TOKIO, 2. ožujka (Hina) - Prva izložba hrvatskog gospodarstva u Japanu, na kojoj sudjeluju 33 hrvatske tvrtke, otvorena je danas u Tokiju. Izložbu su otvorili u ime organizatora predsjednik Hrvatske gospodarske komore Nadan Vidošević
i predsjedavajući JETRO-a (neprofitne vladine agencije za promicanje japanskih izvoznih aktivnosti) Toru Toyoshuma.
TOKIO, 2. ožujka (Hina) - Prva izložba hrvatskog gospodarstva u
Japanu, na kojoj sudjeluju 33 hrvatske tvrtke, otvorena je danas u
Tokiju. Izložbu su otvorili u ime organizatora predsjednik
Hrvatske gospodarske komore Nadan Vidošević i predsjedavajući
JETRO-a (neprofitne vladine agencije za promicanje japanskih
izvoznih aktivnosti) Toru Toyoshuma.#L#
Izložba u Tokiju trajat će do 12. ožujka, nakon čega seli u Kobe gdje
će biti postavljena od 25. do 29. ožujka. Na izložbi svoje proizvode
predstavljaju tvrtke iz drvne industrije, industrije alatnih
strojeva, optičarske, farmaceutske i tekstilne industrije,
proizvođači vina i alkoholnih pića te prehrambena industrija,
industrija obrade kamena i stakla, turističke agencije i
gospodarske institucije.
Otvorenju izložbe u glavnom japanskom gradu, bilo je nazočno
stotinjak japanskih uzvanika. Izaslanstvo HGK posjetilo je danas i
Sony i multimedijski centar, a sutra će ih primiti i čelnici
Olympusa.
Trgovinska razmjena između Hrvatske i Japana od 1991. je u stalnom
porastu te je sa tadašnjih 34,7 milijuna dolara u 1997. iznosila
145,2 milijuna dolara, no to je ipak ispod objektivnih mogućnosti
dvaju gospodarstava. No, pritom hrvatski izvoz uvelike zaostaje od
uvozom, pa je, primjerice, tijekom prošle godine na japansko
tržište izvezeno iz Hrvatske roba u vrijednosti tek 5,8 milijuna
dolara.
Na japansko tržište u prošloj godini iz Hrvatske je izvezeno
najviše ribe, ljuskara, mekušaca i ostalih beskralježnjaka, soli i
građevinskog materijala, sirove i štavljene kože, krzna, obuće,
drva i proizvoda od drva itd. Istodobno je iz Japana uvezeno najviše
električnih strojeva i opreme, strojeva, cestovnih vozila, optički
i mjernih instrumenata, fotografskih i kinematografskih proizvoda
isl.
Predstavnici hrvatskih tvrtki očekuju puno od izložbe, a već prvog
dana japanski su gospodarstvenici pokazali velik interes za
proizvodni asortiman "Podravke", karlovačkog "Korduna" te za
kravate i ostali asortiman pod imenom "Croata".
(Hina) db sb
021652 MET mar 98