sve bude
Francusko zamjenio je stari Mugen-Honda motor sa snažnim Peugeot V-
10. Za upravljačima bolida sjediti će Olivier Panis i Jarno
Trulli.
Jordan je još uvijek u potrazi za svojom prvom pobjedom. Prva
testiranja nisu bila previše obećavala, premda bivši svjetski
prvak Damon Hill uvijek može iznenaditi. Njegov kolega u momčadi
biti će 22-godišnji Ralf Schumacher - Michaelov brat.
Švicarski Sauber sa iskusnim Jean Alesiom i Johnny Herbertom u
drugom je dijelu prošle sezone imao velikih problema sa motorom pa
se vratio Ferrariu.
Jedna od najslavnijih momčadi u prošlosti Formule 1, svjetski
prvaci 1969, 71, i 73, ukupno 33 pobjede, britanski Tyrrell ulazi u
svoju posljednju sezonu sa sadašnjim imenom. Momčad je prošle
jeseni otkupio Craig Pollock prvi čovjek "British American
Racinga", pa će od 1999. godine voziti pod drugim imenom. U teamu
Tyrrella po prvi puta u formuli 1 pojaviti će se mladi japanac
Toranosuke Takagi.
Arrows, sa svojim motorom, uz Miku Salo u potpunosti su
redizajnirali svoj bolid, međutim druga sezona mogla bi biti
jedanko frustrirajuća kao i prva.
Stewart, također u svojoj drugoj sezoni, sa novim Fordovim motorom
i Rubensom Barrichellom i Janom Magnussenom, trebali bi pokazati
više konstantnosti nego lani.
Minardi, svakako najslabija momčad, teško će izbjeći sa samog dna
ljestvice. Vozači su Shinji Nakano i mladi 19-godišnji Esteban
Tuero.
(Hina) dl dl
051224 MET mar 98
Stavljen u uporabu novi obalni ophodni brod HRM-a
Rijeka: Program RInovatoRI od ove godine u osnovnim školama
Financijska imovina hrvatskih kućanstava u godinu dana uvećana 10,7 posto
Arheolozi u Pompejima otkrili očuvan termalni kompleks
Putin potpisao sorazum o strateškoj suradnji s iranskim predsjednikom u Moskvi
Tjedna najava događaja - sport - od 18. do 24. siječnja
Najava događaja - sport - za subotu, 18. siječnja
Macron najavio novu međunarodnu konferenciju za obnovu Libanona
Hanfa dodijelila godišnje nagrade studentima za najbolje znanstvene i stručne radove
40 posto veća izdvajanja za projekte Hrvata izvan RH, najviše za BiH