ANKARA, 3. ožujka (Hina) - Turski predsjednik Suleyman Demirel naredio je u utorak da se poduzmu mjere kako bi se povećala sigurnost prolaza brodova, posebice tankera s naftom, kroz tjesnace Bospor i Dardanele koji dijele Europu od
Azije.
ANKARA, 3. ožujka (Hina) - Turski predsjednik Suleyman Demirel
naredio je u utorak da se poduzmu mjere kako bi se povećala
sigurnost prolaza brodova, posebice tankera s naftom, kroz
tjesnace Bospor i Dardanele koji dijele Europu od Azije.#L#
Riječ je o tome da se postave signalni uređaji koji bi se proširili i
na neke dijelove Egejskog mora. To je, kako se tvrdi, nužno zbog
velike dužine Bospora (22 km) i njegove male širine (ponegdje samo
700 metara).
Plovidba kroz Bospor, koji dijeli 15-milijunski Istanbul na
europski i azijski dio, sve je pogibeljnija, posebice kad su u
pitanju veliki tankeri. Česte nesreće na plovilima, najčešće kao
posljedica sudara, ozbiljno prijete ekološkom katastrofom čije je
dimenzije teško sagledati.
U prošloj godini takvu sudbinu je doživio norfeški tanker "Orange
star" s 35.000 tona "crnog zlata" koji se nasukao pokraj
istanbulskog naselja Yenikay.
Taj argument uzima se kao ključ za određivanje nove trase naftovoda
i plinovoda koji bi od Kaspijskog jezera vodili do turske
sredozemne obale. Naime, ako bi se prihvatila ruska ideja o
izgradnji te "energetske trase" do Novorusijska, na Crnomorskoj
obali, naftni tankeri bi vrlo često morali prolaziti kroz Bospor i
Dardanele. To bi, kako se tvrdi u Ankari, dovelo u pitanje opću
sigurnost plovidbe.
Novo reguliranje plovidbe Bosporom i Dardanelima moglo bi izazvati
burnu reakciju Rusije, Grčke i nekih drugih zemalja koje vrlo često
prolaze tim vodenim prolazima.
(Hina) sk rb
031701 MET mar 98